על ארבעה גברים דברה התורה

החוכמולוג, זה שצועק, זה שלא מבין למה את מתרחקת וזה שלא יודע עלייך כלום. ארבעה טיפוסים שונים, או בעצם אותו האדם? ואולי בכלל הכל בראש שלך?

חדשות כיפה ד"ר ציפי ריין 22/10/17 11:55 ב בחשון התשעח

על ארבעה גברים דברה התורה
גברים, צילום: shutterstock

על ארבעה גברים דברה התורה:

חכם –

זהו אותו בחור שכשיצאת אתו לדייט ראשון ניסה להרשים אותך ולכן סיפר לך את כל מה שלמד בשנה האחרונה בישיבה או באוניברסיטה, והיה בטוח שזה ממש מעניין אותך. זהו גם אותו גבר "חוכמולוג" שחוזר הביתה באיחור של שעתיים אחרי שאת כבר סיימת לחתל, לבשל, לרחוץ ולסדר ושואל למה את כועסת, ומספר לך כמה הוא עובד קשה ועייף. וזהו גם אותו גבר שתמיד יש לו תירוץ טוב מדוע הוא שכח לקנות לך פרחים ליום הולדת.

רשע –

זהו אותו בחור שכשיצאתם לדייט, ברגע שראה אותך, בלי התנצלות, אמר שהוא צריך ללכת ועזב. וזהו גם אותו בחור שאחרי הדייט חיכית לטלפון שלו כוססת ציפורניים והוא "שכח" להתקשר. וזהו גם אותו גבר שכבר מזמן שכח איך מדברים בשקט ושכל דבר שאת אומרת, צועק בכעס את ההפך.

תם –

זהו אותו בחור תמים שחושב שמרגש שוב לצאת לטייל בפארק בפעם ה-50 בשלושה חודשים שאתם יוצאים. זהו גם אותו בחור תמים שבטוח שאת ואימא שלו תסתדרו, ולא מבין למה את לא מעוניינת להגיע אליה לסדר. וזהו גם אותו גבר שלא מבין איך התרחקתם פתאום ואיך זה שאת כבר לא צוחקת מהבדיחות שלו ולא מתרגשת מהפרחים שלו, ואת מתלבטת אם זו תמימות או טיפשות. 

ושאינו יודע לשאול –

זהו אותו בחור שישב מולך בפגישה ולא זכר שום שאלה מהשאלות שהכין בבית, ולכן הוא רק ישב ושתק. וזהו גם אותו גבר שלא יודע לשאול אותך למה את עצובה, ומה קרה, ולכן אתם ביחד אבל מרגישים כל כך לחוד. וזהו גם אותו גבר שכבר מזמן לא יודע כלום על חייך ובעיקר לא יודע לשאול למה את חושבת להתגרש…

ואולי לאמיתו של דבר כל אותם גברים/ בחורים הם אותו אדם, שבתחילת הדרך חשבת שהוא כל כך חכם ואחר כך אותם דברים שנראו לך חכמים גורמים לך לעצבים, ולראות אותו כרשע. ואחרי שכבר נגמר הכוח לריב הוא מיתמם ולא מבין למה הוא האשם, והמרחק והפער ביניכם ממשיכים וגדלים, והוא כבר לא יודע לשאול מה את מרגישה ולמה.

ואולי אם כל אותם בחורים אחד הם, הדרך בה תתפסי את הבחור/גבר שלך נתונה לעתים בידיים שלך או יותר נכון בראש שלך. ואותו מעשה שיכול להיראות בעינייך כחכם יכול באותה מידה להיראות כרשע, ושיש מקום לתפוס זאת כך או אחרת. הפרחים הנבולים ליום ההולדת, יכולים להיתפס כדבר מקסים או ששוב הוא פישל וקנה את הפרחים הכי זולים שמצא. הילדים המאושרים שמורחים את כל הבית בשוקולד כשהוא עשה בייביסיטר עליהם, יכולים להעלות חיוך על פניך או יכולים לגרום למריבה הקשה ביותר בחייך. החיוך המבויש המזמין שלא יודע מה בדיוק הוא צריך לשאול או לעשות אתך יכול לעצבן או יכול לאפשר לך לדבר. כל אלו ועוד נתונים להרבה פרשנות אישית. 

 

לטורים הקודמים

ד"ר ציפי ריין

ד"ר ציפי ריין צילום: באדיבות המצולמת

ד"ר ציפי ריין, פסיכולוגית, מטפלת זוגית, משפחתית ומינית, מרצה ומנהלת המרכז למשפחה במכללת אורות, כותבת טור בירחון פנימה 

ליצירת קשר : zipirhein@gmail.com

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן