מתי רווקים הופכים לנשואים? לא ביום החתונה

נתנאל קראוס מתאר את התהליך הארוך בו הרווק והרווקה הופכים לזוג נשוי באמת. ולא, זה ממש לא קורה בערב אחד עם בורקס ברוטב פטריות וחור תקציבי של כמה עשרות אלפי שקלים, אלא בתהליך ארוך שבסופו המיזוג המיוחל  

חדשות כיפה נתנאל קראוס 29/10/17 16:48 ט בחשון התשעח

מתי רווקים הופכים לנשואים? לא ביום החתונה
רווקים או נשואים, צילום: shutterstock

רבים מציינים את המעבר מרווקות לנישואים ביום החתונה, וטעות חמורה בידם. ח-מ-ו-ר-ה.

יום הנישואים. אותו יום שבו החתנים נחלקים לבין אלו שכמעט ולא עושים שום דבר עד הערב ובין בעלי הלו"ז הצפוף שכולל אתרי קודש, צדיקים ומעיינות. אותו יום שבסופו מקהלת בנות מביאות את הכלה עם אדרנלין מטורף ואחרי לו"ז מדוקדק שמי יודע איך הם בכלל הספיקו הכל. 

אף שנראה כי יום החתונה מהווה את הגבול המפריד בין הרווקות והנישואים, למעשה הדבר אינו כן. חשוב להבחין בין קלישאות כמו: "עד עכשיו קראנו לכם 'רווקים' והופל'ה אתם 'נשואים'", לבין והחויה של בני הזוג ותפיסתם האמיתית את המצב. 

מה שאני בא לומר הוא ש... (החזיקו חזק) זוג צעיר, לאחר חתונתו, הוא עדיין רווק ורווקה שזה עתה התחתנו.

בום.

ואסביר את דברי.

שלבים תהליכיים וסטטוסים

שלב הרווקות הוא שלב תהליכי. אתה רווק גם כשאתה לא יוצא, את רווקה גם כשאת יוצאת, גם כשזורקים אותך, גם בזמן פרידות מעצבנות וגם כשקשר מבשיל. אתם רווקים גם כשאתם תפוסים. "רווק/ה" זה סטטוס שכולל המון שלבים, התמודדויות, ומן הסתם גם גילאים.

שלב הנישואים גם הוא שלב תהליכי. בתחילה אנו נשואים על הנייר, מעכלים את השינוי ופותחים ב"נישואים של שנה ראשונה" ללא מחויבות. עוברים שלבי התכנסות בהם מתבודדים טיפל'ה ממעגל החברים, בונים זוגיות, החבר'ה מפסיקים להזמין אתכם, ואז אתם רוטנים ולא מבינים שאתם כל הזמן מבלבלים לכולם ת'מוח על חוויות של נישואים ומחשבות (גבריות) על חסכון כספי על ידי מיחזור תאורטי של חיתולים. אז מגיעים שלבי ההכנה הנפשית להורות. הורות של כאפה בפנים. שלבים המתמקדים בתכנונים פיננסיים. היטמעות חברתית מחודשת ועוד מלא תהליכים מגניבים ומשמימים. 

החפיפה בין רווקות לנישואים

ישנה חפיפה ארוכה בין הרווקות לנישואים. האירוסים היא תקופה שמעבירה הילוך קדימה, אך גם בתחילת הנישואים יש עיסוק מוזר בכל מיני החלטות טכניות שמעצבות וממזגות את בני הזוג למקשה כמעט-אחת. החפיפה היא המיזוג, כמו מיזוג של שתי חברות עסקיות תחת שם אחד, או שני שמות עם מקף. מיזוג עסקי מתייחס לאיחוד מחלקות, תהליכים וענייני כספים. כך גם בזוגיות.

זה מתחיל בהתארגנות לחתונה. רכישות שונות המובילות להבנה כי התקציב הפיננסי הוא למעשה תקציב משותף. פתיחת חשבון בנק משותף והעברת הכספים הקיימים מכל צד הוא צעד פסיכולוגי מרתק הנוגע לאמון. התארגנות על מקום מגורים משותף וקנייה משותפת של רהיטים, עוד בחירות משותפות. שיתוף שיתופי של שותפויות שונות. 

כמובן שהגיל בו אתם נישאים משפיע על הבניין האישי שלכם ועל קצב המיזוג הזוגי. לנישואים בגיל צעיר או פחות צעיר יתרונות וחסרונות. על כל פנים, כשהתהליך בפעולה והזוגיות נרקמת, חשוב לנסות להביט מעט קדימה ולתכנן את התהליך, גם אם במתווה כללי. לבנות רשימת מטרות ולעבוד לפיה, לערוך תיאום ציפיות. לא מדובר דווקא בנושאים שכיסיתם במהלך הדייטים אלא ברשימה חיה שמתעדכנת עם כל צעד ביומיום. חלוקת שבתות בין משפחה, חברים, וביניכם, כמה תתנו למתנת חתונה כאורחים, או למשל, כמה אתם מקציבים לקנייה השבועית בסופר.

המהפך לזוג, על רגל אחת, כולל: 

1. איבוד עצמאות - למשל, גמישות חברתית מוגבלת, ותעדוף תקציבי חדש. 

2. ההכרה ברווח של השיתופיות - למשל, סוחב שקיות צמוד, וארוחות משודרגות. 

ההחלטות הטכניות המשותפות יחד עם החוויות המשותפות הן שמגבשות את הרווקה והרווק בכור ההיתוך של הנישואים. 

בפעם הבאה נראה לי שיהיה שווה לדבר על הצניחה למציאות, שגרה כזוג צעיר בתחילת דרכו.

נתנאל קראוס

נתנאל קראוס צילום: באדיבות המצולם

נתנאל קראוס, נשוי באושר, כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל"

לטורים הקודמים