מאות כבר הצטרפו: מיזם מיוחד לתשעה באב, שידוכים באהבה!

מטופלים במחלקה אונקולוגית, משפחה מכל רחבי הארץ, אישי ציבור, מאפרות מקצועיות, וחבורת חברים בסעודת סוף הצום, כולם לוקחים חלק במיזם "שידוכים עושים באהבה" ובונים עוד חורבה מחורבות ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/19 12:28 י באב התשעט

מאות כבר הצטרפו: מיזם מיוחד לתשעה באב, שידוכים באהבה!
צילום: תמר רפאלי

ביממות האחרונות רצה בפייסבוק וברשתות החברתיות מודעה אחת מיוחדת, מאות שיתפו אותה, מאנשי ציבור, ח"כיות, זמרות, עיתונאיות ועד אנשים פרטיים רבים, המודעה קוראת ביום הזה שבו מציינים את תשעה באב להתעסק בבניית בתים ולעשות שידוכים באהבה.  

נעה מרקוביץ אחת מיוזמות המיזם "שידוכים עושים באהבה" מספרת מה עומד מאחורי המודעה: "הרעיון נולד לפני שנה במחלקה האונקולוגית באחד מבתי החולים בארץ, ניסינו לחשוב עם אחד המטופלים איך להרגיש את הצום למרות שהוא לא צם בגלל הטיפולים, עלו כל מיני רעיונות, הרעיון שנבחר היה להקדיש את היום לשידוכים להיות עסוקים באהבה, כל השותפים בשיחה הרגישו שזה הכי קרוב לליבם, המטופל שהיה חתן טרי ועוד מתנדבים רווקים שהרגישו צורך ורצון לקדם את בניית הבית ולכן זה התפתח למקום הזה.  
באיזה שהוא מקום גם הבנו שקשה לציין את תשעה באב כמו כל שנה באבלות על חורבן ירושלים כי ירושלים בתחייה ויש פריחה וחשבנו שאפשר להתחבר לחסרון של המקדש ממקום אחר, כן יש חיסרון של השכינה שהוא מורגש היום שזה בזוגיות, ברווקות, בקושי בבניית הבתים הפרטיים ורצינו למקד את העשייה שלנו ביום הזה."

המיזם קורא לכל אחד ואחת לקחת חלק בבניין הבית, להוסיף אהבה בעולם ולהעביר את הצום בחיבורים ושידוכים. "היה חשוב לנו לשים במודעה כלים פרקטיים, שאנשים לא יגידו שאין להם חברים או לא יודעים לשדך, כל אחד יכול לעשות מה שהוא מסוגל." אומרת מרקוביץ, ובאמת במודעה ניתנות אפשרויות שונות לפעולה בתחום: מקדישים שעה במהלך הצום למחשבה ועשייה, עורכים רשימה של חברים פנויים קרובים ורחוקים, מבררים עליהם ואיתם, שולחים הודעות, נעזרים באנשים נוספים וחושבים יחד על חיבורים, ומתפללים מעומק הלב.

צילום: תמר רפאלי

נעה מספרת כי עשרות אנשים שיתפו את המודעה והצטרפו למיזם, ואליה הגיעו תגובות רבות של שותפים שפועלים ויושבים לעשות חיבורים ביום הזה כמו משפחה גדולה שעושים בשעות אלו ועידה משפחתית בטלפון וחושבים יחד מכל חלקי הארץ על שידוכים, או קבוצות חברים שמתארגנים לסוף הצום לארוחה גדולה כדי להעלות בה שמות ולעסוק בחיבורים. מי שעוד הצטרפו למיזם הן צמד המאפרות אביטל ואביטל שפתחו בדף הפייסבוק שלהן שירשור שמות ושידוכים והבטיחו שהכלה שתצא מהפוסט הזה תקבל מהן איפור ותסרוקת בחינם.

https://www.facebook.com/avitalavitalbridal/photos/a.412287808893895/2268122486643742/?type=3&theater

על הצלחת המיזם אומרת נעה: "יש כל כך הרבה אדוות שלא נצליח לדעת כמה ולאן זה יתגלגל, וגם אין לנו צורך בקרדיט ובכמה הצלחנו אלא הרצון הוא שזה פשוט ייצר בעולם אווירה של אהבה, גלים של חשיבה האחד על השני לבניית בתים. אנשים אוד רוצים לעשות משהו מעבר ביום הזה. ואני מרגישה שזה מדויק העניין של בניית הבית" ומסכמת: " הפסוק הפותח שקראנו במגילת איכה היום 'איכה ישבה בדד', ואולי זה הדבר המשמעותי במגילה וביום הזה 'הבדד' ואם אנחנו יכולים לעשות טוב כדי שיהיו קצת פחות אנשים בודדים ויהיו יותר בתים שמחים ואהבה בעולם אז זו השליחות שלנו ביום הזה".  

מוזמנים גם אתם לקחת חלק במיזם, לשבת עם המשפחה או חברים ולחבר חיבורים!