אני בעד: כשהכלה והחתן לא נפגשו לפני החתונה

תוכנית הריאליטי החדשה של קשת "חתונה ממבט ראשון", בה החתן והכלה לא נפגשו מעולם, עולה היום לאוויר. ד"ר ציפי ריין מסבירה לנו למה היא לגמרי מאמינה ברעיון ואיך מאמנים את שריר האהבה

חדשות כיפה ד"ר ציפי ריין 30/10/17 11:25 י בחשון התשעח

אני בעד: כשהכלה והחתן לא נפגשו לפני החתונה
חתונה ממבט ראשון, צילום: צילום מסך יוטיוב

"זו עומדת להיות תוכנית נוראית, ממש מתחת לכל רמה! לקחת שני אנשים ולחתן אותם לפני שראו אחד את השניה…  תוכניות הריאליטי לא יכלו לרדת יותר נמוך...." אמירות כאלו ודומות להן קיבלתי בימים האחרונים בעקבות עלייתה הקרובה של תוכנית הריאליטי של קשת 'חתונה ממבט ראשון'. 

כולם ציפו שאהנהן בראשי ואומר עם מבט מלא אכזבה "נכון, זה רעיון נוראי, איך יוצרי התוכנית העזו להעלות רעיון כזה בדעתם?". אבל בעצם, המחשבה שלי היא בדיוק הפוכה: אני מאמינה ברעיון! כן, מאמינה בו… שלא תבינו לא נכון,  זה לא אומר שאני מאמינה בתוכנית הריאליטי או במה שקברניטי התוכנית יעשו שם. יש לי הרגשה שכרגיל יבחרו כמה דמויות קיצון שיצחיקו וידביקו את מי שיראה את התוכנית למסך. אבל אני כן מאמינה ברעיון! אני חייבת להאמין בו כמטפלת, אחרת אין כל טעם וערך למקצוע שלי ולעבודה שלי כמטפלת זוגית וכמלוות זוגיות לרווקים. אני מאמינה ברעיון שאפשר ללמוד להתאהב.

בעיני יש שריר בלב שנקרא 'היכולת לאהוב'. זהו שריר שמזכיר נשימה. בדרך כלל הוא עובד באופן עצמוני כמו נשימה כלומר לא צריך לחשוב על ההפעלה של הנשימה, היא פשוט אוטומטית ומתרחשת לבד. כך גם שריר האהבה בדרך כלל פועל מעצמו, אוטומטית ולא בצורה יזומה. אך יחד עם זה, כמו נשימה, ניתן לבחור לשלוט בשריר הזה ולהחליט להפעיל אותו. כמו שנשימה אפשר לעצור, או ללמוד לנשום נכון, או לנשום מהבטן או מהריאות, כך גם ניתן לשלוט ביכולת לאהוב. ניתן ללמוד לפתוח את הלב ולהתאהב. כל כך הרבה פעמים אני נפגשת עם בחורים ובחורות, רווקים ורווקות, שמעולם לא התאהבו, ואני מרגישה שהתפקיד שלי הוא לעזור להם ולהדריך אותם בשימוש בשריר ההתאהבות, שנקרא היכולת לאהוב ולהתאהב.

חתונה ממבט ראשון

חתונה ממבט ראשון צילום: צילום מסך יוטיוב

במקביל אני גם נפגשת עם זוגות שחיים ביחד ואיבדו את האהבה, הם כבר לא מבינים מה הם עושים ביחד מעבר לזה שהם חולקים מגורים משותפים ואולי גם כמה ילדים. וגם אז התפקיד שלי, כמו מאמנת בחדר כושר, הוא ללמד אותם לתרגל את השריר הזה בלב שכבר כל כך התנוון אצלם. אז אני חייבת להאמין בזה שאפשר ללמוד להתאהב כשמקבלים הדרכה נכונה על השריר העדין הזה שנקרא אהבה. ואני חייבת לציין שאני לא הראשונה שחושבת כך. בעצם רבי עקיבא דרש את זה הרבה לפני: "ואהבת לרעך כמוך". הדרישה לאהוב אנשים נובעת מכך שזה אפשרי.

זה לא אומר שצריכים להתחתן עם כל אחד. יש כאלו שיהיה ממש פשוט לאהוב אותם ושהשריר יצליח לעבוד בקלות, ויש כאלו שיידרש מאמץ רב כדי שהשריר יזוז כמה מילימטרים. אז כמובן עדיף להתחתן עם כאלו שהשריר בקלות נדבק בהם, גם כך להתמיד ולשמר את האהבה זה לא קל… אבל זה תמיד אפשרי ללמוד לאהוב. אז אחרי שקראתם את הדברים ואם הצלחתי קצת לשכנע אתכם ולהזיז לכם משהו בלב, אני שולחת אתכם לחפש את שריר האהבה ויאללה, לתרגל...

 

לטורים הקודמים

ד"ר ציפי ריין

ד"ר ציפי ריין צילום: באדיבות המצולמת

ד"ר ציפי ריין, פסיכולוגית, מטפלת זוגית, משפחתית ומינית, מרצה ומנהלת המרכז למשפחה במכללת אורות, כותבת טור בירחון פנימה 

ליצירת קשר : zipirhein@gmail.com