בית הדין הרבני פסק: גלישה באתרי היכרויות אינה בגידה

בעל ניסה להוכיח שאשתו בוגדת בו בגלל שגלשה ב'שליש גן עדן'. אולם, בית הדין הרבני הגדול קבע כי פניית אישה לאתר היכרויות לא נחשבת לבגידה, ואינה עילה לפסילת מתן כספי כתובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 13:51 כט בסיון התשעט

בית הדין הרבני פסק: גלישה באתרי היכרויות אינה בגידה
תקדים של בית הדין, צילום: shutterstock

בבית הדין הגדול בירושלים קיבלו היום הדיינים את פסק הדין של בית הדין האזורי, לפיו אין בכניסה לאתר היכרויות הוכחה לבגידה או לרצון להתגרש. התקדים בעצם מאפשר לאישה לקבל את מלוא הסכום הכתוב בכתובתה. "ההתכתבויות מראות כי מדובר ברישום שלא עבר את שלב ההיכרות, וזאת מתוך רצונה של האישה שלא להכיר בפועל עד אחר מתן גט", אמרו הדיינים.

ההתחייבות לשלם את כספי הכתובה היא התחייבות על פי חוזה שתקפה ומחייבת, שאין הבעל רשאי להשתחרר ממנה בכל טענה שהיא, שכביכול אין אשתו רוצה ב"שלום בית". כדי שאישה לא תקבל את כספי כתובתה, הבעל צריך להוכיח שהיא לא מעוניינת ב"שלום בית" ומעדיפה להתגרש, או לחלופין שהיא בגדה בו.

בעל שהגיע לאחרונה לבית הדין הרבני טען שאשתו אינה זכאית לקבל את סכום כתובתה, בטענה כי גלשה באתר ההיכרויות הדתי "שליש גן עדן", וכי עצם שהותה שם מראה שאין כוונתה לשלום בית. בית הדין האזורי חקר בראשונה את הטענה ואף חייב את האתר עצמו להמציא לו את ההתכתבויות של האישה. בסופו של דבר החליט בית הדין לדחות את הטענה. בית הדין הרבני הגדול אף הדגיש שההתכתבויות מראות על קשר מאוד ראשוני שיצרה האישה, ושאין לראות בכך מעשה שגורם להפסד כתובה, ולכן חויב הבעל במלוא סכום הכתובה.