הקשר המפתיע בין מצב הרכב שלכם לזוגיות!

הגלגל היכה במדרכה והג'נט קצת התעקם, אז בזמן שאני מרים את הטון וחצי על הג'ק ומשחרר את הברגים, הבנתי כמה דברים חשובים גם על הזוגיות שלי..

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 13/12/18 13:02 ה בטבת התשעט

הקשר המפתיע בין מצב הרכב שלכם לזוגיות!
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

פונה ימינה בכיכר בראש העין, והקרוואן הנגרר מאחורינו נותן קפיצה על פינת המדרכה. אוי – אני נבהל, זה קרוואן ששוקל טון וחצי, רק שלא יתהפך לי... אני מיד נעצר ושומע את האוויר בורח לו מהגלגל הימני. אנחת רווחה – זה רק פאנצ'ר. הגלגל היכה במדרכה והג'נט קצת התעקם. לא נזק גדול מידי – כן נאחר קצת לפגישה.

אז בזמן שאני מרים את הטון וחצי על הג'ק ומשחרר את הברגים (שיו, כמה חזק הם מהודקים!) אני חושב לעצמי: "מה ה' מספר לי עכשיו עלי, על הדיוק הנדרש בחיי...". זה משהו ששמתי אליו לב כבר לפני 15 שנה.

זה היה ברכב השלישי בבעלותי (הרנו אקספרס האגדית) שמתי לב שהרכב הוא החברותא שלי בעבודה הרוחנית של חיי. הוא מעין "ראוטר" (נתב) של המסרים של א-להים אלי. כל רכיב באוטו יש לו משמעות. אם זה הקלאצ' שהולך – אני צריך לשפר את החיבור בין מה שמניע אותי ונותן לי כח לפעולות היומיומיות. אם זה הרוורס שלא נכנס – אני צריך ללמוד איך גם להביט וללמוד ממה שמאחורי, מהעבר שלי.

לפני חצי שנה בבת אחת הלכו גם המצברים של המערכת הסולארית בקרוואן, וגם המצבר של הרכב. בבואי למוסך, בעוד ראובן וקובי (טרדיו) המוסכניקים/חברים רכונים אחד על הקרוואן ואחד על הג'יפ, מלמלתי לעצמי: "מה ה' רוצה לומר לי בזה?" (זה כנראה שיעור חשוב, כי הוא עלה לי לא מעט) מרים קובי את הראש ואומר לי: "פשוט חסר לך הניצוץ...". אני מחייך ומקבל עליי את המוסר. נכון, אני קצת עייף לאחרונה (ולא בגלל העדר שינה), חסר לי הניצוץ.

הקראוון התקול

הקראוון התקולצילום: יסכה ויהונתן שומר

 

אז אשתף אתכם כאן בכמה הבנות "מוטוריות" ביחס לזוגיות:

עם מה באים למוסך? פשוט – עם הרכב. יש לי רכב וברכב יש תקלה. זה לא שיש לי תקלה ולתקלה יש רכב... ככה זוגות יושבים לרגע זוגי, ובמקום להינות ממה שיש הם מדברים על מה שאין. על הבעיות. כאילו הבעיות הן הזוגיות שלהם... אז לא – יש לכם זוגיות. תעצרו להינות ממנה. וכשיש תקלה – תתקנו.

טיפולים קבועים - לטפל ברכב באופן קבוע (טיפול 10,000) זה חוסך בעיות ותקלות. זה שומר על המנוע לאורך זמן. ככה גם בזוגיות – זמנים קבועים לתחזוקת הקשר. לבא לטיפול בקשר, ללכת לסדנה, לצאת לחופשה זו לא בושה, זה הכרחי.

איך אתה נראה? כשקניתי רכב, נתן לי ראובן הנ"ל סימן: איך שהרכב נראה מבחוץ (פחחות ותא הנוסעים) ככה הוא נראה מבפנים (תחת מכסה המנוע). ומי שמכבד את הרכב שלו, הרכב מחזיר לו אהבה. ככה הזוגיות כמו שהיא תיראה ותתבטא בחיצוניות, ככה היא תרגיש מבפנים. כמו שיראה החדר הזוגי שלכם, ככה גם ירגיש מה שקורה בתוכו..

איך הWaze שלכם מוגדר? ברירת המחדל של Waze זה לחפש את הדרך המהירה ביותר. לא את הקצרה. אבל בחיים אנשים משום מה הולכים על הקצרה והמסובכת. במקום לתקשר נכון (מה שדורש בזמן הכעס יותר אנרגיה) ולסיים את הקונפליקט מהר, הם בוחרים באימפולס ה"קצר" ושולפים מהמותן, מה שמאריך את הקונפליקט ומגדיל את בזבוז האנרגיה הרגשית.

עוברים לנהיגת חורף – כשחשוך, ערפילי, רטוב וקר עוברים לנהיגת חורף. נוסעים לאט, בזהירות ומדליקים אורות. ככה גם בזמנים בהם קצת ערפילי בינינו – פוסעים בזהירות, נזהרים לא לפגוע והכי חשוב – מדליקים אור של אהבה.

פעם בשנה טסט – כמו ברכב כך גם בזוגיות, פעם בשנה לוקחים יום לעשות לקשר בדיקה מקיפה כדי לקבוע יעדים לשנה הקרובה. לא כדי למצוא אשמים, אלא כדי לטפח יחד את המרחב הזוגי והאינטימי.

האמת היא שיש עוד הרבה. אבל נראה לי שהבנתם ת'קטע. אני רק חייב לכם את המסר של הכיכר בראש העין – למדתי שאני חייב לקחת לי יותר מרחב. לא לנסות "לגנוב" את הסיבובים, לעשות את הדרך כמו בן של מלך... אז צאו לדרך, סעו לאט. לא לשכוח לעצור להתרעננות וכמובן לא לשכוח תפילת הדרך...

 

 

לטורים קודמים


המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.