הקשר בין חנוכה לזוגיות שלכם!

נשים חייבות בהדלקת נרות כי גם הן היו בתוך הנס, אבל מה המיוחד בחג החנוכה שרק בו יש מנהג לא לעשות מלאכה חצי שעה?

חדשות כיפה ראובן וולף 04/12/18 12:21 כו בכסלו התשעט

הקשר בין חנוכה לזוגיות שלכם!
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

נשים חייבות בהדלקת נרות כי גם הן היו בתוך הנס. על כן לקחו על עצמן הנשים שלא לעשות מלאכה, חצי שעה לאחר הדלקת נרות החנוכה. שאלתי את עצמי: מה המיוחד בחג החנוכה שרק שם יש מנהג לא לעשות מלאכה חצי שעה?

נתתי את  דעתי על כך, שחנוכה הוא חג המראה לנו את האור שיש בבית. קל לנו כל השנה 'לא לראות דברים', ולהתייחס לדברים כמובן מאליו. אבל בחנוכה אומרים לנו, קחו פסק זמן והביטו פנימה. המצווה קודם כל היא: "נר איש וביתו". פרסום הנס הוא גם בבית, לכן, במידה ואי אפשר להניח חנוכייה על אדן החלון או במפתן הדלת, צריך לשים אותה בתוך הבית כדי שיהיה פרסום הנס לבני הבית.

זה הזמן שלנו, הורים, בעלים, נשים, להסתכל על מה שיש לנו בבית. בין אם זה על הילדים, בין אם זה על בני הזוג, חובתנו להשתמש בזמן הזה של לפחות חצי שעה בימי החנוכה (ואולי נכון כל השנה) להסתכל פנימה על הבית שלנו והמשפחה, על הדרך שבה אנו מחנכים את הילדים ועל הקשר הזוגי שלנו.

כשרואים זוגיות טובה ובודקים אותה טוב מגלים:

כי יש שמחה ובריאות איתנה (כך רואים מעולם המחקר, כשיש זוגיות טובה יש בריאות טובה יותר ואריכות חיים).  דבר שני, אנו יותר רגועים יותר מקשיבים לבן הזוג ולבני הבית. כאשר אנו נותנים את הזמן לבן הזוג השני, אנו יכולים לקבל מזה חזרה את האהבה, את האכפתיות ואת כל הקשר שבנינו ביחד .

באור ימי החנוכה, אני ממליץ לקחת את הזמן הזה שחז"ל נתנו לנו ולא לעשות דברים אחרים חוץ מדברים הקשורים לקשר הטוב של בני הזוג. נכון, תמיד יש כביסה ולסדר את הבית וגם שיעור, אבל העשייה והבניה של בני הזוג של בני המשפחה היא יכולה לתת לנו משמעות חזקה לבית ולזוגיות.

לכן יש חשיבות לקחת מכל חג משהו שיוכל לחזק את הקשר של בני הזוג שיכול להאיר עלינו בחיים יותר טובים.

 

חג אורים שמח, ראובן וולף יועץ נישואים.