הקדישו לזוגיות רק דקה אחת ביום!

אין זמן לזוגיות. באופן כללי, החיים כל כך אינטנסיביים ופשוט אין זמן. אין זמן להיפגש, אין זמן לחלום, אין זמן לשתף, לבלות, בקושי יש זמן לסגור פינות. ובתוך כל טירוף החיים, כל אחד צריך גם קצת זמן לעצמו, זמן לילדים, וזמן לתקתק את החיים.

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 08/08/18 13:10 כז באב התשעח

הקדישו לזוגיות רק דקה אחת ביום!
יהונתן ויסכה שומר, צילום: בן פרידמן

מגיע הערב - אשר הינו זמן סגולי מיוחד עם פוטנציאל של הטענה עבור הזוגיות, ואנו מעבירים אותו בלקרוס אל המדיה, לקרוס על הספה, לקרוס למיטה, אבל מפספסים רגעי זמן מהותיים של מפגש.  

אז מתי הזמן הכי טוב להיפגש? בערב כשעייפים? בבוקר כשממהרים? באמצע היום כשכל הבלגן חוגג? נדמה שרק בפנסיה ניפגש. כשנהיה פחות עמוסים, כשהילדים יגדלו ויפנו את הבית, אז יהיה זמן להיפגש! אבל השאלה היא אם עד אז תהיה זוגיות..

כאשר זוגות לא משקיעים זמן במפגש, הם עלולים לגדול ולצמוח בנפרד ולהפסיק להיות רלוונטיים אחד לשנייה. לפתח שפות ממש ממש שונות ותחומי עניין שאינם נפגשים ומסתנכרנים. שונות היא טובה מעשירה, מצמיחה. אך חייב להיות סינכרון. מרחב משותף של מפגש והזנה.

אם אחד מאתגרי הזוגיות זה שאין זמן, אז למה מצוות הזוגיות נקראת "מצוות עונה"? כיצד עונות, הזמנים המשתנים והמתחלפים, קשורים לזוגיות?

התשובה היא שהזמן מזמין. בזמן יש הזמנה. הזמן מזמין להיפגש, להעמיק, להתחדש. הזמן והעונות מספרים לנו שיש זמנים מתחדשים ועונות מתחלפות בזוגיות, וזוגיות שיש בה פינוי מרחב של זמן וגם קשב לזמן, יכולה להמשיך לפעום ולהעמיק.

אז יש לנו עצה מעשית ופשוטה, במיוחד בשבילכם.

אחת ליום, להיפגש למפגש זוגי קצר של "חמש דקות מהות" -  ממש כמו טקס, בהתחייבות ועם שעון. כלומר - לא יותר מחמש דקות.  אך ההמלצה שלנו היא שתתחילו בשבוע ראשון במפגש של דקה ביום. רק דקה! לדקה, אתם יכולים לרגע לעצור את העולם.

מה כבר יכול לקרות בדקה? יכול להיות שם מפגש מעמיק? ולמה לא להיפגש ליותר מחמש דקות? אם כבר נפגשים, אולי נשב יחד לכל הערב?  

מעבר לערב אחד בשבוע של דייט זוגי, כאשר זוג יצפה מעצמו או זה מזה שכל ערב יהיה ערב זוגי מלא- רוב הסיכויים שזה לא ממש יקרה.  הם יתחמקו, ידחו, ינסו לסיים ולהספיק עוד ועוד דברים לפני מחשש שהמפגש ייקח את כל הערב. אבל ל-60 שניות אפשר לעצור את הכל!

 

תשאלו, "אבל מה כבר יכול לקרות בדקה?"
מה כבר יכול לקרות בדקה? המון! רוב המפגשים, השיחות, הסגירות הטכניות ואפילו הרבה מהמגע מתרחשים על הדרך. וזמן זוגי של דקה, עד חמש דקות, זו הזדמנות לשהות לכמה רגעים משמעותיים במפגש בניכם. זהו אינו זמן שמוקדש לפריקה, האשמה, לטכני. זה הזמנה והזדמנות להזין את המרחב בניכם בחיבור, בהכרת הטוב ולפתוח חלון מתוך השגרה הצפופה אל האינטימיות שלכם.

אז כמה רעיונות לדקה זוגית: שיתוף במשהו משמעותי, הודיה על משהו בך או משהו בקשר, שיחת ידיים: לערב ללא מילים, פשוט תנו לידיים לשוחח לדקה, שיחת עניים - דקה לשיחת עניים זה המון, וזה מהפכני לקשר שלכם! חיבוק שאינו משימתי, שיתוף במשהו חדש שלמדתי היום על עצמי או על העולם.

דקה עד חמש דקות פשוטות אלו יציפו את האינטימיות שלכם לפני השטח השיגרתיים, עמוסים ושוחקים, ייצרו סנכרון, רלוונטיות, עושר ועומק לחברות ולאהבה שלכם.

גם השיח על בעיות וטכני זקוק לזמן, אבל זה למאמר אחר..

 

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.