הסוד באמצעותו זוגות לומדים להאיר ולאהוב

מה גורם לנו להרגיש שחסר לנו? מי גילה לנו שיכול להיות יותר ולהיות אחרת? ומה נעשה עם התחושה המבאסת הזו? נשלים עם המצב? נסתפק במועט? נהיה ראליים?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 17/01/19 10:29 יא בשבט התשעט

הסוד באמצעותו זוגות לומדים להאיר ולאהוב
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

שפע של גשם מצליף על חלונות הסלון הצפתי שלנו, ולידי משחקים הילדים בעולמות דמיוניים עם פליימוביל. יש שם נסיכות ואבירים, עשירות ונכסים, רגשות ועומקים ובעיקר- הכל שם אפשרי בלי גבול. ולא חסר דבר. ואני שואלת את עצמי איפה תודעת השפע הזו הייתה הבוקר במפגש עם זוגות בקליניקה? בה הם מתמודדים עם רגשות חסרים, עם חשק שחסר, עם כסף שחסר, שפע שחסר  ובעיקר עם מעוף שכבר מזמן חסר ואבד מעולמם - עולם שכבר אינו תמים, שלם חלומי ושופע. והגשם השוטף את ארצנו מזכיר לי שהשפע ישנו. הוא תמיד קיים. ואפילו עמוק מזה, השפע- הוא זה שמעורר את תחושת החיסרון. רק שאנחנו לא מסתכלים מהכיוון הנכון.

מה גורם לנו להרגיש שחסר לנו? מי גילה לנו שיכול להיות יותר? להיות אחרת? חסר לנו ביחס למה? ביחס למי? ומה נעשה עם התחושה המבאסת והמורידה הזו שאנחנו לא,  שאין, ושחסר.. ומה הפתרון לחיים בצל החיסרון? להשלים עם המצב? להסתפק במועט? להיות ראליים? להיות אקטיביים?

אני רוצה לגלות לכם סוד: מי שגילה לנו שחסר לנו זה השפע בעצמו. אבל איך השפע מגלה לנו, אם הוא חסר כעת?

יו ג'יו ג'נדלין- אבי שיטת ההתמקדות אומר "עצם קיומם של הרגשות רעות בתוכך, מהווה הוכחה לכך שגופך יודע מה נכון ומה מוטעה. מן הסתם הוא מכיר את תחושת השלמות. אחרת לא היה יכול לעורר את תחושת הלקוי".

יש בתוכי מקום שיודע איך נראים ונחווים החיים שלי בשלמותם, בכל תחומי החיים. אינטימיות, תקשורת, זוגיות, פרנסה, הגשמה, מקום שיודע! וההרגשה הרעה, הרגשת החיסרון מספרת לנו שאיננו שם. אך השם הזה, המקום שבו הכל ישנו, התודעה והידע שלו נמצא בתוכנו! תחושת החיסרון היא הפער בין המקום היודע בתוכנו למקום שאנו נמצאים בו עכשיו. להיות טבולים בחיסרון וצער, פעמים רבות מבריח מסביבתנו אפילו את הקרובים אלינו. זה מעמיס, מתיש, והאמת- שעיסוק אינטנסיבי זה בחיסרון מבריח ומרחיק גם את השפע עצמו.

אז היום בקליניקה, כשישבנו עם זוג, ביקשנו מהם לדבר בשפת השפע. במקום לספר מה אין לקוי וחסר, לשתף אחד את השניה וממש לתאר את המציאות החלומית כאילו היא כבר מתרחשת עכשיו בהווה. לטבול בשפע דרך "שפת השפע". ותוך כדי שהיא מתארת את המציאות החלומית עבורה הפנים שלה מתרככות, מתחייכות, עיניה דומעות מהתרגשות, ליבה מתרחב, היא מזדקפת ומאירה.

והוא - רואה אותה, ואינו עסוק בהתגוננות מפני תסכול והאשמה, ליבו מתרחב יחד איתה. הם מרגישים שותפים למסע שבו נוגעים בחלומות- חיים מנקודת מבט זו של השפע המבקש להפציע ולהתגלות יותר ויותר בחייהם.

 

 

לטורים קודמים


המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.