כך תבנו פרופיל מושלם באתר היכרויות - המדריך המלא

נתנאל קראוס מתווה קווים מנחים לפעילות באתרי היכרויות במגזר הדתי. החל מאסטרטגיה, וכלה בבחירת תמונה. היקף התיאור הביוגרפי והיחס לצד האפל של אתרי ההיכרויות.

חדשות כיפה נתנאל קראוס 06/09/18 09:00 כו באלול התשעח

כך תבנו פרופיל מושלם באתר היכרויות - המדריך המלא
צילום: shutterstock

אתרי היכרויות הנם ערוץ המנסה להקל וירטואלית על הליך החיתון המסורתי שעבר תהפוכות. מבחינת המגמה הכללית בנישואים אפשר לומר כי פעם היה יותר קל, כיוון שההורים דאגו לסדר עבורנו את הנושא. גם היו כרמים. יש שיוסיפו בעדנה כי בעבר בנים היו מחזרים יותר. 
היום, מי שמבקש להתחתן יפעל במספר ערוצים במקביל. המבקש להתחתן יקבל הצעות מבני משפחה, מחברים, ממכרים, ייצור קשר עם שדכנים/יות, יחזר בעצמו וגם יירשם למספר אתרי היכרויות. 
למעשה, רבים הם הערוצים בהם ניתן להכיר בני זוג. אולם, לא כולם מתאימים לכולם, לא כולם מעוניינים לעשות שימוש בכולם, ויש שרואים את המטרה הסופית - היכרות, ולא משנה להם, בתכל'ס, הערוץ שיהווה את מקור ההיכרות. 
 
כל ערוץ ניתן לייעל
לדעת איך להפעיל חברים ובני משפחה באופן מיטבי, איך להנחות שדכנים ואף איך להתחיל עם הצד השני בנונשלנטיות. בהתאם, ניתן לייעל את פעילותינו באתרי היכרויות. מעבר להרשמה לאתר היכרויות יש בחינות רבות לאופן ההתנהלות בסצנת הפנויים-פנויות הווירטואלית. הנושאים המהותיים הם: בחירת תמונה, המידע הביוגרפי בכרטיס האישי, סינון המועמדים, אופן הפנייה והמענה, זמני הביקור באתר, איפוס חשבון לאחר תקופה ארוכה, מספר האתרים בהם נרשמים, משנה הזהירות ברשת, אופן החיבור בין ההיכרות הווירטואלית למפגש הראשוני במציאות, ו... זהו פחות או יותר. רשימה מהירה זו מכסה את כלל הנושאים העיקריים. בוודאי שיש עוד נקודות נקודתיות הראויות להתייחסות ועל כך בהמשך. לא נעסוק בתבניות כתיבה או משפטי פתיחה, כדי להשאיר מקום למאמץ של כל שחקן.
הבא נתחיל.
 

 אסטרטגיה - מה פרופיל צריך לשדר? הפרופיל כמכלול צריך לשדר את הדברים הבאים:

1.אני בחור/ה עם חיים. 

2. אני באתר היכרויות אך לא מטעמי יאוש. 

3. יש לי חיי חברה גם מחוץ לרשת אך להערכתי אתרי היכרויות הם גם אפשרות טובה להכיר בני זוג. 

5. אני בן/ת זוג פוטנציאלי/ת ראוי/ה.

6. החשבון שלי פעיל (- להיכנס מספר ימים בשבוע היכן שמוצג תיעוד על פעילות אחרונה בחשבון). 
 
 
מחקר שוק

הסתכלו על פרופילים של אחרים ונסו להבין מהו פרופיל טוב ומדוע. ראו הסרטון של איימי ווב, בו היא מרצה על מסעה במחקר פרופילים באתרי היכרויות:

 
 
מיקוד 

פרופיל כללי מדיי יוביל ליותר פניות לא רלוונטיות ויותר אכזבות. פרופיל ממוקד מידי יסנן גם פניות רלוונטיות. בפועל האידאל נח באמצע - למקד במידה מסוימת, שכן גם לדמות הכי זורמת יש תנאי סף.

1. ספרו על עצמכם.

2. אם יש לכם דברים החשובים לכם ציינו זאת.

3. אם יש דברים שמפריעים לכם ציינו זאת.

4. בנוסף, נסו לשמור אל ראש פתוח ולא לתת לנתון כזה או אחר לשלול קשר פוטנציאלי באופן מיידי.
 
 
תמונה

יש שמצקצקים כל פעם שמדברים על הנושא האיום -"התמונה". יש שישללו לחלוטין הצעה אם יגלו שהצד השני רצה קודם לראות תמונה, כאילו מדובר בבקשה גסה המעידה על פגם מהותי במידות. בפועל החזות תמיד נבחנת - כקובץ או בדייט הראשון. הרוב המוחלט סולד מבליינדייט, ויתרה מכך - בעוד בקשת תמונה היא בגדר הלגיטימי, באתרי היכרויות תמונה היא בגדר חובה.

 
מה ניתן ללמוד מתמונה?

התמונה בוודאי יוצרת רושם ראשוני משמעותי, אולם, מעבר ליופי חיצוני אפשר ללמוד הרבה מתמונה. הנתונים החזותיים המכתיבים רושם ראשוני הינם: מבע. המקום בו צולמה התמונה. לבוש ואקססוריז (גם לבנים יש אקססוריז). 

כל נתון משפיע באופן שונה על הצופים. בזמן שצופים מסוימים יורידו נקודה על נתון מסוים בתמונה, צופים אחרים עשויים דווקא להוסיף נקודה (ראו שיטת הנקודות בספר "המסה ליוצא הדתי המתחיל", פרק "השיטה").

השקיעו בתמונה.

העלו כמה תמונות מזמנים שונים (לבוש שונה ומספר זוויות צילום).

לא סלפי.

דאגו שמישהו עם חוש צילום יצלם את תמונתכם.

הצטלמו בלבוש נאה ומייצג. 

חיוך נינוח וטבעי.

לא קלואזאפ.

לא באירוע משפחתי כגון חתונה אלא משהו יחסית אותנטי.

לא תמונה חתוכה מצילום קבוצתי.

הצגת תחביב - בסקי, ברכיבת סוסים, עם חיית מחמד - כל זה נחמד.

תמונות מכובדות.

הצטלמו בחוץ. 

אל תצטלמו עם קיר לבן כרקע.

אל תחששו שמישהו ממעגל מכריכם יזהה אתכם שכן, גם הם נמצאים באתר היכרויות. 

 
 
כתיבת הכרטיס

הכרטיס האישי באתר ההיכרויות מכיל את התמונה כאמצעי ראשוני ומשמעותי, ובנוסף יכיל מידע חשוב לא פחות - שם מלא, גיל ומקום מגורים. אלו שלושה משתנים משמעותיים לא פחות מן התמונה. הכרטיס תמיד יעבור סריקה מהירה, לעתים אף מספר סריקות, לפני יצירת קשר.

ציינו שם אמיתי או לפחות חלקי, בוודאי לא שמות בדויים.

כיתבו על עצמכם לכל הפחות 2 שורות.

אל תכתבו על עצמכם יותר מידי - מקסימום 4-5 שורות.

כתבו ללא שגיאות כתיב.

היו כנים בתחביביכם.

ספקו מידע אווירתי ממוקד: לא: אוהב/ת לקרוא ספרים (איזה ספרים?), כן: אוהב/ת לקרוא פרוזה מתורגמת מרחבי העולם (אהה...). לא: רוצה לטייל בעולם. כן: רוצה לטוס לחודש טרקים בניוזילנד.
 

היו כנים לגבי נתונים פיזיים, בתמציתיות.

היו אופטימים וחיוביים. 

בוודאי לא להיות מרירים, ציניים או מתנשאים. 

בלי קלישאות - לא לכתוב דברים שלא אומרים עליכם כלום. 

אל תכתבו דברים שנראה שנועדו להרשים.

נסו לפרט - למשל: במקום אוהב/ת סרט מוכר, פרטו מה אוהב/ת בסרט המוכר.

 

לא לאנונימיות 

באתרי היכרויות  למטרת קשר רציני אין מקום לאנונימיות, אלא אם כן זה הקטע של האתר. לא חייבים למסור מידע מלא אך חשוב להקרין כנות. תמונה חלקית שרובה תמונה או פרטי זהוי חלקיים שמאפשרים להגדיר זהות הם בסדר כל עוד הצופים לא יחושו כי הפרופיל שמולם הוא לא יותר מחתול בשק.

 
שליחת הודעה

יצירת הקשר באתרי היכרויות לרוב מתחילה בהודעה דרך האתר. גם כאשר האתר מאפשר תקשורת ישירה בין הצדדים הרי לרוב הפניה הראשונית תעשה בכתב. לכן, ישנה חשיבות רבה לנוסח ההודעה. 

שלחו פנייה אישית. "היי פלוני/ת..."

אין חובה להשקיע בפנייה סופר אישית המתייחסת לתחביבים וכיוצא בכך, למרות שזה בוודאי מוסיף, זה גם מאוד מתיש.

לא לנדנד - שלחת הודעה? זהו, אפשר להמתין כמה ימים ואם אין מענה אז אפשר לנסות שוב.

אין חובה להתייחס לפניות לא רלוונטיות. זה אמנם לא מנומס ומייבש אך במרחב הווירטואלי הדבר לגיטימי. יתרה מכך, לעתים מענה מנומס למועמדים לא רלוונטיים עלול להיגרר לשיח לא רצוי שלא יטיב אם אף אחד מן הצדדים. כמובן שאפשר לחסום רשומים אך כיוון שהזהות מראש חשופה עדיף כלל לא להיכנס לפינה זו. 

לעבור מהר מצ'אט לטלפון, ומטלפון לדייט. יש לאפשר סמול טוק קצר ונצרך, אך חשוב לזכור כי עד שלא יושבים פנים מול פנים לא באמת מכירים. בשלב זה הדמיון עובד שעות נוספות ולכן המטרה היא דייט.

ניסוח שנון - שנינות בכותרת או בהודעה, כטריגר לשיחה, טובים כאשר נעשים טוב ורעים כשלא - זאת משום שהרשומים באתרי היכרויות מפתחים חשד אינסטינקטיבי.

 
הצד האפל 

לאתרי היכרויות יש צד אפל. האופל פחות מצוי באתרי היכרויות בעולם הדתי אך הוא קיים גם שם. כשמשהו אפלולי מתרחש הקפידו לדווח על התנהגות לא נאותה עם אפס אחוז סובלנות. אגב, אם תהיתם למה לא נכתבו כאן משפטי פתיחה מוחצים או נוסחאות כתיבה לפרופיל - זאת גם בכדי לא לתת לצד האפל חומר נוסף. 

 
החיים האמיתיים

אתרי היכרויות הם ערוץ, אז לא לשכוח גם לבלות בחוץ.

 
 
מיי דה פורס בי וויט יו! 

נתנאל קראוס
 

 לטורים הקודמים  

 

נתנאל קראוס, נשוי באושר. כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל". בקרוב על המסכים (חפשו גם בפייסבוק): "המסה ליוצאת הדתיה המתחילה".

צילום: נתנאל קראוס