הכרתי את הנרצחת - אנגווצ' הייתה מתנה לעולם

שמעתי על הרצח בנתניה, ולא הייתי מסוגלת לקרוא את הפרטים. דפדפתי. החדשות כל כך קשות. אתמול בערב התקשרה אליי חברה כדי לספר שהנרצחת, היא אנגווצ' המדהימה.

חדשות כיפה סיגל אברהם 16/10/18 14:10 ז בחשון התשעט

הכרתי את הנרצחת - אנגווצ' הייתה מתנה לעולם
סיגל אברהם, צילום: טל ישועה בר משה

שמעתי על הרצח בנתניה, ולא הייתי מסוגלת לקרוא את הפרטים. דפדפתי.
החדשות כל כך קשות והמקרים הרעים רודפים זה את זה, שהחלטתי לעבור הלאה, לשמור על עצמי. מספיקה הכותרת כדי להזדעזע. "גבר רצח את אשתו".אתמול בערב התקשרה אליי חברה כדי לספר שהנרצחת, היא אנגווצ' המדהימה, אותה הכרתי לפני כשנתיים בעבודה חדשה, ששלושתנו בעצם הכרנו שם. היינו יחד בהכשרה של מס' ימים אינטנסיביים ובהפסקות היינו יחד וכל אחת סיפרה על עצמה ועל החיים שלה. 
אנגווץ' הייתה אז לפני החלטה משמעותית בחייה, להיפרד מבן זוגה (הראשון) ודיברנו גם על זה.
היא הרשימה אותי מאד. היו לה תואר ראשון ושני, היא עבדה בתפקידים משמעותיים ובאמת שחשבתי שהיא עוד תהיה בתפקיד משפיע כלשהו וכולם ישמעו עליה. כשנכנסתי היום לפייסבוק שלה, נוכחתי לראות שאנשים נוספים שהכירו אותה חשבו כמוני, ולמרות שראיתי אותה מספר מועט של פעמים, הרושם שהיא עשתה עלי היה גדול מאד ולא סתם, זיהיתי שעומדת מולי אישה חזקה, מכוונת קדימה, מכוונת לנתינה, אינטלגנטית מאד ובפשטות- מתנה לעולם.
את העבודה ההיא עזבתי לאחר זמן קצר ולא שמרנו על קשר. מדי פעם הייתי נזכרת בה ותהיתי מה איתה אבל ההיכרות בינינו היתה מאד קצרה והקשר לא המשיך.
כשאני חושבת עליה, אני שומעת את הקול שלה, הצחוק והחיוך, האופטימיות העצומה. היא הייתה פעילה חברתית והרבתה טוב בעולם, ובמיוחד בקרב העדה האתיופית.
 לצערי שמעתי עליה בנסיבות הכי מזעזעות שיש. 
אנחנו שומעים בחדשות על אישה שנרצחת וחושבים שהיא בטח איזה אחת שאפשר לדרוך עליה, 
או סתם, איזו אישה שאין לה דעה או מעמד או אישיות גדולה או משהו, ובום. זה קורה לנשים הכי חזקות שיש.
זה הכה בי בצורה כזו שאני פשוט לא מפסיקה לחשוב עליה, מאז אתמול בערב כשנודע לי שזו היא. ממש, כל רגע ורגע. היא לא יוצאת לי מהראש. תמיד קשה ביותר לשמוע על אלימות וכשזו מישהי שאת מכירה, ההלם והזעזוע.. אין מילים. ניסיתי לחשוב מה היא עברה ברגעים האחרונים, איך ניסתה להגן על עצמה, והמחשבות האלו קשות מדי. אולי עדיף לא לחשוב על זה וזהו. עולות תהיות רבות, מה היה שם, למען ה'?? בתקשורת כתוב שלא הייתה שום תלונה, אף אחד לא שמע על ריבים ביניהם. בתמונה הרוצח נראה בחור מתוק. הדבר היחיד שעולה זה פשוט טירוף הדעת. מה עוד יכול לגרום לבנאדם לקחת חיים ועוד של אם ילדו התינוק?? 
בבוקר הייתי רכה יותר לילדים שלי, חשבתי על שלושת ילדיה שקיבלו את מכת חייהם. נקרע הלב.
תמיד מקבלים פרופורציות מאסונות של אחרים. זה עצוב אבל זה ככה.
ואני רוצה לבקש מכם, חברים יקרים,
אולי נעשה היום כמה מעשים טובים למען הזולת ונקדיש אותם בלב לעילוי נשמתה.

יהיו הדברים מוקדשים לזכרה ולתפילה על ילדיה הרכים.

 

לכל הטורים של סיגל, היכנסו!

 

 

סיגל אברהם - מנחת קבוצות ומלווה תהליכי צמיחה אישיים וזוגיים. לשאלות ותגובות: sigalevi@gmail.com / 0586518290.