מה התפקיד של הורים לרווקים בתקופת החיפוש?

פעם חלק מהתפקיד של ההורים היה לדאוג לשידוך עבור הילדים, היום התפקידים שלהם קצת השתנו, אז מה הם יכולים לעשות כשתקופת החיפוש של ילדיהם מתארכת? ואיך זה קשור ליום פטירת רחל אימנו?

חדשות כיפה שירת מלאך 07/11/19 09:49 ט בחשון התשפ

מה התפקיד של הורים לרווקים בתקופת החיפוש?
צילום: shutterstock

לפני 200 שנה התפקיד ההורי כלל שידוך לילדים. אהבה, תקשורת ושיח כלל לא היו הפרמטרים שעל פיהם נתקבלה ההחלטה. והזוג הצעיר לא העלה על דעתו שבעתיד כל ילד יחפש לבד את בן או בת זוגו. והיום? העולם השתנה. ולטעמי, השתנה לטובה.
קשר זוגי עמוק ומשמעותי, מלא ברגש ובתקוות משותפות זו ציפייה של רווקים והורים כאחד.
וגברים ונשים מחפשים בעצמם ונעזרים במעגלים החברתיים סביבם.

וההורים? מה לדעתכם התפקיד שלהם היום בסיפור. את השאלה הזו שאלתי מאות נשים בקבוצת הפייסבוק "יוצרים סיפור אהבה" . והתשובות? קחו למשל את הדוגמא הזו:
"תמיכה אמיתית ביצירת מרחב לצמיחה... מרגישה הרבה פעמים שנאבקת מולם על המרחב הפרטי שלי. הייתי רוצה שיכירו במציאות כפי שהיא ויפסיקו להתאבל על זה שעדיין לא... ויפנו לי מקום לגדול ולהפוך מבת לאישה גם במרחב של הקשר איתם."

רוב התגובות, כמו בציטוט שהבאתי, מדגישות את הערך העצום שיש למערכת יחסים תומכת בין ההורים וילדיהם הרווקים. הציפייה היא לא במרחב של הצעות, ועוד פחות במרחב של עצות, אלא בדגש על העוצמה הטמונה בקשר האוהב בין ההורים לבן או הבת שנמצאים בשלב של חיפוש.
המתנה הכי גדולה של ההורים היא להיות משאב של כח,עוגן של בטחון, מרחב מכיל אוהב מלא אמונה ואופטימיות.  ולא חלילה, מקור לשיפוטיות קושי,קונפליקטים, ומשקולת של כאב.
"אופטימיות? הכלה?" כתבה לי אמא לבת 34, "אני כבר מיואשת. היא כזו מדהימה ובכל זאת זה לא קורה"
 אופטימיות ואמונה הם נכסים רוחניים נדירים, ואם הילד או הילדה שלכם יוכלו לקבל את אותם משאבים ממכם ההורים, זה ישפיע עליהם יותר, מאשר עוד הצעה או עצה.

וזה תמצית התפקיד ההורי היום. 
המסוגלות ההורית, למרות הדאגה, התסכול והקושי, להצליח לתת אמון בשיקולי הדעת, להסתכל במבט אוהב וללא ביקורת במסע שהילד שלכם עובר. 
וזו גם הקרקע שעליה אפשר לבנות קומות של שיח, ודיאלוג וכן, בהחלט גם זה מאפשר לתת מהנסיון הרב שיש להורים להעניק. 

וכמו כל מסע חיים, יש כמובן מה לפרט, ולהרחיב, 
ואת הפירוט אני מעניקה להורים בקורס ייעודי שיוצאים ממנו מלאי אופטימיות, וכיוון לעשיה חדשה ומשפיעה כדי לעלות קומה ביכולת לתת לבן/לבת הרווקים את מה שהם באמת צריכים.

ובחיבור לרחל אמנו שיום פטירתה יצויין בשבת הקרובה, רחל היא מודל וסמל לעמידה אסרטיבית, מלאת יציבות ובהירות מה היא רוצה וראייה לאומית לטווח ארוך. הלמידה מדמותה מעוררת השראה ותקווה להיות לילדינו מקור של כח ואופטימיות.


שירת מלאך, יועצת לזוגיות, מנהלת אתר בול.