5 סיבות למה את חייבת לתת לגבר לשלם עלייך בדייט ראשון

סוגיית ה"מי משלם בדייט" תמיד עושה בעיות. מצד אחד נשים היום עובדות, חזקות ולא-צריכות-אף-אחד, מצד שני המוסכמה עומדת בעינה, וגבר שלא משלם מסתכן בפגיעת מוניטין. עשינו לכן חיים קלים והבאנו מספיק סיבות שיגרמו לך להוריד את הארנק ולתת לו לפנק אותך

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 15:13 כא בשבט התשפד

5 סיבות למה את חייבת לתת לגבר לשלם עלייך בדייט ראשון
תשלום בדייט, צילום: Dejan Dundjerski,Shutterstock

אי אז לפני שנים מישהו החליט שגברים צריכים לשלם את החשבון בסוף הדייט הראשון, וכולנו אימצנו את המנהג הזה כתורה שאינה כתובה. אין ספק שבשנת 2024, כשנשים עובדות ומרוויחות לא פחות מגברים, היה אפשר להשאיר את המנהג העתיק מאחור ולהתקדם לעולם שוויוני יותר. ובכל זאת, הנה 5 סיבות למה את דווקא צריכה לתת לגבר לשלם עלייך בדייט ראשון.

1. תני לו להשקיע בך

דייט ראשון הוא המפגש הראשון שלכם וההזדמנות שלו להרשים אותך ולגרום לך לצאת איתו לדייט נוסף. תני לו להשקיע בך, להראות לך שאת מוצאת חן בעיניו ולעשות מחווה נחמדה עבורך. לרוב לא מדובר בסכום כסף גדול מדי - בכל זאת, דייט ראשון - ואין ספק שהוא יעמוד בו כדי לזכות בליבך. או לפחות בסיכוי לדייט שני.

2. את לא רוצה לריב בדייט ראשון

אם תתעקשי לשלם, סביר להניח שהשיחה ביניכם תיראה כך: את תתעקשי, הוא יתעקש, את תבקשי שוב יפה, הוא לא יצליח להחליט אם את באמת רוצה לשלם או מתעקשת מתוך נימוס, וכך תיגררו לשיחה הכי מביכה שזוג יכול לעבור בדייט הראשון שלהם. לטובתך ולטובתו, תוותרי על כל הכיף הזה ותשמרי את הדיון לדייטים מתקדמים יותר.

זוג רב בדייט

זוג רב בדייט צילום: Roman Kosolapov,Shutterstock

3. לא מדד לקמצנות, כן מדד לנימוסים

ברור שברגע שהתשלום בדייט הפך למוסכמה חברתית הוא כבר לא נובע מנדיבות ולא מאפשר לך למדוד האם האדם שמולך קמצן - ככל הנראה הוא ישלם עלייך גם אם הוא קמצן רק כי הסבירו לו שככה צריך - אבל זה כן יאפשר לך לראות שעומד מולך אדם עם נימוסים, שלא מנסה לשבור את הכלים מול מישהי שהוא עוד לא מכיר. עקרונות זה בסדר, שמור אותם להמשך.

4. את לא יודעת איפה זה יפגוש אותו

בחברות רבות פעולת התשלום בדייט היא גם סמל סטטוס לגבריות. גם אם את חולקת על זה לגמרי, את לא יכולה לדעת איפה ההתעקשות שלך לשלם עלולה לפגוש את האדם שיושב מולך, וייתכן שממש בלי לשים לב את דורכת על פצע פתוח.

גבר בוכה

גבר בוכה צילום: Gorodenkoff,Shutterstock

5. למה לא?

"אני יכולה לשלם על עצמי" זה לא נימוק שמצדיק טררם גדול. אם הסיבה שלך לשלם לא נובעת מסיפור משפחתי מטלטל או שאת חלק משדולת הנשים בישראל, שימי לרגע את העקרונות בצד ותרשי לעצמך להיכנע למוסכמה החברתית. את כל העקרונות, הדעות והאידיאלים תוכלי לשלוף בחזרה כבר בדייט השני.