מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בלי הצפון והדרום: המקומות הכי שווים לדייטים בשומרון

המלחמה הנוכחית הגבילה את גבולותיה של ישראל, כשכל גבול הצפון הפך לשטח צבאי סגור והדרום מופצץ באורח קבע, אז לכל מי שנמאס לו לשבת בבתי קפה כשהוא יוצא לדייט, עזרנו לכם עם רשימה של כל המקומות השווים באזור שלעיתים פחות מכירים- השומרון

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 31/12/23 14:24 יט בטבת התשפד

בלי הצפון והדרום: המקומות הכי שווים לדייטים בשומרון
מרפסת המדינה, צילום: ללא

נדמה שאין אחד שלא מושפע בדרך כזו או אחרת מהמלחמה שהפכה לשגרת חיינו: חלק מגוייסים, לחלק אין עבודה, חלק פונו מהבתים שלהם בלי צפי של חזרה וחלק סתם מנסות לשרוד עוד יום בחוסר וודאות שהבעל מגוייס. אחד התחומים שבתחילה קפא הוא שוק הדייטים, אבל לאט לאט עם שחרור יותר מילואימניקים וקבלת אפטרים יותר מסודרים אנשים חזרו להיפגש.

הרבה רווקים יזדהו עם התחושה שכבר אין כוח לשבת בבתי קפה, ובכלל השיח כל דייט של "איפה נשב הפעם?" מתחיל להעיק. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן: כיוון שהגישה לדרום ולצפון הארץ כרגע בעייתית ביטחונית, אין זמן מתאים מזה לחקור דווקא את אזור השומרון ועל הדרך לחזק את העסקים שם, שברובם נפגעו גם הם מהמלחמה. באופן אירוני השומרון נחשב עכשיו אזור בטוח, אז מומלץ להצטייד בנשק (ליתר ביטחון) ויאללה להמלצות:

מרפסת המדינה

אמנם זה מקום מוכר, אבל אין מתאים ממנו לפתוח את היום. האתר שנמצא ממש בתוך פדואל ומשקיף על 3/4 מדינת ישראל הוא מקום נפלא לדייטים: יש שם ספסלים מקורים, שבילי הליכה ועגלת קפה שאפשר להתפנק בא על הבוקר. אם יהיה לכם מזל תוכלו אולי לראות את ההפגזות שלנו על עזה.

צפו: 360 מעלות של מרפסת המדינה

יקב כביר

בתוך אלון מורה שוכן לו יקב קטן ומהמם, אפשר להגיע לארוחת צהריים חלבית עם נוף מטריף על כל האזור ולהנות מכוס יין טובה (למי שלא נוהג כמובן). משם אפשר להמשיך כמה דק' ברכב לתצפית על כל צפון השומרון

מצפה לונץ

כמה דקות נסיעה בלבד מהיקב, כשכבר השמש מתחילה לרדת אבל עדיין לא ממש שקיעה אפשר ללכת למצפה לונץ בהר כביר, שמשקיף על כל צפון השומרון, במקום יש ספסלים נחמדים לשבת. מזהירים מראש, אם גשום אין מחסה.

נוף עוצר נשימה, מצפה לונץ

נוף עוצר נשימה, מצפה לונץ צילום: ללא

לא לשכוח שמיכה, מקומות ישיבה פסטורליים

לא לשכוח שמיכה, מקומות ישיבה פסטורליים צילום: ללא

מצפה שלושת הימים

עוד נסיעה קצרה ברחבי השומרון תביא אתכם למצפה איתמר, ליד קבר גדעון השופט. ספוט מצוין לשקיעות עוצרות נשימה. במקום יש אזור קטן מקורה, ככה שאם יורד מבול בחוץ ואתם במצב רוח אמיץ- זה המקום להיות בו. פק"ל עם תה רותח ואתם מסודרים.

שקיעה באיתמר

שקיעה באיתמר צילום: ללא

גבעות עולם

אם אתם כבר נמצאים באיתמר, אי אפשר לוותר על החווה של אברי רן המפורסם. גבעות עולם ליד איתמר עוסקים בעיקר בחקלאות אורגנית ומחזיקים מרכז מבקרים מתוק שמתפקד גם כבית קפה ופאב ביום חמישי בלילה, ובלי קשר המקום פשוט יפהיפה. כדאי לבדוק אם פתוח לפני שמגיעים.