מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בנט, מאיה ורטהיימר ואפליקציות: הרווקים לא מוותרים על דייטים בזמן המלחמה

דווקא בתקופה בה מאות אלפי רווקים מגויסים לצבא, רבים בוחרים להמשיך את החיים ולצאת לדייטים. מאיה ורטהיימר השיקה פינת רווקים בסטורי, נתוני השימוש באפליקציות ההכרויות מזנקים, ואפילו בנט התערב | תופעת הדייטים בזמן מלחמה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 03/11/23 08:22 יט בחשון התשפד

בנט, מאיה ורטהיימר ואפליקציות: הרווקים לא מוותרים על דייטים בזמן המלחמה
דייטים בזמן מלחמה, צילום: shutterstock

תופעת החתונות, הצעות הנישואים ובעיקר הדייטים בזמן המלחמה היא מהמפתיעות ביותר. אם היה מצופה שאנשים יתחפרו בבתיהם ויפסיקו הכל בבת אחת - קורה בדיוק ההפך. נפתלי בנט, לשעבר ראש הממשלה, כתב לא מזמן פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו האיץ בזוגות להתחתן. "לא צריך להתלבט עד אין סוף", כתב, "מתקדמים, מתחתנים, עושים ילדים ושמחה".

פינת "הרווקים במדים" של מאיה ורטהיימר

בנט הוסיף ונימק, "הניצחון על אויבינו לא יהיה רק במכת הגיהנום שנשחרר עליהם בשדה הקרב, אלא גם ביצירת חיים חדשים שלנו, העם היהודי, כאן בארץ ישראל". אושיית הרשת מאיה ורטהיימר, בעלת למעלה מחצי מיליון עוקבים, לוקחת חלק גדול בתופעה. לפני שבועות היא פתחה את "פינת רווקים במדים", באישור דובר צה"ל, שם היא מעלה תמונות של חיילים רווקים עם מעט פרטים ותיוג של איש קשר לפניות. עד כה, סיפרה ורטהיימר בסטורי, עשרות דייטים יצאו מהפינה החדשה.

מתי ברוידא לא ציפה. רק לפני חצי שנה הקים יחד עם שלושה חברים רווקים את אפליקציית ההכרויות "רינגל" המיועדת לרווקים בציבור הדתי, וכבר זכה לראות עשרות זוגות שהכירו בזכות המיזם. אלא שאז פרצה המלחמה, והאפליקציה דממה. "פתאום פורצת המלחמה ואסון כבד נפל על כולנו. חלק מהצוות שלנו התגייס למילואים. מי דיבר על האפליקציה בכלל? אנחנו באבל מטורף. היה שבוע שבו כולם התעסקו רק באבל".

מייסד אפליקציית "רינגל": "4,000 משתמשים פעילים כל יום"

הצוות כבר התחיל לחשוב על מיזם אחר, במחשבה שהאפליקציה לא רלוונטית כרגע ואנשים לא פנויים לחשוב על שידוכים, אלא שאז החלה לצמוח מגמה אחרת לגמרי. "כבר בשבוע השני למלחמה ראינו משהו הפוך, עלייה יותר מהרגיל. בשבוע השלישי זה עלה עוד, והשבוע בכלל - משהו מטורף. רק במוצאי שבת הצטרפו מעל אלף משתמשים חדשים, נתוני השימוש מטורפים. 4,000 משתמשים פעילים כל יום, מעל 500 התאמות חדשות כל יום".

ברוידא טוען כי זו הדרך של הרווקים להילחם באויב. "זו הדרך שלהם לדאוג להמשכיות של עם ישראל", הוא מסביר, "עם ישראל חי, גם דרכנו". להפתעתי, ברוידא מודה שלא רק האזרחים בעוטף פעילים בימים אלו. "גם חיילים במילואים נרשמים", מספר, "חבר'ה חושבים על היום שאחרי". לשם הזהירות, החליטו להוריד את קטגוריית המיקום באפליקציה, בכדי לא לחשוף מיקומים של לוחמים.

נתוני השימוש באפליקציית רינגל

נתוני השימוש באפליקציית רינגל צילום: נתונים

"אנחנו רוצים להקים משפחה ולהראות לאויבים שאנחנו ממשיכים בכל הכוח"

ש', רווק בן 24 שלא נקרא למילואים, מודה שדייטים בתקופה הזאת נראים קצת אחרת. "אתה לא יודע אם מתאים ליהנות ביחד, לטייל, לצאת לבית קפה, אפילו שאלה דברים שבונים את הקשר", הוא מסביר, "אבל אני חושב שזה משמעותי דווקא בתקופה הזאת, שמשפחות פורקו וזוגות הופרדו, אנחנו רוצים להקים משפחה ולהראות לאויבים שאנחנו ממשיכים בכל הכוח להקים בתים בעם ישראל".

גם ת', בת 27 מירושלים, רואה את הדייטים באור אחר. "אני מפחדת להסתובב, יש חשש שתהיה אזעקה באמצע הדייט או פיגוע", היא לא מכחישה, "אבל דווקא בתקופות קשות אתה מרגיש עוד יותר את הצורך הזה. אי אפשר לדעת כמה זמן זה יהיה, אז צריך להמשיך את החיים בדברים החשובים. הפחד קיים, אבל הקול בפנים שרוצה להקים משפחה גובר".

ראש מכון "עומק הקשר": "חוסר אונים עם רצון מאוד גדול"

נחמה ביטקובר, ראש מכון "עומק הקשר" העוסק באימון רגשי לקראת נישואין, פוגשת את הכאב של בנות מקרוב. "מאוד רוצות להתחתן אבל מרגישות שאין מה לעשות, ויש תחושה שכל השווים נמצאים בעזה". ביקטובר מספרת ששמעה משדכנית על חייל שפנה אליה בזמן המלחמה, ושאל האם היא ממשיכה לחשוב עליו גם עכשיו. "חוסר אונים עם רצון מאוד גדול", היא מסכמת.

ביקטובר מעלה השערה לתופעה, "לפעמים כשמשהו נלקח מישהו זה מעלה את הרצון דווקא כן ללכת על זה", מסבירה, "גם רבי נחמן אמר שהמניעות מגבירות את הרצון". ויש לה גם עצות: "אני מציעה להשקיע בעצמכם בזמן הזה. כמעט תמיד דייטים לא מצליחים בגלל חסימות פנימיות, כמו ביטחון עצמי. זה הזמן לעבוד על החסימות האלה. מעבר לכך, הרבה בנות מרגישות שזה לא בסדר לרצות עכשיו להתחתן. זה בסדר. זה מצוין לעם ישראל".


(החתן רצה לדחות, הכלה התעקשה - הזוג שאלתר חתונה בזמן מלחמה)