40 רעיונות לדייטים שיהפכו את הערב הרומנטי שלכם לבלתי נשכח

נתקעתם בלי רעיון לדייט? חושבים שלא נוכל לחדש לכם? חשבו מחדש: הכירו את הרשימה האולטימטיבית שיכולה להתאים גם לאלו שלא מוכנים לזוז מהבית וגם לבליינים ביותר. 40 רעיונות לדייטים, התחלנו

חדשות כיפה שי אמסלם 10/08/23 13:30 כג באב התשפג

40 רעיונות לדייטים שיהפכו את הערב הרומנטי שלכם לבלתי נשכח
צילום: תיירות בנימין

רעיונות לדייטים לזוגות קולינריים

1. ממש עד סוף אוגוסט תוכלו להגיע לגיא בן הינום ולהנות מהיריד הקולינרי הכשר - "אוטואוכל". היריד כולל מגוון דוכנים ומשאיות אוכל של כל המסעדות והשפים המפורסמים מהבירה, וכמובן שתתנגן ברקע גם מוזיקה טובה.

אוטואוכל

אוטואוכל | צילום: דור פזואלו

2. אי אפשר להיות זוג קולינרי אם לא יצא לכם לבקר ביקב או שניים. אתם יודעים מה עוד יותר טוב מללגום יין? לאכול במסעדת היקב במקביל או לערוך פיקניק מושקע עם סלסלה מלאה בכל טוב שמוכר המקום. אז אם אתם בשומרון בבנימין מוזמנים להגיע ליקב כביר ויקב פסגות, אם אתם בדרך לצפון מומלץ לעצור ביקב תשבי, במידה ואתם בכלל באזור ירושלים מוזמנים להגיע ליקב האלה או יקב צובה.

3. מה אתם אומרים על ערב פיצות מהטאבון? הזמינו עוד כמה זוגות של חברים, השכירו טאבון חשמלי, אפשר להכין תוספות ובצק מבעוד מועד, והנה התארגנתם על ערב איטלקי ברמה אחרת (אל תשכחו להביא גם נוטלה לפיצה מתוקה לקינוח).

4. זוכרים שבתיכון היו עושים לכם ערבי עדות? כשכל אחד היה מביא תבשיל מבית סבתא וככה זכינו כולם לטעום טעמים חדשים מרחבי העולם? אז אם גם אתם נהניתם מזה כמוני, זו ההזדמנות לשחזר את ההצלחה. קבעו עם עוד כמה זוגות חברים לארוחה משותפת, ובקשו מכל אחד להביא/להכין מאכל משפחתי. מבטיחה לכם שלא תתחרטו.

5. ברחבי הארץ תוכלו למצוא אינספור מקומות בהם תוכלו לקטוף את פירות העונה יחדיו, ולהנות מתוצרת טרייה אותה תוכלו גם לקחת אתכם הביתה ולבשל ממנה מטעמים.

6. יש אנשים שהם פשוט פריקים של תבלינים. רק תראו אותם, בקיאים בכל עשב ומאיפה הוא הגיע, ובכלל, רק הם יודעים איך מתבלים כל דבר. אז בשביל הזוגות האלו, וגם כאלה שרק חצי מהזוג בעניין, אני מזמינה אתכם לבקר בחוות דרך התבלינים שבבית לחם הגלילית. מקום קסום, שבין היתר מכיל חנות ענקית שבה תמצאו כל סוג תבלין אפשרי. עובדה מעניינת: את המקום מנהל חקלאי בשם אבי ציטרשפילר, שבהכשרתו הוא גם נטורופת וגם אגרונום, ומעבר לכך גם פיתח מודל עסקי ייחודי שהפך את מקצוע החקלאות לרווחי.

צילום: חוות התבלינים

7. לאלו שמעוניינים להעלות את רמת הבישולים שלהם לפחות ברמה אחת מעל, ואפילו קצת להשוויץ בשולחן החג, אני מזמינה אתכם לקחת חלק בסדנאות בישול מבית "הסטודיו לבישול' בתל אביב. במסגרת הסדנאות המגוונות שהמקום מציע בליווי מיטב השפים, תוכלו לקחת חלק בסדנה לקרניבורים, למאפים ללא גלוטן, בישול ערבי-גלילי ועוד...

רעיונות לדייטים לזוגות חובבי השקיעות

8. במקום בו יש שקיעות מדהימות ומדי פעם גם חופות (המרפסת של המדינה), תוכלו למצוא עגלת קפה מושקעת בשם פלורין, שאותה הקימו זוג מהמם בשם אשר ואפרת אילוז. במקום תוכלו להנות מנוף על חצי מדינה ומאפים שלא מהעולם הזה.

עגלת קפה פלורין

עגלת קפה פלורין | צילום: אוסף אישי

9. על פרגולה שממוקמת ממש מול נוף משכר חושים, תוכלו להביא אתכם מגשי אירוח אותה מכינה באהבה אוריה בן יוסף. רק נשאר לכם להקליד בגוגל "הקרון בעלי" ותמצאו ישירות את המיקום המשגע.

הקרון בעלי

הקרון בעלי | צילום: תיירות בנימין

10. מצפה השלום בגולן, נא להכיר, הוא אחד המצפים הכי יפים שקיימים בארץ. עשר דקות נסיעה משם תוכלו למצוא מסעדת גריל מעולה באווירה כפרית בשם 'דודי'ס – ביסטרו בר'. אל תשכחו להגיד לי תודה אחר כך

11. עכשיו בלי שום אוכל וקשקושים, קבלו את מצפה אופיר לפנים. מדובר במצפה המשקיף מדרום הגולן לכנרת, עם שקיעה מטורפת (כמתבקש לטייטל). כמובן שמוזמנים לארגן לעצמכם פק"ל קפה ועוגיות ל"ז וכן... מותר לפתוח שם שולחן ופיקניק.

מצפה אופיר

מצפה אופיר צילום: תיירות גולן

12. את חוות צאן קידר כבר הכרתם? אם התשובה היא לא, רוצו לקחת יום חופש מהעבודה (כי המקום פתוח בין 9:00-15:00), או שפשוט תבואו ביום שישי, זו גם אפשרות. נוף מדברי ותפריט שמורכב מתוצרת מקומית שגדלה בחווה. אז למה אתם מחכים? קדימה לתאם תאריך בטלפון.

13. "קפה ברותם" היא מסעדת ארוחות בוקר ובראנץ' בבקעה, בישוב רותם כמתבקש, צמוד למחולה. היא מתאימה לכל אלה שאוהבים לקחת את הזמן בבוקר, לצפות אל האופק ולהתפנק בארוחה טעימה.

14. אגיד את המובן מאליו, אבל אין כמו דייט מול השקיעה בים. אני שמחה להמליץ לכם על ספוט שתל אביבים מבקרים בו בקביעות ובצדק, והוא המדשאה בסמוך למלון ההילטון. מומלץ להגיע למקום מצוידים בשמיכה שעליה תוכלו לשבת בנוח, משקפי שמש, ומשהו קר לשתות. אם מתחשק לכם גם להמשיך ולראות את שאר הטיילת, ממליצה לשכור דרך אפליקציה קורקינט חשמלי ופשוט לצאת לדרך.

רעיונות לדייטים לזוגות יצירתיים במיוחד

15. אוהבים לקדוח (פיזית כמובן)? עבודה בעץ מדגדגת לכם באצבעות? מוזמנים להגיע לסדנת העץ "העץ המחבר" בטל מנשה, שהוקמה על ידי בני הזוג אוהד ואורטל כהן, ולבנות מגוון רהיטים ביחד. לאלו שמעדיפים להישאר בבית, יש לי גם הודעה משמחת בשבילכם, ל"עץ המחבר" יש גם ערכות שניתן להזמין עד אליכם הביתה עם משלוח חינם.

יש אפילו ערכות עד הבית | צילום: העץ המחבר

16. שמעתם כבר על הקונספט של פיינט-דייט? מדובר במגוון פאבים וברים שמארגנים ערבים לזוגות, אשר במסגרתם תקבלו עמדה עם קנבס אישי, צבעים, מכחולים וכו' וכמובן משקאות אלכוהוליים לבחירתכם. את הערב מעבירים בדרך כלל מנחים אשר מדריכים אתכם בציור ממש צעד-צעד. זכרו, אתם תמיד יכולים לארגן לעצמכם ערב דומה, אותו תוכלו להעביר על שפת הים להשראה, או מול כל נוף אחר לבחירתכם.

17. שתדעו לכם שיצירתיים זה לא רק במחשבה, אלא ממש גם בחשיבה מחוץ לקופסה. אז אם לא הבנתם עד עתה, הנה לכם ספויילר קטן, מדובר כמובן בחדרי בריחה. עצמה ממני אליכם, זו ההזדמנות שלכם לבחון את יכולת עבודת הצוות שלכם כי יודע מתי הליהוקים לעונה הבאה של המירוץ למיליון יופיעו מעבר לפינה.

18. הכירו את color café, סטודיו לצביעת כלי קרמיקה ברחוב ירמיהו שבתל אביב. מקום שמעוצב כולו בוורוד עדין ומלא בכלי קרמיקה שרק מחכים שתבחרו בהם ותתחילו לצבוע אותם. המקום מציע מגוון השראות וחומרים כדי שתוכלו להכין את הכלי שליבכם חפץ בו. את הכלי אתם משאירים במקום במטרה שיעבור זיגוג ושריפה, ולאחר מספר ימים/שבועות יצרו אתכם קשר ותוכלו לבוא לאסוף את התוצר המוגמר.

19. אתם זוג מאורס שרוצה ליצור פריט ייחודי לבית העתידי שלכם? עוברים דירה ורוצים להתחדש בפריט שתוכלו להתגאות בו בחנוכת הבית? ישנה סדנה מקסימה, שמתקיימת ב-"שירלי מרכז אומנויות" בראשון לציון, אשר במסגרתה תוכלו להכין ביחד בתי מזוזה ייחודיים מאפוקסי בשילוב עץ זית.

בתי מזוזה ייחודיים | צילום: שירלי מרכז אומנויות

20. אורוות האמנים בפרדס חנה הוא מקום שהוא לגמרי מאסט. במקום אחד שפתוח רק החל מיום רביעי, תוכלו למצוא מגוון חנויות ייחודיות שנבנו בתוך אורוות ישנות, בתי קפה ומסעדות כשרות ומופעי מוזיקה.

רעיונות לדייטים לזוגות שמעדיפים להישאר בבית על הספה

21. תסכימו איתי שאין כמו ערב סרט. זה קליל, זה לא דורש תפעול מסובך מידי ותכל'ס זה לגמרי מרגיע להתנתק לפעמים ולצלול אל המציאות שבמסך. אז בין אתן מעריצים מושבעים של פרינדס, האופיס, סרטי פסיטבלים או כל רילאטי טראש כזה או אחר: לבשו בגדים נוחים, שלפו את הגלידה/הפופקורן/היין או כל דבר אחר שזמין וקפצו על הספה. שתהיה לכם צפייה נעימה.

22. מתבאסים שיוצא לכם לקרוא רק בשבת? זה הזמן לארגן לעצמכם דייט קריאה. כן כן! ממש ככה. תפסו לכם פינה במרפסת/ בגינה שלכם/ על הגג של הבניין. פזרו כריות, שמיכות וסדרו אורות ונרות. ככה פשוט, תשבו לכם מתחת לכיפת השמיים ותבלו גם עם בן/בת הזוג וגם עם ספר שאתם אוהבים.

23. יצא לכם כבר לפתור פאזל של 1,000 חלקים? אני מבטיחה לכם שמדובר בעיסוק מושלם שיכול להוציא מכם שיתוף פעולה מפתיע, יכול לגמרי להגיע בצורה של דייט-פאזל. רוכשים/משאילים מבעוד מועד פאזל מספיק מורכב, פותחים בקבוק יין או מביאים כמה בירות קרות – ויאללה לעבודה!

24. ואם כבר בפאזלים עסקינן, למה שלא נתרחב למשחקי חברה? הזמינו עוד כמה זוגות והתחילו טורנירים של קטאן, שם קוד, ג'אנגל ספיד ומה לא. וכמובן שאל תשכחו בסוף להכתיר את הזוג המנצח.

25. יש לי כאן הברקה: מה אתם אומרים על ערב תשחצים? כן, כן. לאחרונה נחשפתי ליותר ויותר אנשים, במגוון גילאים, שיותר מכל דבר בעולם, נהנים לשבת עם התשחץ של העיתון (לא בהכרח לבד- אלא גם עם חברים ובני זוג) ולהתחיל לפתור את המשחק שכולו מילות פסיכומטרי ששכחתי כבר מלפני שנים. ההצעה שלי היא שתתארגנו לכם על כמה כאלה, ועשו לעצמכם ערב שמטרתו לסיים את הדבר הארור הזה אחת לתמיד!

26. לפני כמה שנים, עיתון הניו-יורק טיימס ניסח 36 שאלות, בשלוש רמות עומק – שמטרתו לגרום לשני אנשים להתאהב. הדפיסו את השאלון מראש, חלקו אותו לכרטיסיות, ובזמן שאתם לוגמים יין לבן ומנשנשים גבינות קשות וענבים – תהנו מערב שכולו הכירות מעמיקה יותר עם בן או בת הזוג.

27. אמנם זה לא בדיוק נקרא "דייט בבית", אבל תסכימו איתי שהדייט הבא לא ידרוש מכם התאמצות מוגזמת: כנסו לרכב וסעו למקום בו תוכלו לקנות ממנו מזון מהיר (לבחירתכם כמובן), כל הדרך תשמיעו שירים בפול ווליום ברדיו ואז סעו לספוט קרוב אליכם אשר ממנו תוכלו לצפות בשקיעה מבלי שתצטרכו לצאת ולוותר על המזגן של הרכב.

רעיונות לדייטים לזוגות שאוהבים את השטח

28. רוח שמתנופפת בשיער, יום בהיר והרבה ירוק מסביב. אתם רואים את מה שאני רואה? טיול אופניים! מוזמנים לשכור או להביא אותם מהבית, אופניים המתאימים לתנאי שטח, ולבחור לעצמכם את אחד מהמסלולים המומלצים ברשת.

29. זורם לכם להדליק מדורה, לקחת אתכם גיטרה ולשמור על חווה במהלך הלילה? לא מעט חוות בודדים מחפשות אנשים שישמרו על החווה בלילה וזו ההזדמנות שלכם להצטייד במרשמלו, שיפודים וקפה שישאיר אתכם ערים לאורך הלילה. בבוקר תוכלו אפילו לצאת לרעות צאן ביחד :)

30. עם גישת הגעה לרכב שמתאים לתנאי שטח, תוכלו להגיע לתצפית שנמצאת על גבי הר אבנון השוכן ממזרח לירוחם. כמובן שניתן ללכת לבקר במקום במהלך היום ולראות את המכתש, אך לא פחות מרשים מכך הם השמיים זרועי הכוכבים בלילה. רק נותר לכם להגיע בלילה ללא עננים ואתם מסודרים

31. איך אפשר להיות חיות שטח אמיתיות מבלי ללכת לדייט במעיין? מומלץ להגיע עם פירות העונה, ספר או כלי נגינה וכמובן פק"ל קפה כמתבקש. אז למה אתם מחכים? שכשכו רגליים ותהנו מהשקט שמסביב.

32. לאלה שהתחרותיות זורמת להם בוורידים ולא מפחדים להתלכלך קמת מצבע על הדרך, אני ממליצה בחום לגייס מספר זוגות חברים ולשחק פיינטבול כאילו אתם ממש בשדה הקרב. מוכנים? 3...2...1... שהקבוצה הטובה ביותר תנצח!

33. התצפית של גבי הר בנטל נמצאת אי שם בגולן (צורת הדיבור מכוונת לאלו שבאים כמוני מהמרכז), אבל זה לא אמור למנוע מכם להגיע למקום לפחות פעם אחת. הנוף שנשקף מההר הוא לגמרי חד פעמי, והוא עוד יותר שווה בסוף יום בו טיילתם באחד מהמסלולים שמסביב.

34. יכול להיות הצפונים כבר הכירו לכם את המעיין המרהיב "עין תינה", אבל אם אתם לא מהאזור, תוכלו למצוא אותו בין הקיבוצים גדות וגונן שבגולן. אם תמשיכו ותלכו בתוך המעיין, תגיעו למפל מדהים לא פחות. מומלץ לבוא עם בגדים שאפשר להרטיב, סנדוויצ'ים בתיק ויוקילילי עליו תוכלו לפרוט ולהירגע לצליליו כשתגיעו לנביעת המעיין.

עין תינה |

עין תינה | צילום: תהילה מיימון

רעיונות לדייטים לזוגות שאוהבים להתקרחן

35. זאפה בשיתוף ToMix מרימים מגוון הופעות משותפות תחת פרויקט "לילות אהבה" ט"ו באב - במהלך כל החודש הקרוב. במסגרת ההופעות הללו, יופיעו מגוון זמרים יחדיו: מרינה מקסמיליאן יחד עם יסמין מועלם, קרן פלס עם תמיר גרינברג, ברי סחרוף וטונה, ועוד הרבה שילובים פשוט מדהימים.

36. חברים יקרים, אמנם פסטיבל התמר יתקיים רק באוקטובר, אך שימו לב שהכרטיסים כבר אוזלים. מוזמנים לשריין לעצמכם כבר עכשיו, לדייט עתידי שכיף לצפות לו, מקומות להופעות מרעידות מתחת לכוכבים, שיתקיימו במצדה החל מה-2.10 ועד ה-6.10. טיזר קטן: בחגיגת הפתיחה יופיעו אלון אולארצ'יק וקבוצת זהו זה... בקיצור, למה אתם מחכים?

37. כולם רוצים מדי פעם להפגין את יכולות השירה הקלוקלת שלהם, ומה יותר טוב מלעשות זאת במסגרת ערב קריוקי? אז כמובן שתוכלו לשכור חדר במגוון המקומות שמוצעים ברחבי הארץ, אבל אל תשכחו שתמיד קיימת הדרך הישנה והמוכרת: כמה מיקרופונים, בידורית, חברים, ערק והרבה שמחת חיים.

38. אמנם פאבים יכולים להיות קצת רועשים, אבל אם אתם אוהבים לבלות ולעלות על שולחנות, יש מגוון פאבים שמארחים ערבי ג'אם שפשוט מרימים את האווירה! מוזמנים להגיע עם גרון מחומם והרב אנרגיות לבזבז.

39. אם כבר שירה, אז למה לא "קולולם"? למי שלא שמע ולא ידע (כנראה שאתם חיים מתחת לסלע) יש מיזם מוזיקלי-חברתי חדשני, שקורה פה בארץ בשנים האחרונות, בשם 'קולולם'. מדובר באירועים מאורגנים בצורה יוצאת דופן, אשר מביאים את שירת ההמונים לרמה שעוד לא הכרתם. לכן, אם אתם בעניין של לחוות חווייה חד פעמית, ממליצה לכם בחום לקחת את בן/בת הזוג ולהזמין לעצמכם כרטיסים כבר עכשיו.

40. אמנם מופע סטדנאפ זה לא רק לבליינים, אבל אני לא אפתח קטגוריה רק בשביל זה. לענייננו, אבו-טבלה מהטיק-טוק מכירים? ההוא שמחקה בצורה פנומנלית את בני הדודים? אז אם נמאס לכם לראות רק את הסרטונים שלו בריפיט, מוזמנים להזמין כרטיסים לאחד המופעים שלו, מבטיחה לכם שאת כובע האביבס שלו לא תשכחו בחיים.