"הבנו שאי אפשר להילחם בתופעה של בקשת תמונות לשידוכים, אז לפחות נוציא מזה את המיטב"

הבחור מבקש תמונה? מיכל ואליה החליטו לסייע לחברותיהן הרווקות ויזמו יום צילומים מקצועי עם 5 צלמות ו- 6 מאפרות, הכל כדי ליצור תמונות מושלמות שיביאו את הדייט הנכסף. 50 בנות הופיעו ליום הזה

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 13/08/17 13:23 כא באב התשעז

"הבנו שאי אפשר להילחם בתופעה של בקשת תמונות לשידוכים, אז לפחות נוציא מזה את המיטב"
מתאפרים ביום הצילומים, צילום: סיגל שמע

 "הרעיון הגיע מהשטח. לאחרונה אני משוטטת בקבוצות וואטסאפ של שדכניות ומנסה להכיר לכל מיני חברות וחברים שלי. לצערי גיליתי שלא מעט הצעות נופלות על תמונה לא מוצלחת, ושלא בצדק. מדובר פעמים רבות בבחורות שבמציאות הן נאות ונעימות, אך התמונות שלהן לא משקפות אותן כפי שהן. יצא שפגשתי את אליה באחר צהריים אחד בגינה עם הילדים, וברגע של התבאסות על התופעה הזו עלה הרעיון ליום צילומים. הבנו שאי אפשר להילחם בתופעה הזו של בקשת תמונות לצורכי שידוכים, אז לפחות ננסה להוציא את המיטב". 

 

כך מספרת מיכל וכיל, מטפלת בתנועה, על המיזם שלה ושל חברתה אליה טאובר, צלמת, עורכת ומפיקה. שתיהן נשואות ואמהות לילדים. הרעיון שלהן היה כזה: בואו נארגן יום צילומים לבנות המחפשות זוגיות. נביא שתי מאפרות, אליה תצלם, וכך לכל אחת מהמצולמות יהיו תמונות טובות ואיכותיות בהן הן נראות נפלא. בתמונות אלו ניתן יהיה להשתמש לפרופיל בפייסבוק, לאתרי שידוכים, להעביר לשדכניות ועוד, כאשר המטרה היא לעזור בסופו של דבר לבנות, למצוא את בחיר לבן.

 

"המחשבה הראשונית היתה להביא שתי מאפרות ואת אליה כצלמת. אליה הציעה מקום נפלא בעין כרם שנקרא 'הקרעצ'מע',  מקום שהוא מין שילוב קסום של סטודיו, בר להופעות, פינות זולה ועוד, ונמצא בקרבת מקום לבוסתן ולמעין של עין כרם, כך שהוא מאפשר גיוון בלוקיישנים לתמונות. בפועל, ההודעה על המיזם רצה בכל כך הרבה קבוצות וזכתה להרבה שיתופים בפייסבוק, כך שמהר מאד הבנו שנזדקק לעוד ידיים עובדות. ליום הצילומים הגיעו חמישים בנות, שש מאפרות וחמש צלמות, והיו עוד כ 70 בנות ברשימת המתנה".

יום הצילומים

יום הצילומים צילום: סיגל שמע

 

מיכל ואליה הפיצו את דבר המיזם בפייסבוק הפרטי שלהן ובקבוצות ווטצאפ שהן שותפות בהן. אבל כמות השיתופים היתה מעל ומעבר למה שציפו לו: "הטלפונים וההודעות לא הפסיקו במשך כל השבוע, וגם אחרי, עם בקשה ליום צילומים נוסף. לא ביקשנו מאף אושית פייסבוק לשתף את הפוסט, זה פשוט רץ. המון אנשים אמרו לנו שקיבלו את זה מכל מיני כיוונים: משדכנים, מחברים וגם סתם קבוצות של העבודה. מעל 100 בנות ביקשו להצטלם. אך גם קיבלנו המון בקשות לצילומים בפרטי או לצילומי גברים".

 

למה לא בעצם? אני בטוחה שתמונות טובות לשידוכים הן צורך גם אצל בנים

"הרבה שאלו למה אנחנו לא מציעות יום צילומים כזה גם לגברים. שאלות נכונות, ואנחנו יכולות להתחבר לחלק מהאמירות הללו. אנחנו הבנו שבמציאות של ימינו בה אין הצעת שידוכים ללא תמונה, כל אחד צריך שתהיה לו תמונה שתייצג אותו נאמנה, גברים ונשים כאחד. מבחינתנו, היוזמה ליום צילומים עבור נשים בלבד הגיעה ממקום שרוצה לעשות טוב ולדאוג לחברות שלנו, אך היינו שמחות אם גם גברים היו מרימים מיזם כזה לחבריהם הרווקים".

 

מי כיסה את ההוצאות על יום צילום כזה? האם גביתן כסף מהמשתתפות?

"החלטנו לגבות סכום סמלי שישמש לכיסוי ההוצאות כמו תשלום על חומרים למאפרות, וגם כדי ליצור מחויבות ורצינות אצל הבנות כלפי היום הזה. התשלום היה בשיטת הכובע ההפוך. מבחינתנו היה מחיר מומלץ, אך כל אחת שמה כמה כסף שיכלה וראתה לנכון". 

 

איך הרגשתן, מה הייתה החוויה שלכן ביום הצילומים?

"היום עצמו עבר בכייף עם הרגשה של עשייה מאוד גדולה. הגיעו נשים מכל מיני גילאים ומגזרים, החל מבחורות בשנות העשרים לחייהן ועד נשים בגילאי השישים שמחפשות בן זוג לפרק ב', נשים דתיות, חרדיות וחילוניות. כל אחת עם הסיפור האישי והמרתק שלה. היתה אווירה נשית, נעימה ורגועה והאנרגיות היו פשוט מדהימות. אנחנו יכולות להגיד שכמעט כל הנשים שהגיעו יצאו עם חיוך מרוח על הפנים. זה היה יום מפנק, אבל יותר מהכל היתה בו תחושה של אחווה נשית מעצימה. כל אחת מהמאפרות והצלמות נתנה את הנשמה ועשתה את המקסימום כדי שכל אחת תצא מרוצה ותאהב את התוצאה הסופית".

 

מה התגובות שקיבלתן מהבנות? מהסביבה?

"התגובות על היום הזה לא מפסיקות להפתיע אותנו. אנחנו מקבלות הודעות תודה עם סיפורים מקסימים. בנות כתבו לנו איך הצילומים גרמו להן להתחבר שוב ליופי שלהן והעלו להן את הערך העצמי, שלפעמים נפגע בכל המסע המפרך הזה של הדייטים. הרבה כתבו לנו איך הצילומים עשו להן את היום ושינו מצב רוח. אחת הבנות השתמשה בביטוי שבעינינו ממצה את האווירה שהיתה ביום הזה: "חיבוק נשי גדול". לצד הפרגונים, נתקלנו גם בתגובות שיצאו נגד הפרויקט מתוך אמירה שאנחנו מגדילות את הפער בין גברים לנשים ויוצרות לכאורה מצב בו נשים צריכות להיות סופר מודל בשביל שגברים יסכימו לצאת איתן". 

 

אולי זה נכון? אולי באמת המיזם תרם לחיזוק התפיסה שנשים צריכות להיות יפות כדי שגברים יראו אותן?

"הבנות שהגיעו הן בנות שרצו להיות חלק מזה, וזה לא הפריע להן. אנחנו מאמינות שבנות שלא התאים להן פשוט לא הגיעו או לא בדקו את העניין. אנחנו חושבות שתמונה היא דבר חשוב, אבל ההרגשה של אישה שאוהבת את איך שהיא נראית ומרוצה מהתמונה שלה היא חשובה הרבה יותר. בכל דבר גדול, במיוחד כשמדובר בנושא רגיש של רווקים ורווקות, תמיד יהיו תומכים ומתנגדים. אנחנו רצינו לקחת את הצורך והכאב שראינו למקום חיובי וטוב, ואנחנו מאמינות שכך גם עשינו".

 

האם תעשו את זה שוב? נראה שיש ביקוש...

"הבקשות ליום צילומים נוסף הן רבות. נראה שעלינו פה על איזה סטארט-אפ שענה על צורך מאד רציני בשטח. אנחנו בעיקר מקוות שהפרויקט הזה יהיה מודל ויעורר אצל אחרים רצון לערוך אותו שוב באזורים שונים בארץ, וגם יעורר אצל אלו שמחפשים זוגיות את ההבנה בחשיבות תמונות כאלה. אנחנו כמובן נשמח לעזור ולתת טיפים".

 

אם כבר דיברנו על טיפים, ש לכן טיפים מעשיים איך להצטלם כך שתקבלי מחמאות?

"הטיפ הכי חשוב ושיכול להישמע הכי קלישאתי: קודם כל להרגיש טוב, להרגיש שאת יפה ומשוחררת. הדברים האלה הכי נראים במצלמה. המון בנות אמרו לנו לפני הצילומים 'אני לא פוטוגנית'. מניסיון, פוטוגני מאוד קשור בהרגשה של האדם ובביטחון שלו מול המצלמה. אז תשתחררו, ותצטלמו בכייף ובלי לחץ!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן