אתר ההכרויות הדתי הותקף על ידי האקרים ערבים

מ' היה בעיצומה של התכתבות עם בחורה באתר ההכרויות הפונה לציבור הדתי, "שבע ברכות", ומאז הותקף האתר אין לו דרך ליצור עמה קשר: "מקווה שהתקלה תטופל ואוכל לחדש את הפעילות שלי שם" | תגובת האתר: "נדרש זמן לבדיקה יסודית של נסיבות הפריצה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/22 14:30 יז באב התשפב

אתר ההכרויות הדתי הותקף על ידי האקרים ערבים
צילום: shutterstock

אתר ההכרויות שבע ברכות מופעל על ידי ארגון הידברות ודרכו באו בברית הנישואין כ-550 זוגות. האתר שמכיל 20,000 כרטיסים פעילים ואמיתיים, הותקף ביום חמישי האחרון על ידי קבוצת האקרים ערבים, לדבריהם כתגובה על פעילויות ישראל וצה"ל מול הג'יהאד האיסלאמי, מבצע עלות השחר. ההאקרים הספיקו אף לשלוח הודעת פוש לחלק מגולשי האתר. עד היום (א') האתר טרם חזר לאוויר.

"אנו מתחקרים את האירוע ללא הפסקה"

בעמוד הפייסבוק של האתר נכתב כך: "ככל הידוע לנו בשלב הזה – ההאקרים לא גרמו נזק לשבע ברכות. אך אנו מתחקרים את האירוע ללא הפסקה, והפעלנו מספר מומחי אבטחה (כולל חברות צ'ק פוינט ו-Cybersafe) על מנת לאתר את מקום הפריצה וכמובן על מנת להרחיב את שכבות האבטחה (שגם קודם היו משמעותיות, כמובן)".

צוות האתר הבהיר כי לצורכי זהירות הם העדיפו להשאיר את האתר לא פעיל, זאת "עד לסיום כל פעולות האבטחה והשחזור, על מנת לא לתת שום פתח לניסיון פריצה נוסף. נעדכן בהמשך. תודה על ההבנה".

תוצאת החיפוש ל"שבע ברכות" בגוגל

תוצאת החיפוש ל"שבע ברכות" בגוגל | צילום: צילום מסך

"השיחה נקטעה ממש בעיצומה. זה מתסכל"

בשיחה עם חדשות כיפה, סיפר מ' (השם שמור במערכת) לו יש כרטיס פעיל באתר, על תחושותיו: "הביקורת בעיקרה אינה כלפי מנהלי האתר שסך הכל נקלעו למצב בו הם קורבן נוסף בעימות הטכנולוגי מול הטרור הערבי, שגם יורה רקטות וגם נלחם בנו ברשת. הפרטים שלי לא דלפו לרשת וזאת הקלה מסוימת". 

"ובכל זאת", מדגיש מ', "יש גם ביקורת כלפי האתר שכן בסופו של דבר האתר מושבת כבר מיום חמישי בלילה. הייתי בשיחה עם מישהי שגם פעילה באתר והשיחה נקטעה ממש בעיצומה. זה מתסכל".

מ' מסביר: "במציאות היום אתה מצפה ממנהלי אתר לדעת לחדש את הפעילות שלהם באתר תוך שעות, יום או מקסימום יומיים וזה לא קרה. יאמר לזכותם שיש הודעה בכניסה שהאתר בתפעול. אבל הודעה כזאת לא פוטרת אותם מלפעול מהר והתחושה היא שהדברים לא מהירים כפי שניתן היה לעשות אותם. בסוף אני משלם מנוי, וגם אם זה לא כסף גדול זה מוצר שאתה רוצה לקבל ואתה לא יכול כי לתחושתי האישית מישהו לא עובד מספיק מהר. מקווה שהתקלה תטופל במהרה ואוכל לחדש את הפעילות שלי שם". 

"האתר יישאר לא פעיל עד לסיום כל פעולות האבטחה והשחזור"

מאתר "שבע ברכות" נמסר בתגובה לחדשות כיפה כי "'שבע ברכות' הותקף יחד עם עוד כמה עשרות אתרים ישראלים נוספים על ידי ארגונים עוינים הנחזים להיות ערביים, לדבריהם כתגמול על פעילויות ישראל וצה"ל מול הג'יהאד האיסלאמי. מיד כשהתגלה דבר התקיפה, האתר הושבת ונחסמה כל גישה אליו. האירוע נחקר ביסודיות ע"י חברת אבטחת סייבר מומחית שנשכרה במיוחד לשם כך, בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים". 

"במקביל", כך נמסר לחדשות כיפה, "אנו עושים הכל במטרה להחזיר את האתר לפעילות מהירה ובטוחה מהר ככל הניתן. אנו מודעים לצורך של הגולשים, ואכן מקבלים לא מעט פניות ושאלות לגבי חזרה סדירה של האתר, אבל מצד שני - לצורך הזהירות המתבקשת ולמען בטחון המידע, האתר יישאר לא פעיל עד לסיום כל פעולות האבטחה והשחזור. פעולות אלו נועדו לטובת הגולשים ולטובת השמירה על פרטיותם, ונדרש זמן לבדיקה יסודית של נסיבות הפריצה לאתר".

לבסוף הובהר: "לשאלת רבים - פרטי כרטיסי האשראי לא דלפו, כיוון שמדובר בסליקה חיצונית לאתר שבע ברכות". האתר צפוי לחזור לפעילות בימים הקרובים.