איך לא לפול באתרי היכרויות

הגעתם לגיל המתאים לחתונה? מזל טוב! בין שלל האופציות שפתוחות בפניכם לצורך מציאת בן/בת הזוג הפוטנציאליים נמצאת גם זו של אתרי ההיכרויות. היא קלה, נוחה וידידותית למשתמש. לפני שאתם צוללים פנימה, כדאי שתדעו ממה להיזהר

חדשות כיפה מיכל קוניה 27/12/18 16:31 יט בטבת התשעט

איך לא לפול באתרי היכרויות
למצוא אהבה, צילום: shutterstock

אתרי ההיכרויות למיניהם, אלו שפעם נחשבו ככאלה המיועדים למבוגרים ו-"נואשים"  בלבד, מתמלאים בשנים האחרונות בצעירים וצעירות איכותיים ביותר, שרואים בהם דרך לגיטימית לחלוטין למציאת בן/בת זוג. הפלטפורמה לכשעצמה מומלצת ביותר ויש גם כמה אתרים מצוינים המיועדים לדתיים בלבד. בכל זאת, גם שם כדאי וצריך לדעת איך להתנהל וממה להיזהר:

* בחרו באתר המתאים: לפני שאתם בכלל מתחילים, נסו לבדוק איזה אתר מתאים לכם בהתאם לרמת הדתיות שלכם, השלב שאתם נמצאים בו בחיים וכו'. לא כל מה שמתאים לחברים שלכם מתאים גם לכם, ושווה לבדוק קודם, בעיקר אם מדובר על אתר בתשלום. חלק מהאתרים הללו משתמשים בכל מיני טריקים על מנת לפתות משתמשים להירשם אליהם ולשלם, כשבפועל הפרופיל המושלם של תמיר העורך דין הגבוה והחתיך מתל אביב או תמר ההייטקסטית המהממת שבמקרה מחפשים בדיוק אתכם לא קיים בעולם האמיתי. באותה נשימה כדאי גם לוודא שהאתר אליו נרשמתם מקפיד על מערכת סינון ראויה, שלא תיתקלו חלילה במטרידנים או נצלנים.

* השקיעו בבניית הפרופיל: אחרי שבחרתם את האתר המתאים לכם התמקדו בבניית הפרופיל הנכון: השקיעו בניסוח, בתיאור עצמי מדויק וקולע. המנעו משגיאות כתיב! סביר להניח שאף אחד לא יטרח להיכנס אם יופיע "מחפס" במקום "מחפש" או "אני יבוא" במקום אני "אבוא". המנעו גם עד כמה שאפשר מקלישאות- "אין הנחתום מעיד על עיסתו" בתיאור עצמי לא יעזור למשתמשים להכיר אותך ובטח שלא יגרום להם לחשוב שאתה/את מהווים שידוך פוטנציאלי. במידה ובחרתם לשים תמונה הקפידו שהיא תהיה ברורה ותייצג אתכם היטב, בדיוק כמו שאתם לא הייתם רוצים להגיע לדייט ולגלות שהצד השני נראה אחרת לחלוטין ממה שמופיע בתמונה, כך גם הוא לא היה רוצה.

ואיך נראה הפרופיל שלכם?

ואיך נראה הפרופיל שלכם?צילום: shutterstock

* בואו מוכנים אבל עם ראש פתוח: תהיו שלמים עם עצמיכם. כלומר, תהיו בטוחים שאתם באמת במקום הזה, ושאתם מוכנים ללכת לקראת הצעד המאוד חשוב הזה. באותה מידה, השתדלו לשמור על ראש פתוח לגבי מה שאתם מחפשים. אתם לא חייבים להתפשר על הכל, אבל כבר יצא שאנשים שחשבו שאין ביניהם שום קשר מצאו את עצמם שמחים ומאושרים מתחת לחופה.

* שימו לב לפרופיל של הצד השני: כדאי לשים לב  לסדר שבו אנשים כותבים את הפרטים על עצמם, מה כלול שם ובעיקר מה לא. אמירות כמו "ואת השאר נשאיר לפרטי" לא אמורות להופיע! הכרטיס הוא המקום לתת כמה שיותר מידע רלוונטי, ואם הוא לא נמצא שם פשוט תעברו הלאה.

* תמונה: שימו לב ללבוש- זה יכול להראות שטחי אבל בחירת הבגדים מעידה הרבה על האדם, לפעמים אפילו יותר ממה שהוא מעיד על עצמו. עוד משהו לשים לב אליו שחלקכם עלולים לפספס זה הזווית צילום. תמונה חתוכה לא במקום (בנים או בנות  שמצטלמים בלי הראש למשל...) או תאורה לא מחמיאה יכולות להיות טעות אנוש תמימה אבל הן יכולות גם להעיד על חוסר מודעות.

* אל תענו: גילויי חיבה מוקדמים מידי או רצון של הצד השני לעבור לטלפון/סקייפ/פייסבוק וכו' עוד לפני שדיברתם באתר עשויים לעורר בכם אי נוחות ובצדק. אין שום סיבה למהר ואם הצד השני לוחץ- נתקו קשר. באותה מידה אם מישהו/מישהי סתם פשוט נראים לכם פחות רלוונטים אין שום חובה לענות. זה יחסוך לשניכם זמן ואנרגיות.

* ניסוחים זה חשוב: מצאתם מישהו/מישהי שכן נראים רלוונטיים? מעולה. עכשיו שימו לב לאיך הם מנהלים איתכם את השיחות הראשונות. אדם ביישן יכול להמעיט בכתיבה וזה יכול להתאים לכם או לא. כשהצד השני מגיב בתקיפות - "כבר עניתי על זה בפרופיל", אז זה כבר יכול להגיד עליו דברים פחות טובים...

* כשאין התקדמות: אם כן כבר התחלתם להתכתב עם מישהו/מישהי והשיחה זורמת אך הדברים לא מתקדמים (כלומר הוא/היא לא ממהרים להיפגש), זה אמור להדליק נורה אדומה. אולי זה מעיד על חוסר ביטחון או על כך שהוא מתכתב עם עוד נשים/גברים במקביל- לא מומלץ להינעל עליו/עליה.

* בואו רגועים: ייתכן שייקח זמן עד שדברים יתפתחו וייתכן שיהיו נפילות בדרך דווקא במפגשים מחוץ לאתר. שמרו על קור רוח ובעיקר על אמונה, בסופו של דבר זה יגיע ויהיה שווה את כל מה שעברתם בדרך.

שימו לב שכל מה שנאמר לגבי הפרופיל של הצד השני נאמר גם לגביכם. עצרו שנייה וחשבו אם אתם עושים משהו באתר שאולי היה מונע ממכם 'להקליק' אם הייתם רואים אותו אצל האחר.