דווקא כשאוהבים וקרובים - נפגעים בקלות

נסיעה לירושלים, זה זמן שבועי שלנו לסגור פינות ולשתף בחוויות. ואם לא הייתי יודעת שבדרך כלל הוא באמת מקשיב לי מכל הלב, הפעם, הייתי נפגעת

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 04/04/19 10:46 כח באדר ב'

דווקא כשאוהבים וקרובים - נפגעים בקלות
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

יכולתי לבחור להיפגע, אבל זה היה מצחיק מידי.. נסיעה לירושלים, זה זמן שבועי שלנו לסגור פינות ולשתף בחוויות. אז שיתפתי את יהונתן בחוויה שהייתה לי באחד הקורסים השבוע, משהו פשוט כזה, בכל זאת, הוא נוהג, זה לא הזמן לשיתופים הכי עמוקים.

וואוווו! הוא קרא. התפלאתי, והלב התחיל לרקוד. איזה התפעלות, איזו הקשבה, אני בעצמי לא שמתי לב שהדבר ששיתפתי היה כל כך מרגש ומשמעותי, ואז הוא אמר, ראית את הגלגל הענק הזה שנפל מהמשאית הצבאית??

אני בשוק. אם זה לא היה כל כך אבסורד, ואם לא הייתי יודעת שבדרך כלל הוא באמת מקשיב לי מכל הלב, ורק הפעם גלגלי המשאית עקפה אותי בסיבוב - הייתי נפגעת. אבל הפעם, התפקענו שנינו מצחוק.

זה מזכיר לי סיטואציה בלתי נשכחת מהשנה הראשונה. הייתי בהריון (לא יודעת אם זה קשור), יהונתן אמר משהו ונעלבתי. הלכתי לחדר, בכיתי ובכיתי. חיכיתי שיבוא לנחם אותי, והוא לא בא. חזרתי למטבח, ורק אז כשראה אותי עם עיניים אדומות ונפוחות שאל אותי מה קרה?

אני לא זוכרת מה הוא אמר שגרם לי להיפגע, אבל לא אשכח את מה שאמר כשחזרתי. יהונתן הסתכל לי בעיניים ואמר: 'לעולם לא ארצה לפגוע בך בכוונה. כך שאם נפגעת ממני, אז או שלא הבנת אותי נכון, או שלא שמתי לב, או שלא ידעתי שזה פוגע בך. כי אם אוהבים, לא פוגעים'! 

מאז למדנו, שאולי אם אוהבים לא פוגעים, אבל שמנו לב שדווקא אם אוהבים וקרובים, בקלות נפגעים. כי אהבה זה קרוב וחשוף, זה רגיש, זה פגיע, ודווקא כי אכפת לי אני בקלות נפגעת. אבל גם למדנו שבדיוק ברגעים אלו של פגיעה, רוחשת הזדמנות והזמנה לפגישה מעמיקה. לחשיפה חדשה, לקירבה, זו לא הנחיה לטאטא,להבליג, ליישר קו. זו דווקא הזמנה להישיר מבט, לשהות בפגיעה, לגלות מה יש בה? מה גורם לה? מה חשוב לי שיקרה שבגללו אני נפגעת? איזו בקשה אינטימית מונחת שם בדיוק במקום המדייק הזה שבין הפגיעה לפגישה?

ולזה אנחנו קוראים "הביטחון להיפגע" או "מפגיעה לפגישה" וכל זאת ועוד, בקורס שלנו על תקשורת וקירבה זוגית "מסע זוגי מעורר אהבה" שלכבוד פה-סח עכשיו במבצע, ומזמין את הזוגיות והאינטימיות למסע מעמיק של תקשורת, הקשבה, מפגש, יצירתיות, מבט ישיר, ריפוי ואהבה. ובשיח מעמיק, מרגש ובשעשועים רבים להפוך לפגיעה לפגישה. אז הננו כאן אתכם, בברכה ליציאה מהמיצרים אל הגאולה הזוגית שלכם.