אני אישה חזקה - אבל צריכה את בעלי לצידי, מה זה אומר עליי?

פוקחת את עיניי והשעה רק- 12:38 לפנות בוקר, נרדמת שוב. התקדמנו ל-2:05. ושוב עוצמת את עיניי והן נפקחות ב-3:15. בארבע כבר קמתי והתיישבתי לכתוב לכם, ככה זה אצלי בלילות שבהם יהונתן במילואים.

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 24/10/18 09:00 טו בחשון התשעט

אני אישה חזקה - אבל צריכה את בעלי לצידי, מה זה אומר עליי?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

מה זה אומר על העצמאות שלי? עד הרגעים האלה, אני בטוחה שאני אישה חזקה. כל יכולה. ובין רגע- נזקקת? 
התחתנו צעירים. ממש צעירים. ורק אחרי שנה ועשרה חודשים יהונתן התגייס לסדיר, לצנחנים. חברותיי ללימודים הכינו אותי לכך שאגלה את עצמאותי, חירותי. שזה לא טוב, וחלש להיות תלויה בו. מה, את רוצה להיות אישה נזקקת? ואני. אין סיכוי שאהיה נזקקת. מעולם לא נזקקתי לאיש. נולדתי בכורה ושולטת. אומרת, יודעת, מנהלת. וכך התנהלו ומתנהלים חיי. מתוך עוצמה ועצמאות. מתוך ידיעה ונחישות. אני אישה חזקה ועצמאית ואיני נזקקת. עד שיורד הערב הזה שבו הוא במילואים. יורד הערב ואיתו מן מסך מערפל. אני מזדחלת למיטה ויודעת שאקום כל שעה. ותוהה.. 

ואם הוא היה פה באזור? בעיר? בקרבה? ולמה אני בעצם זקוקה? אני? זקוקה?
להזדקק? זה טוב? זה בריא? זה מעיד על אישיות חלשה? זה מספר על זוגיות טובה? או תלותית? והאם להיות תלותי זה להיות נזקק? והמילים לחיבור אינטימי הן מופלאות ומספרות. ביניהן "לצחק" "לספר" וגם "להזדקק". והסכנה בלהיזדקק היא לפתח קשר שתלוי ומבוסס על סיפוק צרכים מכל הסוגים. ואז בני הזוג משתמשים אחד בשנייה למילוי וסיפוק צרכים רגשיים, רוחניים, כלכליים, גופניים.. ולא "משמשים זה עם זה". משמשים ומכוונים לא רק אחד לשנייה, אלא למערכת זוגית משותפת הגדולה ורחבה משניהם אשר בה שורה שכינה. אז – האם להזדקק ולשמש סותרים אחד את השני?


ואני, דווקא כאישה חזקה, דעתנית ועצמאית, אוהבת להזדקק לאישי היקר. להרגיש "פלג גופא" ואיך לעיתים בלעדיו אני חצי בנאדם. ובשבילי בהזדקקות יש זיקוק. יש זיק. יש זיקה. יש זיכוך. יש מקום לנוכחותו בעולמי. ואני אפילו זקוקה לנוכחותו ולהשלמה שהוא מביא איתו.
זיכוך, המזקק זיק מופיע דווקא ברגעים של חיכוך, חוסר הסכמה בנינו. חוסר נוחות ונינוחות עם דעתו. אלו דווקא רגעים בהם אני מלאה ותפוסה בעצמי, בדעתי, בתפיסתי ובגישתי.

ואז הוא מופיע עם פרספקטיבה, דעה, גישה ותפיסה שונה. והחיכוך הזה אינו נוח. ואם אנו נאבקים בו הוא לגמרי יכול להתפתח לכעס ומריבה. אך אם החיכוך הוא הזדמנות לזיכוך דעתו של כל אחד עד שמופיע הזיק הפנימי. עד שנוגעים בלב הדברים, בכוונה הפנימית של כל אחד מאיתנו. זו הזדמנות ליציאה מהדעת והרחבת הדעת. הזדקקות- זו ההבנה העמוקה שאני זקוקה בחיי לפרספקטיבה השונה שלו. שלשונות שלו, לנוכחות שלו יש תפקיד עבורי, ועבור הקשר שלנו. שיש בי מקום להיות מושלמת. לאפשר לו להשלים אותי.


ומה עם האינדבידואל העצמאי העוצמתי החופשי שלי? בנזקקות המזוככת יש הסכמה ורצון שלי לגדול לאחד שלם ,מושלם, גדול, עוצמתי וכולל יותר.
הזיכוך, שמעורר את הזיק ומגלה הזדקקות שלנו אחד בעולמו של השנייה מעורר ומגלה יותר ויותר זיקה- שייכות ומשיכה להיות יותר ויותר אחד. מבלי לאבד את הזיק האישי. אלא להעשיר איתו את היחד. 


מוזמנים לפנות אחד אל השנייה ולשתף:
אני זקוק/ה לך ב...
אני זקוק/ה לך כש...
כשאת/ה... זה מזכך אותי.
הזיק שלי מתעוררת כש..


יאללה- זיקוקים.

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.