אנחנו חברים מהתיכון - ורק אחרי החתונה התחלנו לצאת לדייטים

כשיהונתן הציע שבדייטים שלנו פשוט נשחק, זה היה נשמע לי בזבוז זמן. באתי ממשפחת "בולדוזרים" של פרוייקטים, של "חפירות", עוסקת בתיקון עולם. ובסוג של התנשאות אמרתי בליבי: "טוב, יהונתן הוא תל אביבי, כנראה שזה מה שעושים שם בתל אביב.."

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 07/11/18 09:20 כט בחשון התשעט

אנחנו חברים מהתיכון - ורק אחרי החתונה התחלנו לצאת לדייטים
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

הסכמתי להצעה – כי הזוגיות הזו אינה רק שלי, וגיליתי עולם שלם שה"סתם לשחק" פתח בפניי.
גילוי נאות – אנחנו חברים מהתיכון. לכן את היציאה הרשמית שלנו ל"דייטים" התחלנו אחרי החתונה, ולא לפניה. אנו נשואים 20 שנים ברוך ה,' ואחת לשבוע יש לנו דייט זוגי - יוצאים או מתכנסים בבית פנימה.
אז מה התגלה לי בלשחק כזוג? ולמה זה הפך שער משמעותי עבורנו? ואיך יצאתי מהאמונה שסתם לשחק זה רק לתל אביבים? אני אישית גדלתי במשפחה (כמו שאמרתי) של פרוייקטורים. נולדתי בחשוון- בחודש היחיד שבו יש רצף שיגרתי. שיגרה, עשייה, ואינטנסיביות עושים לי טוב. אבל בתוך כל האינטנסיב של החיים, הצלילה אל מרחב ואווירה אינטימית, נראית לפעמים בלתי אפשרית. והמשחק, הינו שער מצויין עבורי, כדי לדלג אל תוך האהבה והאינטימיות. "להחליף מסך" ולשנות מצב תודעה.

שינוי מצב תודעה בסופו של יום - הינו אתגר, במיוחד עבור המוח הנשי אשר בנוי עם יותר הקשרים אסוצייאטיבים, לעומת המוח הגברי הבנוי עם יותר הפרדות ומאפשר מעבר יותר מהיר, ברור ובהיר בין תחומים, ומצבים. בין עומסי החיים לאינטימיות זוגית. עבור המוח הנשי אשר בנוי יותר כמו כדור צמר אסוציאטיבי שבו הכל קשור להכל- יצירת בסיבה, אוירה, ומשחק מאפשרים למעבר בין חיים תפקודיים לבין ערב זוגי אינטימי להתרחש.

באינטימיות יש סוד – היא לא קורית ברצף של ההיגיון. היא מופיעה מבפנים כשיוצרים מרווח ואוירה המאפשרים להפנות תשומת לב ללב, לרגש ולחוויה. משם עולה תודעה חדשה-ישנה, דעת של חיבור. אך מה שמאפיין תודעה זו, זה שהיא אפופת סוד. יש איזשהו מהלך פנימי המוביל אותה. כמו להישאב למשחק טוב.
ובתורה ממש (בפרשת תולדות) האינטימיות נקראת כך – "לצחק". "יצחק מצחק את רבקה אישתו". ורש"י מספר על מפגש אינטימי שקורה בניהם. ובגמרא מסופר על רב שבמפגש עם אישתו "שח, שחק..." ואם יש תחומים בקשר שלנו המבקשים גאולה אז אולי הפתרון הוא להתחיל לשחק ולצחוק כי " אז ימלא שחוק פינו...".

כשראינו מה לשחק ולצחק עורר והעיר בקשר שלנו החלטנו להוציא את הספר "לעורר אהבה" שכולו משחקים ומפגשים זוגיים חוויתיים ויצירתיים. אבל בינינו, למי יש זמן לזה? לבזבז זמן יקר על משחקים. יש כל כך הרבה דברים לעשות. לשחק זה מותרות! הלב כל כך עמוס, מלא וחסום. אחרי שנפתור את כל הבעיות והמשימות אולי נהיה פנויים לשחק ולצחוק. אולי יש אנשים שזה פשוט לא העניין שלהם? ואולי זו לא התקופה המתאימה? עכשיו זמן להורות וכשהם יפרחו מהקן יהיה לנו זמן לזוגיות. ובכלל איך עושים את זה? 3,4 ו...? להדליק כפתור של חשק וצחוק? ואם בא לי להשתבלל בדיכאון? 

"חושך לא מגרשים עם מקלות, חושך מגרשים עם אור" כך אמר הבעל שם טוב. ואנו רואים שמערכת יחסים שבה יש צחוק משחק ואינטימיות, מעוררת ומאפשרת כמובן עוד קרבה ואינטימיות, אך גם נותנת לנו כוח של אהבה ומשמעות לשגרת החיים העמוסה, להגשמה אישית ואפילו לפתרון בעיות. האינטימיות, על פני השטח, אינה שייכת לרצף של שיגרת החיים. אך סקרנות, יצירתיות,התחדשות, צחוק ומשחק פותחים לאינטימיות שערים או שפותחים בנו שערים להיכנס אליה. אל האינטימיות.

והשיטה הזו- של לשחק את החיים, ולגלות סודות עמוקים במשחקים היא מאוד יהודית. סימנים של ראש השנה, אפיקומן של פסח, משחקי פירות בט"ו בשבט, סביבונים בחנוכה.. ולכן בספר שלנו, בנוסף לפרקים על דייטים זוגיים חוויתיים ויצירתיים, דייטים בשלוף, דייטים לטבע ודייטים למסעדה, הוספנו פרק מיוחד של דייטים / משחקים זוגיים לחגים. אז השבוע, לכבוד ראש חודש כסליו ולכבוד חג החנוכה הקרב- זה הזמן לפתוח את לב הקשר שלכם בצחוק ומשחק זוגיים. כי חושך לא מגרשים עם מקלות אלא עם אור ו- משחקים זוגיים.

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.