"אמור" יכולה להיות אהבה - או ההפך הגמור ממנה

הילדים שלכם חוזרים עוד מעט לספסל הלימודים. ואתם? כמה שנות לימוד יש לכם? האם למדתם בבית ספר לזוגיות? כי את זה, אתם חייבים לדעת: אחת החסימות הגדולות ביותר של הזרימה וההרמוניה הזוגית, זו ההנחה המוקדמת של מה אמור לקרות.

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 21/08/18 16:25 י באלול התשעח

"אמור" יכולה להיות אהבה - או ההפך הגמור ממנה
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

אחת החסימות הגדולות ביותר של הזרימה וההרמוניה הזוגית, זו ההנחה המוקדמת של מה אמור לקרות, או הציפייה שהוא אמור לדעת איך ומה,  והיא אמורה להיות כך וכך.. וזוגיות אמורה להתנהל כך, ואצלנו לא. ואצל כולם בטח... גבר אמיתי הוא... תפקיד האישה הוא... ובשלב הזה של הזוגיות כבר היינו אמורים ל... והאתגר מתעצם כאשר לכל אחד מכם רשימת ה"אמור" הזוגית נראית אחרת לגמרי, לפעמים אף מתנגשת וסותרת.

מאיפה אתם אמורים לדעת מה אמור לקרות בכל שלב ושלב בזוגיות? מאיפה את אמורה לדעת איך להיות אישה? איך להבין גבר? מאיפה אתה אמור לדעת מה משמח אותה? למה היא זקוקה בהצפה רגשית? איך לפתוח את ליבה בהקשבה? במגע? איך אתם אמורים לדעת איך לתקשר, איך להתנהל? ומה זה אומר עליכם אם אתם לא יודעים? לא מצליחים לקלוע בול? זה אומר שאתה לא גבר? שאת לא "אישה טובה"? שהזוגיות שלכם לא במיטבה ומיטיבה?

מי לימד אותכם זוגיות? הוליווד? החברה? הממסד? ההורים? אתם מרוצים ממה שראיתם סביבכם? זה משהו שאמורים ללמוד אותו? זוגיות זה הדבר הכי טיבעי בעולם, כל העולם מתנהל בהרמוניה של זיכרי ונקבי. באחד משיעורי זוגיות, נשאל הרב שלנו : למה צריך ללמוד זוגיות אם היא כל כך טבעית בבריאה? והוא ענה בשאלה: האם מישהו פה פעם שתה קוקהקולה? ולמרות שחיינו אז בקהילה טבעית שכזו, כולם הצביעו. ואז הוא אמר: כל מי ששתה קוקהקולה  והכניס למערכת הטבעית שלו חומרים לא טבעיים (תרבות, דפוסים, סרטים...) כדאי שילמד איך לעורר מחדש את הזוגיות הטבעית.

המפתח לזוגיות טובה, משמחת, הרמונית, מתחדשת עמוקה ומענגת זה להיות תלמידים.

להיות תלמידים של עצמכם- ללמוד את עצמכם בכל פעם, בכל תקופה מחדש. וללמד את אהוב/תכם אתכם. במקום לצפות שהוא /היא ינחשו את מה שאינכם יודעים עדיין על עצמכם, קחו בחשבון שהאדם הוא יצור עשיר ,מגוון , מתגלה ומשתנה. תבדקו עם עצמכם: מה עושה לי טוב? למה אני זקוק/ה ברגע של משבר? מה  מרגיע אותי? איזה סוג של מגע נעים לי? מעורר אותי? איך נראה עבורי ערב זוגי מוצלח? מהי חווית הקשבה ונוכחות של האחר עבורי? מה מענג אותי? מה משמח אותי? תשאלו עוד ועוד. אתם יצורים מרתקים ומופלאים, אך אל תשאירו ידע חשוב זה מכוסה ומולפא, אלא מתגלה ומפליא.

להיות תלמידים אחד של השנייה! לא צריך לנחש, לדעת מראש איך להתנהל, לתקשר, לגעת, לשמח, טלפתיה זוגית יכולה להתפתח רק מתוך מערכת יחסים של תקשורת טובה, כנה, פתוחה ולומדת. אחרי שאתם כל הזמן לומדים את עצמכם, תלמדו, תסתקרנו ותשאלו אחד את השנייה. תשאלו המון... למה את זקוקה כש...? מה ישמח אותך? איך להתקרב אליך?...

להיות תלמידים של הזוגיות שלכם- מה זה אומר? הזוגיות שלכם היא חידוש בעולם, יש לה חיים ואופי משל עצמה. יש אינטימיות שנכונה ומתאימה לזוגיות שלכם, יש תקשורת הנכונה  ומחברת לזוגיות שלכם. יש לזוגיות שלכם חלומות וגם אתגרים מצמיחים. תתייעצו עם הזוגיות שלכם. שאלו אותה. היא חכמה ויש לה פרספקטיבה רחבה שלך ושלך, של העבר, ההווה והעתיד שלכם. למשל- למה הזוגיות שלנו זקוקה בשבת אצל ההורים? איזה קירבה מתאימה לזוגיות שלנו ב..

ואל תפסיקו ללמוד. יש מורים מדהימים, כלים מופלאים ומורי דרך מעוררי השראה שיכולים להעשיר ולהעמיק יחד אתכם את הזוגיות שלכם. כי מגיע לכם לחיות בזוגיות חיה, תוססת, מגשימת חלומות.

אנחנו כל הזמן לומדים את עצמנו את הזוגיות שלנו וזוגיות בכלל, ובוחרים גם ללמד ולשתף. אז אם תרצו, מוזמנים לצאת למסע מעמיק העורר אהבה ומרגש עם הזוגיות שלכם  במסעות אינטרנטיים זוגיים איתנו, בתקשורת ואינטימיות שמפגשים בניכם. מברכים אתכם לסיום החופש הגדול, שתחזרו לספסל הלימודים. שתלמדו זוגיות- שם נמצא החופש העומק העונג  וההתחדשות של הזוגיות שלכם.

 

 

לטורים קודמים

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.