אל תפספסו: 3 מנהגים שבני זוג חייבים לשמר!

נתנאל קראוס כותב על מנהגים־זוגיים טובים שעלולים להיעלם ברבות ימי הנישואים, ומדגיש 3 מנהגים שחשוב מאוד להשתדל לשמר.

חדשות כיפה נתנאל קראוס 03/07/18 11:53 כ בתמוז התשעח

אל תפספסו: 3 מנהגים שבני זוג חייבים לשמר!
צילום: shutterstock

הישר לאחר החתונה בני הזוג מסגלים באופן טבעי מספר מנהגים טובים. מנהגים ספונטאניים אשר מומלץ בהחלט לשמר לאורך שנות הנישואים. למעשה, נשואים טריים צריכים, ומאמצים, המון מנהגים חדשים. בוודאי לא רק שלושה. אולם מבין כל הפעולות החדשות ישנן 3 פעולות שגרתיות שקיומן עלול להיעלם, בעוד ששימורן יעניק ערך רב עד מאוד לבני הזוג.

מנהגים זוגיים אינן רק פעולות כיפיות וחביבות אלא גם אותות למקרים בהם לפתע הפעולה היומיומית נעדרת בשל אילוצים שונים ומשונים. כאשר פעולה זוגית שגרתית קטנה ככל שתהיה נעלמת הרי הדבר אומר דרשני. מנהג טוב שאבד אינו אומר כי הנישואים במצב קטסטרופלי ויש לרוץ בבהלה לחפש את כל החוזים שחתמנו עליהם ו/או להתקשר לעורכי הדין כדי לברר איתם כמה יעלה להתייעץ איתם טלפונית. חס וחלילה. מנהג זוגי טוב שאבד דומה לכניסה למצב חיסכון־סוללה המאותת כי צריך לטעון את הבטריה או לדעיכת הגז בפק"ל הקפה המציינת כי צריך לרענן את הפק"ל בבלון גז טרי. 

מבין כל המנהגים הטובים והאישיים לכל זוג, ראוי להדגיש 3 מנהגים שקיומם הוא על גבול החובה. 

1. מנהג הבוסה הדו־יומית
רגע לפני שאחד מבני הזוג יוצא מן הבית ראוי לאחל אחד לשני "יום טוב!", וכדי שהדבר לא יתמצה באמירה מהירה עבור יציאת ידי חובה - יש לגשת ולתת כיף או כיף־אוויר (כיף הכולל שמירת מרווח אווירי), או בוסה קלה בלחי. כל בוקר, ללא דופי, גם אם זה אומר לפספס אוטובוס.
בעת השיבה הבייתה, לאחר עיסוקיי היום, אף אם אנו עייפים ותשושים מעמל היום, מרביצה מתמשכת מול מסך או מרצה מרדים - ראוי לומר ערב טוב ומה נשמע בליווי בוסה קלה או כיף־אוויר, וכן על זה הדרך. 

2. מנהג העדכון היומי
במהלך היום זוגות רבים מבלים את זמנם בנפרד. חשוב מאוד להקפיד על תקשורת בעצימות נמוכה במהלך היום. סמיילי־נשיקה ללא סיבה. לשלוח "בתיאבון" בעת הפסקת הצהריים של בן הזוג בליווי אימוג'י תואם לשאריות משבת (למשל ????). לשאול איך הולך בכללי ולעיתים גם לתהות איך הולך לגבי דבר מה ספציפי שבן הזוג מתמודד עימו באותו היום. מעבר לשימוש בהודעות מלאכותיות ראוי להתקשר טלפונית מעת לעת לשיחונת קצרצרה ולתכנן את שגרת המשך היום, או לספר דבר מה - כמו למשל זכייה מינורית בלוטו, בילוי ספונטני או תיאום לקראת הזמנה לארוחת שבת. 


3. ישיבת סוף יום
נוהג טוב וחשוב יהא לסגור כל יום על כוס קפה/אייסקפה/תה/שוקו. להתחיל את הערב עם חמש דקות של שיחה קלה, על הא ודה, על מה מי מו, ולשאול איך עבר היום. ישנו קומיקאי חכם הדורש כי לפעמים שיחה זו מלאכותית למדי. הוא משתעשע בכך שהשיחה מסתכמת לא פעם בחילופי המשפטים "איך היה היום שלך", ללא עניין רב מצד כל צד. זה יותר מצחיק כשרואים זאת, על כל פנים, זהו חלק מטיעון בו הוא מסביר כי הנישואין הן למעשה כלא. הטיעון המוקצן מסמן דווקא את חשיבות המאמץ כלפי הפגנת איכפתיות והתעניינות. כוס הקפה תורמת לכך מאוד שכן מבחינה טכנולוגית היא אינה כוללת נוטיפיקציות מתוכנות צ'אט ירוקות ורשתות חברתיות כחלחלות.
 
לצפייה בטיעון המלא כלפי ההתעניינות המלאכותית:

 


נהגו בזהירות והרבו באימוג'ים חביבים,
נתנאל קראוס.

 

לטורים הקודמים

 

נתנאל קראוס, נשוי באושר. כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל".

נתנאל קראוס

נתנאל קראוסצילום: באדיבות המצולם