אל תפספסו - החודשיים האלה יכולים לשדרג את הזוגיות שלכם

משנכנס אדר מרבים בשמחה. ובספר היצירה, החוש של חודש אדר, הוא חוש הצחוק. בואו נבין כיצד הוא קשור לזוגיות שלכם

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 07/02/19 12:57 ב באדר א'

אל תפספסו - החודשיים האלה יכולים לשדרג את הזוגיות שלכם
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

אני נורא רצינית, אסופה,משמעותית ומעשית. ואז, כשנתקפת בהתקף צחוק, משהו בי מתפרק, משתחרר, יוצא משליטה, מתפרץ, מתגלגל. זה קצת מפחיד למישהי כמוני רצינית ושולטת בחייה לאבד לרגע את המושכות, להתגלגל אחרי הצחוק, זה גם לא תמיד מתאים, אבל לפעמים הוא פשוט בא לבד- לא שואל אותי אם מתאים. מתפרץ, ומושך אותי אחריו. משכני אחריך נרוצה.

אבל חוץ מהתפרצויות הצחוק, גדלתי בבית נורא רציני ומשימתי, וכמו שכבר סיפרתי לכם כאן בעבר, כשיהונתן הזמין אותי לשחק משחקים בדייטים שלנו, זה היה נראה לי מוזר,ריקני, חסר משמעות ובזבוז זמן. בליבי אמרתי, בהתנשאות מסתבר - כנראה שזה מה שעושים התל אביבים.

משנכנס אדר מרבים בשמחה, ובספר היצירה (ספר קבלה המיוחס לאברהם אבינו) החוש של חודש אדר- מתוך 12 החושים המקבילים לשניים עשר החודשים הוא חוש הצחוק.  חוש הצחוק? יש אותו לכולם? זה לא אופי וסגנון? צחוק זה משהו שאפשר לפתח? זה חשוב לצחוק? זה נמוך? או גבוה? גשמי או רוחני? ואיך זה קשור לזוגיות?

צחוק ומשחק- זה אחד הביטויים ותיאורים המרגשים ועמוקים של חז"ל לאינטימיות. "יצחק מצחק את רבקה", הסיפור של רב כהנא השומע את רבו "שח, שחק ו...", "צחוק וקלות ראש מרגילין את האדם אל הערווה" רשי אומר בפרשת מיקץ כי ערווה זה גילוי. בין איש לאישה- אנו רוצים גילוי! ואחד המפתחות לגילוי הם צחוק ומשחק.

מהו צחוק? לעומת שמחה? 
בשמחה יש משהו המתיישב על הלב, נוגע, מחבר, ממלא.. ואילו הצחוק פורץ גבולות של היגיון, שיגעון, שובר את הרצף, מגלה מימד נוסף, רוחש סוד. זוגיות שמחה, נכונה המתיישבת על הלב, זה טוב, נפלא, אבל לא תמיד  מספיק. רצף החיים, השיגרה, המשימות, השותפות, לא כוללים בתוכם את האינטימיות הרוחשת בסוד מתחת לפני השטח. והאינטימיות, מצידה פעמים רבות, עם כל הרצון הטוב של בני הזוג, אינה מתיישבת בהגיון הלב ומתפספסת ולא מוצאת את מקומה אל תוך החיים. כי בהיגיון היא אינה מסתדרת ונראית אפילו סותרת לשטיפת כלים, תשלום חשבונות ושיגרה מתישה ומבורכת.


ובדיוק לשם כך, מגיע הצחוק והמשחק, המהווים מן מפתח לאינטימיות, לשעשוע, לעומק, למפגש. הצחוק מאפשר לגבולות החיים להתפרץ ולהתרחב ולאבסורד של עונג, חיבור ואינטימיות להתגלות.
אז את חוש הצחוק יש לכולם? כן, במידות שונות, באופנים שונים. לצחוק זו לא פריוולגיה, ובמיוחד בזוגיות. צחוק ומשחק הם מפתח יסודי לגילוי אהבה ואינטימיות. 

לצחוק זה גשמי או רוחני? גבוה או נמוך?. דווקא חודש אדר ופורים אשר בליבו ,מגלים לנו על- "עד דלא ידע" על הגבוה, העמוק, המענג והרוחני המתגלה כשמשחררים לרגעים את היגיון הרצף. ולזה בדיוק אינטימיות זוגית זקוקה.

אז השנה, יש חודשיים של אדר להתאמן ולהתעשר בצחוק ומשחק במשכנכם. משחקיות וצחוק במגע, באינטראקציות, הקטנות ויומיומיות, להעשיר את המפגש הזוגי שלכם במשחקים וצחוקים. וזה מתאים לכולם, ולכל תקופה בחיים. זו הזמנה לכל אחד, לכל זוג ולכל תקופה לגלות מימד זה המתאים עבורם  אפילו את תקופת הנדודים (הנידה) הזוגית אפשר להעשיר ולהעמיק במשחקיות.

אם תרצו לקבל מאיתנו במתנה משחק זוגי אינטימי לחודש אדר, כיתבו מייל לנו ונשלח לכם בשמחה. ובינתיים- בברכת חודש טוב, שמח, מצחיק, משעשע ואינטימי.

 

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.