אלימות במשפחה: מיומנה של אישה מוכה

אחרי שני מקרי רצח השבוע של נשים בידי בעליהן, אחת מהנשים השוהות במקלט בת מלך, מסבירה מה עובר עליה. תקראו

חדשות כיפה אישה השוהה במקלט בת מלך 15/10/18 09:06 ו בחשון התשעט

אלימות במשפחה: מיומנה של אישה מוכה
לא התלוננתי, צילום: shutterstock

#לאהתלוננתי - בגלל אלף ואחת סיבות. בראש ובראשונה כי פחדתי ממנו עד מוות.

ואז כשכבר אזרתי אומץ:

#התלוננתי - כי הייתי נאיבית והאמנתי שהרשויות יסייעו לי...

#התלוננתי - אבל בעלי שוטר/ראש כולל/ עו״ד לענייני משפחה... ומי יאמין לי... והוא יודע ומכיר את כל הפרצות בחוק...

#התלוננתי - אבל קרובי משפחתו העידו עדות שקר במשטרה... הוכחתי זאת מאוחר יותר בהליך המשפטי - ואפילו שלחתי את הפרוטוקול למשטרה, אבל לא נראה לי שאי מי קרא...

#התלוננתי - אבל העזתי לפתוח גם בהליך גירושין, אחרי שנים של אלימות אז זה ״סיכסוך גירושין״... ואוטומטית אני ״אישה נקמנית״ ו״מתלוננת סידרתית״.

#התלוננתי - והיה לי אפילו תיעוד לאלימות כלפי הילדים. אז נחקרתי באזהרה כי ״את בחרת להישאר שם, אבל לילדים אין בחירה - היית צריכה להגן עליהם! למה לא התלוננת מיד?! אבל אז כשניסיתי להגן עליהם, בהמשך:

#התלוננתי - והחוקרת אמרה לי ״מה, פתחנו גן ילדים?!״

#התלוננתי - ולימים הבאתי הוכחות - המשטרה העבירה לפרקליטות, אבל החומר אבד אי שם בדרך...

#התלוננתי - אבל סגרו לו את התיק ״מחוסר ענין לציבור״ - אפילו שהוא הודה באשמה - כי אישה וילדים הם לא ציבור, אז למי אכפת?!

#התלוננתי - אבל אז גם הוא התלונן, וכשנחקרתי והייתי בשוק ובהלם - החוקר אמר לי: ״עזבי אותך, הם כולם עושים את זה... זאת טקטיקה ידועה. אל תקחי ללב!״ אז לא לקחתי, וגם הצלחתי להוכיח שזו ״תלונת שווא״, אבל אז:

#התלוננתי - והתיק שכב בפרקליטות שנה - ונסגר, כי ״גם הוא התלונן״...

#התלוננתי ו - #התלוננתי ו -#התלוננתי - כי השוטרים אמרו לי שאני חייבת להתלונן, בכל פעם, בשביל הרקורד ״ובסוף הכל יצטרף... והכל יחשב״... אבל אז התלונות נסגרו, בחלקן, בזו אחר זו, מסיבות הזויות ״יש לך תיעוד שלו רק מאחור, והחשוד אינו מזהה את עצמו (!) אז אנחנו יודעים שזה הוא, אבל אי אפשר להעמיד אותו לדין!״- וכך הופכות התלונות ל״חרב פפיות״ - ואני הופכת עם הזמן למתלוננת סידרתית.

#התלוננתי - וכבר יצא המרצע מן השק - וכבר כל הגורמים מכירים באלימותו - אבל ״הוא מצפצף על החוק, ואין לנו מה לעשות...״. אין אכיפה, אין הרתעה, והוא ממשיך בשלו, כי למה לא?!

#התלוננתי - ואז כבר לא מצאתי כוח להתלונן כי התלונות עצמן הפכו לי לחלק מהטראומה... לביזבוז משאבים: נפש, זמן וכסף... - וממילא לא יוצא מזה כלום, רק המיץ והנשמה...


עמותת בת מלך מפעילה בשיתוף משרד הרווחה מקלטים לנשים נפגעות אלימות במשפחה מהציבור הדתי והחרדי, ופועלת להעלאת המודעות לתופעה ולמיגורה.
הקו החם של בת מלך 1-800-292-333