איך אתם מקבלים את בן/בת הזוג כשהם נכנסים הביתה?

אתם בטח מכירים את הרגע הזה: אני נכנס/ת הביתה, ומיד מבקשים ממני משהו, או מושיטים לי משהו (ורמז - זו לא כוס מים). "תחזיקי לרגע את ה...", "שים עין על ה...", את יכולה לעשות רגע..." מיד אני משמש בתפקיד כלשהו

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 22/11/18 12:24 יד בכסלו התשעט

איך אתם מקבלים את בן/בת הזוג כשהם נכנסים הביתה?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

אז זהו.. שאין לנו רשות להשתמש בהם!
הרגע שבו אנחנו מתחילים רק להשתמש אחד בשנייה לצלוח את תפקודיות החיים, זהו הרגע שבו מתחילה להיעלם מחיינו המהות, התשוקה, החלום והסוד הזוגי. נרות חנוכה מלמדים אותנו לעצור בתוך הרצף וההרגל ("עד שתכלה רגל מהשוק") ולהדליק אור חשכת היום יום. 
בחצי השעה הראשונה מהדלקת הנרות - אין לנו רשות להשתמש בהם, אלא לראותם בלבד. בואו נאמץ חלון זמן זה של שהייה, של רגע מהותי ומפגש. לראותם בלבד... טוב, לא לחצי שעה, אבל רק לכמה רגעים.

את השבועות הקרובים עד סוף חנוכה נקדיש לתרגול זוגי שבו קצת פחות נשתמש ביקירנו ואהובנו... אפשר כבר להתחיל מעכשיו. שימו לב לרגע הזה בו נכנס אהובך/אהובתך בדלת. גשו אליו/ה, קבל/י את פניו/ה ואולי למשל תציעו משהו לשתות. אולי רק תחייכו. אולי המבטים לרגע יצטלבו.
ולרגע נתוודה, שאת המשמעות העמוקה של הרגע הזה, של הכניסה הביתה מקרב החיים למדנו בשנים האחרונות שבהם יש לנו בבית כלבה.

אין איך לתאר את קבלת הפנים שכל אחד מבני הבית מקבל בשובו... והלוואי שנרגיש חופשי לקפץ, לכרכר, ללקק, להתנפל אחד על השנייה ועל ילדינו בכל יום מחדש, ברגע המשמעותי הזה של השיבה הביתה מן החוץ, וניקח מזה, ולו במעט, את תשומת הלב, את העצירה, את החיוך שבו אנחנו מספרים אפילו ללא מילים שאיננו רק תפקידים, תיפקודיים ומתפקדים. שאיננו משתמשים. אלא שמשים. מאירים את האור והמהות אחד של השנייה ושל בני ביתנו.

זו הצעה שאינה פוגעת ביעילות תפקוד החיים. כמו שחנוכה זה לא חג של שבת, זה חג שממשיך את ימי החול ומאיר אותם באור אחר של נס האהבה.
זו הזמנה לעצור בתפר. בתפר בין היום ללילה. בתפר בין הפנים לחוץ (הדלקת נרות על החלון או בפתח הבית) ופשוט לראות רגע את מה שמתרחש בפנים. אין לנו רשות להשתמש בהם, אלא לראותם בלבד.
ומתוך עצירה וראיה זו, שגרת הימים החשוכים בשנה מאירים באור של ניסים ונפלאות.

קחו רגע להשלים בכתיבת רצף לפחות 8 פעמים - "אין לנו רשות להשתמש בהם אלא... למשל: להקשיב, לפנק... ולא נמשיך כדי לא לגנוב לכם את כל הרעיונות..
 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

 

לטורים קודמים


המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.