המועצה הדתית ברעננה למען העסקים הכשרים

בשל משבר הקורונה שהוביל לעסקים רבים לאבד הכנסות, קיים חשש כי מסעדות יוותרו על הכשרויות שלהם בשל קשיים כלכליים. יו"ר המועצה הדתית הקיים קמפיין למען העסקים הכשרים: "אנו רוצים שכל שומרי הכשרות יוכלו לסייע"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 14/05/20 22:23 כ באייר התשפ

המועצה הדתית ברעננה למען העסקים הכשרים
רעננה למען העסקים הכשרים, צילום: shutterstock

מזה כחודשיים, בשל הקורונה, סגורים 150 מסעדות, בתי קפה, פאבים, דוכני אוכל וחברות קייטרניג ברעננה בצו משרד הבריאות. חלקם סגורים לחלוטין וחלקם מפעילים שירותי משלוחים. כולם חווים משבר כלכלי קשה. בעקבות כך המועצה הדתית רעננה יצאה בקמפיין תמיכה בבתי העסק הכשרים בעיר.

המועצה הדתית רעננה עומדת לצד שותפיה בעת הזו ויוצאת בקריאה: "תנו כתף לבתי העסק. תמיכתכם תאפשר לכולנו להמשיך ולהנות ממגוון מסעדות ואוכל נהדר לאורך שנים רבות". הקמפיין מחולק לארבעה פרויקטים שונים:

 • קמחא דקורונה - מימון המונים לגיוס כספים לעסקים בצרה
• משלוחים זה הכי, אחי - להזמין משלוחים או טייק אוויי במיוחד עכשיו
• משלמים היום, נהנים מחר - קניית שוברי ארוחה במסעדות, למימוש בסיום המשבר
• שבת "מן המוכן" - שבת שלמה שכולה ארוחות מוכנות ממסעדות וחברות קייטרינג

בראיון לכיפה סיפר אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה, על החשיבה מאחורי הקמפיין: "שני שליש מתושבי העיר שומרי כשרות, ואנו רוצים שכל שומרי הכשרות יוכלו לסייע לבעלי העסקים הכשרים שנמצאים במשבר כלכלי". פרידמן מתייחס לכך שגם עם ההקלות החדשות בהן ניתן לעשות משלוחים וטייק אווי, עדיין מרבית העסקים "לא גומרים את החודש" לדבריו. 

"פנינו לציבור שיוכלו לעזור לנו באחד מארבעת הפרויקטים בקמפיין" אומר פרידמן, והעיד כי החלו להגיע כבר תגובות רבות המשבחות את הקמפיין. פרידמן מספר כי כבר לפני חודש פעלה המועצה הדתית בהקלות למען בתי העסק, כאשר לא גבו מחיר מלא על עבודת ההשגחה, וכן לא גבו תשלום על הכשרת העסקים לפסח. "המשגיחים שלנו הם כמובן של המועצה ולא מחברה חיצונית, והמשכורות שלהם מגיעים מאיתנו, כך שגם המשגיחים לא נפגעו כלכלית".

אתם נותנים סיוע כלכלי גם בעצמכם, מהמועצה, לבתי העסק?

"לא, אבל אנחנו כן תומכים באופן עקיף. לדגומה בשיתוף עם חב"ד בעיר אנחנו מפעילים את 'שפרה ופועה' שזה מתן ארוחות כשרות ליולדות, ואת המזון סיפקו מסעדות מהעיר ששילמנו להם. דוגמה נוספת עמותת 'בית היוצר' שפועלת למען נפגעי נפש, וגם שם היה מחסור במזון וגם כאן החלטנו לשלם מכספינו למסעדות בעיר שיספקו להם מזון. ועוד פרויקטים רבים של אספקת מזון למבודדים בליל הסדר שגם שם סיפקנו עבודה לבעלי עסקי מזון".