צורבא לילדים ללא הפסקה: לימוד התורה ממשיך גם מהבית

צורבא מרבנן, המעבירה שיעורי תורה לילדים, לא נותנת לקורונה לעצור את הלימוד. בשבוע שעבר סיימו הילדים את החוברת הראשונה העוסקת בכשרות, וקינחו בחידון ווירטואלי נושא פרסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 18:52 ז בניסן התשפ

צורבא לילדים ללא הפסקה: לימוד התורה ממשיך גם מהבית
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. סופי גורדון

עוד פרויקט מיוחד ומרגש בימים אלו מבית מכון צורבא מרבנן. מסגרת תוכנית צורבא לילדים, מעבירה מדי שבוע שיעורי צורבא למאות ילדים בכל רחבי הארץ, אולם, מאז התפרצות הקורונה עלה חשש כי השיעורים יבוטלו. 

בעקבות זאת פתחו במכון צורבא מרבנן, בראשותו של הרב בנציון אלגאזי וניהולו של עו"ד ליאור פרישמן, בפרוייקט מיוחד מטעם צורבא לילדים - "צורבא ללא הפסקה". בפרויקט זה, מדי יום עולה לרשתות החברתיות שיעור וידיאו של הרב עמיקם נחושתן במיוחד לילדים. בנוסף מצורפת חידה יומית על החומר הנלמד.

בכדי לדרבן את הילדים מתקיימות הגרלות על פרסים יקרי ערך. בסוף השבוע, זכינו ב"ה לסיים, יחד עם כל מאות הילדים שהיו איתנו והתמידו בלמידה, את החוברת הראשונה בנושא כשרות. לכבוד הסיום התקיים חידון וירטואלי על החומר הנלמד. לחידון עלו 10 ילדים מתמידים, שקיבלו את הציון המירבי בשלב המקדים.  הגמר התקיים בשידור חי עם הילדים, משפחותיהם, ועוד צופים רבים.

החידון בפעולה

החידון בפעולהצילום: יחצ

החידון כלל מספר שלבים,  חידות לקהל והפעלות נוספות, כשבשלב האחרון נשאלו המתמודדים שאלה זהה מאת ראש המכון, הרב בן ציון אלגאזי שליט"א, שהוסיף ואמר: "מרגש לראות את המוני הילדים הצמאים לגדול בדרכי התורה וההלכה במיוחד בימים מורכבים אלו".

במקומות הראשונים זכו: אפרת שוורץ מיישוב ברוש הבקעה, עקיבא שרגא מאלון שבות, ומלאכי פרץ מנתיבות.

למרות כל הקשיים הטכניים  בתקופה כזאת, החידון נוהל ואורגן בצורה מיטבית ומהנה לכלל המשתתפים. מכון צורבא מרבנן מזמין את כל הילדים ובני משפחותיהם להצטרף לתכנית  מדהימה וחינמית זאת.