הרב קנייבסקי חולק על הרבנות: "יש לקיים את מצוות שריפת החמץ, אך בלי התקהלויות"

המנהיג הרוחני של הציבור החרדי ליטאי, חולק שוב על פסיקת הרבנות הראשית. אחרי שיצאה הוראה מצד הרבנות שלא לשרוף את החמץ, אלא להסתפק בהשלכה לפח ושפיכת אקונומיקה. כעת הרב קנייבסקי פוסק שיש עדיין לקיים את השריפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 19:35 ו בניסן התשפ

הרב קנייבסקי חולק על הרבנות: "יש לקיים את מצוות שריפת החמץ, אך בלי התקהלויות"
שוב פוסק אחרת מהרבנות. הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

המציאות הקשה שבה נגיף הקורונה, משפיע על החיים בישראל, מוליד שגרה חדשה ולא פשוטה. מי שסובלים לא מעט מהשינויים הם שומרי התורה והמצוות שנאלצים לוותר על השגרה שלהם. בתי הכנסת נסגרו, והחל מאמש (ב') גם לא ניתן לקיים מניינים, באופן עצמאי בחוץ, לאחר שנאסרה התקהלות של עד שני אנשים בלבד. כמו כן האזרחים נאלצים לערוך את ליל הסדר בצורה מצומצמת רק עם דיירי הבית.

בשל המצב הרבנות הראשית פרסמה היום הנחיות בנושא הכנה לפסח ובעוד נושאים שונים. בין ההנחיות פסקו: "אין להתרחק מהבית לצורך שריפת חמץ. החכם עיניו בראשו לא יותיר הרבה חמץ. השנה יבער את החמץ ע"י השלכה לאשפה וישפוך על זה אקונומיקה כדי לבטלו מאכילת כלב או אם נשאר לו מעט יכלה את החמץ דרך האסלה". אלא שהרב חיים קנייבסקי פסק היום אחרת.

הרב פסק היום לתלמידיו מהציבור החרדי ליטאי, כי יש לקיים את מצוות ביעור החמץ בלי התקהלויות, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. "בשל הצפיפות הרבה בריכוזים החרדים, קיום שריפת חמץ כמידי שנה זה שאלה של פיקוח נפש" מסר אחד הרבנים החרדים בשמו של הרב קנייבסקי. זו אינה הפעם הראשונה שהרב קנייבסקי פסק אחרת מפסיקת הרבנות כי לאחר ההוראה של סגירת הישיבות, בתי הכנסת ומוסדות החינוך יש להמשיך וללמוד כרגיל ולא להישמע להנחיות משרד הבריאות. אך מאוחר יותר חזר בו ואף החמיר את ההוראות ואמר שיש להפסיק להתפלל במניין.