הרב שרקי: אין לקיים ליל הסדר עם הסבים והסבתות

הרב אורי שרקי פרסם שו"ת בעקבות נגיף הקורונה. בין היתר כתב כי אין להיכנע ללחץ של סבים וסבתות המעוניינים לקיים ליל הסדר עם הנכדים. לדעת הרב גם לא יוצאים ידי חובה במניין וירטואלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/20 19:25 כה באדר התשפ

הרב שרקי: אין לקיים ליל הסדר עם הסבים והסבתות
צילום: יחצ

הרב אורי שרקי, מפרסם שאלות ותשובות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, בהם מתייחס לסוגיות ההלכתיות העדכניות בעקבות הנחיות משרד הבריאות. בתחילה מתייחס הרב למניינים הנעשים בדרכים וירטואליות כמו רדיו ואפליקציות כמו ZOOM, לדעת הרב אין יוצאים ידי חובת מניין אם משתתפים במניינים מסוג זה.

לדעת הרב אין צורך בקיום תענית עקב המצב הקשה,אלא אם ברבנות יחליטו אחרת, כמו כן לדעתו אין להוסיף את תפילת אבינו מלכנו. אחת הפסקות שמבהיר הרב הם בנושא, ההורים מבקשים מאוד לעשות ביחד את ליל הסדר או סתם להיפגש עם הנכדים. לדעת הרב אין להישמע להורים ויש לקיים את הסדר בנפרד מהם. הרב אפילו מוסיף ואומר שאת קרבן הפסח הקפידו שלאכלו רק בבתים כך שבעצם השנה אנשים ישחזרו את ההלכה מימי אז.

https://www.facebook.com/ravsherki/posts/10156727804296577?hc_location=ufi

גם בענייני אמונה הרב מזהיר שלא לייחס לאירועים השלכות לטוב ולרע ולהכריז על סוף העולם או על ימות המשיח. הרב כותב כי רוב האנשים המדברים על משיח הם לא יודעים מה זה משיח באמת אז הם חושבים על דברים שהם לא המשיח. הרב דווקא קורא להרבות במצוות בין אדם לחברו, ומקווה שהקורונה תוביל גם ליותר שמירת שבת בארץ.