הרב וייטמן: "מוטל עלינו להרבות בתפילת יחיד"

הרב זאב וייטמן, רבה של אלון שבות ותנובה, יוצא במכתב המודיע כי יבטולו המניינים בבתי הכנסת בישוב ושכל אחד יתפלל ביחידות בביתו. הרב גם ביקש להוסיף את תפילת אבינו מלכנו לתפילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 08:40 כ באדר התשפ

הרב וייטמן: "מוטל עלינו להרבות בתפילת יחיד"
הרב זאב וייטמן, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב זאב וייטמן, רב היישוב אלון שבות ושל תאגיד תנובה, מוציא הודע לציבור בו הוא קורא לציבור להישאר בבתים ושתפילות לא יתקיימו בבתי הכנסת. "את הדברים הבאים אני כותב בדמע, בכאב גדול ובנפש קרועה ושסועה", פותח הרב במכתבו. הרב מתייחס להוראת משרב הבריאות, בעקבות התפרצות הקורונה, שדורש מהציבור לא להתאגד מעבר לעשרה אנשים במקום אחד ובמרחק של שני מטרים אחד מהשני. "לאור התנאים הללו אנו לא רשאים ולא יכולים לקיים מניינים" פוסק הרב.

"אי שמירת ההנחיות הללו לא מסכנות רק את אלו שאינם מקפידים על ההנחיות אלא גם את כל מי שנמצא בסביבתם ונפגש עימם", כותב הרב. "לאור זאת אנו נאלצים לבטל את המניינים לתפילות בבית הכנסת, ומוטל עלינו להרבות בתפילת יחיד - כל אחד בביתו". הרב מדגיש: "אין להתפלל במניין, ולכן אין לארגן תפילות במניין בבתים, כי אין אפשרות לשמור שם על המרחק שנדרש".

צילום: ללא

הרב מבקש מהציבור להוסיף לתפילתם את תפילת אבינו מלכינו בתוך ברכת שומע תפילה: "אבינו מלכינו זכור רחמיך וכבוש כעסך וכלה דבר וחרב ורעה ושבי ומשחית ועוון ומגיפה ופגע רע וכל מחלה וכל תקלה וכל קטטה וכל מיני פורענויות וכל גזירה רעה ושנאת חינם, מעלינו ומעל כל בני בריתך ומעל כל העולם". על המכתב חתומים גם הרב ברוך גיגי, הרב יוסף צבי רימון, הרב גדעון פרל ודוד דויטש יו"ר ועד הישוב.