נשות "קולך" מארגנות קורס גבאות וחזנות לנשים

ארגון "קולך" בשיתוף עיריית פתח תקווה פותחים קורס לנשים המעוניינות להיות בקדמת הבמה בזמן התפילה. יו"ר הארגון: "נשים רבות רוצות לקחת חלק משמעותי בחוויית התפילה ולא רק כצופות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 10:53 כח בשבט התשפ

נשות "קולך" מארגנות קורס גבאות וחזנות לנשים
צילום: קולך

פורים מתקרב ואתו התופעה שהפכה כבר לקונצנזוס, מנייני נשים לקריאת מגילה בהולת נשים. ברוח התקופה החליטו בארגון "קולך", למנף את עניין הנשים שמובילות קריאה ותפילה במניינים, והחליטו להקים קורס לחזנות לנשים. הקורס, שנעשה בשיתוף עיריית פתח תקווה, יכלול: חזנות, גבאות, פיתוח קול, לימוד פיוטים והלכות שליח ציבור.

עו"ד יעל רוקמן, מנכ"לית הארגון מסבירה את הצורך בקורס זה: " נשים רבות חשות צורך ורצון לקחת חלק משמעותי בחוויית התפילה ובהוויית בית הכנסת כשותפות ולא כצופות. אנחנו רוצות בקורס להעמיק וללמוד הלכות תפילה, ולאפשר התנסות מוזיקלית ורוחנית".

אחת המתפללות בבית הכנסת "נעימות" בכפר גנים שבפתח תקווה משתפת את תחושותיה לגבי קיום הקורס: "במשך שנים אומרים לך לעמוד מאחורי מחיצה, לא לשיר, ופתאום את במרכז הבמה בבית כנסת ויש לך אפשרות להשמיע את קולך ולהוביל את הקהל במרחב שאף פעם לא היית בו. אני שמרגישה בנוח להופיע מול קהל על במה רגילה, מרגישה קושי וחוסר ביטחון כשאני מובילה תפילה".