בד"ץ מעוניין בסימון מוצרים "לא יוצר בשבת"

אחרי שמשרד הבריאות החל עם סימון המוצרים שמזהירים מפני סוכר, שומן, ומלח. כעת בד"ץ הקהילות יוצאת בדרישה על סימון נוסף שיכתוב שהמוצר "יוצר ללא חשש חילול בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/20 18:46 א בשבט התשפ

בד"ץ מעוניין בסימון מוצרים "לא יוצר בשבת"
צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בעקבות שמועות סותרות על כך שסימון ה-פ' של מפעל פניציה שפועל גם בשבת, נעלם או שקשה לזהותו, דבר שהוכחש על ידי הנהלת המפעל. בעקבות כך החליטו הבד"צים כי יוסיפו בעצמם כיתוב מיוחד שידגיש שהבקבוק יוצר במפעל שאין בו משום חילול שבת. כך פורסם בחדרי חרדים.

בד"ץ קהילות יהיו הראשונים שירתמו לנושא, במערכת הכשרות הודיעו: "ציבור יראי שמיים מעוניין לרכוש מוצרים שאין בהם סרך של חילול שבת משום צד, יהודי שומר תור ומצוות אינו מעוניין לקנות יין לקידוש, שבו מעידים על שביתת השבת, כאשר הבקבוק ממנו הוא מוזג את היין לגביע, יוצר במפעל מחלל שבת".

בעקבות כך, החליטו רבני בד"ץ קהילות להוסיף מעתה על כל הבקבוקים שבכשרות הבד"ץ את המלים: הבקבוק יוצר ללא חשש חילול שבת. ליוזמה כבר הצטרפו מזקקת בני בהיג קעואר, וחברות יבוא העוסקות בימים אלה בייבוא יין ושמן זית.

נזכיר כי רק לאחרונה מומשה היוזמה של משרד הבריאות לסמן את מוצרי המזון בעלי סוכר\מלח\שומן רווי שמצוי בכמות גדולה במוצרים שונים. כעת נראה גם את סימון הבד"ץ שיודיע עם גם ייצור המוצר לא נעשה בשבת.