תרופות טבעיות נגד סרטן - עוזר?

האם הטיפולים האלטרנטיבים והתרופות הטבעיות באמת יכולות לרפא סרטן? לא בטוח

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 15/01/20 10:44 יח בטבת התשפ

תרופות טבעיות נגד סרטן - עוזר?
מה ייכנס לסל התרופות?, צילום: shutterstock

שיש מאות ואלפים, אלא שאין מחקרים שמאשרים את יעילותן.  אז למה הן מושכות אנשים?  כי אנשים במצוקה נתלים בכל פירור של תקוה, במיוחד אם אותן תרופות מוצגות כ"בטוחות, זולות, ונעימות עם הצלחה של 90%".  באשר להיעדר מחקרים תומכים, הם משתמשים בטענה הידועה שאמצעי התקשורת מסתירים את יעילותן, כדי שבעלי ההון ימשיכו להרוויח מיליארדים. 

אגב, יש גם אמצעים חלופיים שאי אפשר לומר עליהם: אם לא יועיל לא יזיק.  הוכח שהם מזיקים, והם נאסרו על ידי החוק, במדינות שונות.  זאת מלבד, שבגללם אדם נמנע מהרפואה המקובלת שהיתה יכולה להצילו.

והנה רשימה צנועה:  ארומטרפיה, הומיאופטיה, נטרורופטיה, תרפיה הוליסטים, צמחי מרפא, צומות, מקרוביוטיקה, דיאטה של סלק אדום חי, דיאטה של ירקות וחלב, מגנטותרפיה, תדרים, מגע תרפויטי, פוטותרפיה, קינסיולוגיה מעשית, כירופרקטיקה, כוסות רוחות, ריקוד-תרפיה, כירורגיה נפשית, רייקי, שיאצו, אנזימים, היפנוזה, פטריות, כמויות גדולות של ויטמין C, דיאטה של ענבים.

יש גם ריפוי על ידי תפילה ואמונה.  ודאי שתפילה ואמונה פועלות, אבל הן לא במקום טיפול רפואי, אלא ברכת ד' חלה על המאמץ האנושי.

נחזור לעניננו: אין הוכחה מדעית שכל אלה מועילים.  ובאשר לטענה שאנשי מדע נמנעים ממחקרים, כי הם רוצים לשמור על רווחיהם, בל נשכח שגם העוסקים ברפואה חלופית מרווחים הון עתק.  מחזור הכספים השנתי העולמי הוא 300 מיליארד דולר.  יתר על כן, החוקרים אינם דוחים שום הצעה, ומוכנים לחקור כל הצעה בעולם, גם תרופות של עמים פרימיטיבים וגם תרופות של סבתא.

אגב, גם בעלי חיים סובלים מסרטן, כולל הדינוזאורים הקדומים, על אף שהם מנהלים אורח חיים טבעי.

אמנם יש מעלה בכל התרופות החלופיות, והיא שהאדם מתמלא תקוה ומתוך כך בהרגשה טובה.  אכן זו הרגשה קשה לעמוד מול מחלה חסרת מרפא.  אכן לצערנו, הרפואה אינה יודעת כל כך הרבה על הסרטן ועל רפואתו.  כאשר חושבים שיש פתרון וששולטים על המצב, מרגישים טוב.  אך בל נשכח שיחס חיובי אינו מרפא סרטן, ויחס שלילי אינו גורם סרטן.

רפאנו ד' ונרפא.