קבוצות הווצאפ שדואגות לכשרות שלכם

ארגון כושרות מפעיל קבוצות ווצאפ ייעודיות בנושאי הכשרות, המאפשרות לכל אדם לצלם מוצר ולשאול את מומחי הכשרות של כושרות אם המוצר באמת כשר. הטכנולוגיה במיטבה

חדשות כיפה בשיתוף כושרות 18/12/19 12:05 כ בכסלו התשפ

קבוצות הווצאפ שדואגות לכשרות שלכם
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

את קבוצות הכשרות של כושרות כבר אין מי שלא מכיר. עם 25 קבוצות ווצאפ שבהן למעלה מ6000 בתי אב אין פלא שגם מתנגדי היהדות מבינים שמדובר כאן בסמל שאי אפשר להתעלם ממנו (קישור להתקפה שפורסם במוצ"ש).

השבוע ערכו בכושרות כינוס וירטואלי "הרגשנו שאנחנו צריכים לרכז כוחות ולהבהיר את הדרך" אומר הרב יצחק דביר "ברוך ה' ישנם מצטרפים רבים מכל הגוונים והמגזרים, המפגש היומיומי בהודעות ווצאפ אינו מספק, לכן כינסנו את חברי הקבוצות למפגש מקוון שיסביר מה בדיוק המטרות שלנו ולאן אנו חותרים".

בכושרות מסכמים את המפגש, הראשון מסוגו, כהצלחה גדולה, כמה מאות מחברי הקבוצות השתתפו בו, שאלו שאלות ונענו בשידור חי.
"יצאנו בתחושה שאנחנו צריכים לעשות את זה יותר" אומר מנכ"ל כושרות תומר בן צבי "הקבוצות שינו לחלוטין את צורת הפעילות שלנו, היום הן הפנים שלנו, ונותנות סביבה תומכת לכל מי שמעוניין ללכת לפי רשימת המומלצים שלנו, אנחנו נמצאים בכיס של כל אחד בחיי היום יום, גם כשהוא בחנות, וגם כשהוא מתארח ונתקל בשאלה קשה".

הרב משה כץ ראש הארגון מוסיף: "הקשר הישיר עם הציבור באמצעות הקבוצות עוזר גם לנו להתעדכן, בזכות המשתתפים אנחנו הראשונים לגלות הונאות כשרות בכל הארץ, אנחנו מוסרים לרבנות מידע רב על זיופים והונאות כשרות, ולעיתים הם מופתעים כיצד נחשפנו אליו כל כך מהר, ובעיקר – הקבוצות מפגישות אותנו עם הצרכים והדרישות של הציבור, ועוזרות לנו לכוון יותר את כלי העזר הנדרשים, בזכות הקבוצות למשל התחדד הקושי איתו מתמודדים שומרי הכשרות בחו"ל, והדבר זרז אותנו לערוך מדריך מפורט לכשרות בחו"ל, קשיים רבים של אורחים במקום שמקפידים פחות על הכשרות חידדו אצלינו את ההבנה שצריך לכתוב מדריך מפורט למתארח".  

פריחת הקבוצות מתאפשרת כחלק מתופעות הדור הטכנולוגי, הרב דביר מסביר: "אוהבים לדבר על הקשיים בחינוך של הדור החדש, אבל ישנו גם יתרון גדול, אנשים כבר לא מוכנים לקבל דברים כמובנים מאליהם, פעם היו אומרים 'יש תעודת כשרות – זה מספיק לנו', היום אנשים רוצים לדעת מה זה אומר, ומה באמת עומד מאחורי עולם הכשרות. לא כל משתתפי הקבוצה נוהגים תמיד לפי ההדרכות שלנו, אבל המשותף לכולם הוא הרצון להחשף למידע המלא ולהחליט מה חשוב להם ומה פחות".

קצב ההצטרפות המסחרר מעמיד בשאלה עד מתי יוכלו בכושרות לעמוד בעומס "שאלה זו מעסיקה אותנו בהחלט", אומר תומר בן צבי "אחד מהפתרונות שעלו היה בניה של רובוט ווצאפ חכם שיתן מענה אוטומטי לשאלות נפוצות ויוריד אחוזים גבוהים מהעומס על הרבנים, רובוט כזה הוא לא סיפור זול, וזו אחת המטרות שלשמה יצאנו לקמפיין מימון המונים, אנו פונים לציבור – סייעו לנו כדי שנוכל להרחיב את המעגלים ולסייע לכל דכפין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן