רב פעמי: רבנים קוראים להימנע משימוש כלי פלסטיק בחגים

כ-50 רבנים מהציונות הדתית בקריאה "ירוקה" בתקופת החגים. "מרגישים חובה תורנית, דתית ומוסרית לקרוא לציבור להפחית את השימוש בכלים חד פעמיים"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 14/10/19 20:52 טו בתשרי התשפ

רב פעמי: רבנים קוראים להימנע משימוש כלי פלסטיק בחגים
רבני איכות הסביבה, צילום: shutterstock

עשרות רבנים, בשיתוף פעולה מפתיע, בקריאה למען איכות הסביבה בחגי תשרי. הרבנים, שבניהם הרב שלמה אבינר, הרב יובל שרלו, הרב דוד דודקביץ ועוד כותבים במכתב "בל תשחית" כי: "אנו מרגישים חובה תורנית, דתית ומוסרית להשמיע קול קורא לציבור להפחית את השימוש בכלים החד-פעמיים בחגי תשרי". את המכתב יזם וניסח הרב רונן לוביץ, רב היישוב ניר עציון, נשיא נאמני תורה ועבודה וחבר בבית הלל, יחד עם שיר ממגמה ירוקה.

במכתב הרבנים אומרים כי ישראל היא מהמובילות בעולם בצריכת הפלסטיק החד פעמי לנפש ו-90% מפסולת חופיה היא פלסטיק. השימוש שלנו בפלסטיק חוזר לצלחת שלנו בתוך הדגים, המלח ואפילו המים שאנו שותים. במכתב הרבנים נכתב: "מחקרים מראים כי אנו אוכלים בממוצע כ-5 גרם פלסטיק בשבוע, ואף מצאו חלקיקי פלסטיק זעירים בתוך חלב אם. על פי התחזיות, עד שנת 2050 צפוי להיות באוקינוס יותר פלסטיק מאשר דגים"

הרבנים כותבים במכתבם כי בתקופת החגים יש להפחית בשימוש בכלים החד פעמיים. "עלינו להיות מודים לנזקים הבריאותיים והסביבתיים של השימוש בכלים חד פעמיים, ולהשתדל לצמצם את השימוש בהם כמידת היכולת. הן בחגי תשרי והן בשאר ימות השנה".

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: הותר לשימוש