"הסוד" – דמיון באמת יכול לייצר מציאות?

לשליש מהמין האנושי אין שירותים עם מיכל הדחה.  וכי אם יראו אותו בעיני רוחם, אז הנס יופיע?!  

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 24/06/19 11:08 כא בסיון התשעט

"הסוד" – דמיון באמת יכול לייצר מציאות?
עלמא דשקרא, צילום: ללא

"אברהם" הוא שם שניתן על ידי אסתר וג'רי היקס לקבוצת ישויות רוחניות לא פיסיות, אשר מהן אפשר לנתב לאדם אושר ועושר, בריאות ושמחה.

הם לא המציאו שיטה זו, שהתפתחה לפניהם ואחריהם, וטוענת: "להאמין, זה להשיג", "התכוון לדבר והוא יתרחש".  על פי "תנועת המחשבה החדשה", New Thought, יש כח במחשבה ליצור מציאות.  כל מחשבה מייצרת רגש, שיש לו פוטנציאל לשנות מציאות.  וככל שהרגש חזק ,השינוי יחול מהר יותר.  כך שהאדם הוא היוצר הבלעדי של מציאותו.  אם תחשוב שאתה כבר עתה עשיר, תהיה עשיר.  אם תראה בעיני רוחך את עצמך בריא, אתה בריא.

כאמור, רעיון זה קדם להם, וכן קיבל ביטויים רבים לאחריהם, כגון בסרט המפורסם "הסוד" או בספר "האלכימאי".  אבל אסתר וג'רי היקס טוענים שהוא נמסר להם ידי "אברהם": "כל מה שתדמיין תוכל להשיג".  אך שיטה זו מעולם לא הוכחה מדעית, היא לא עומדת בקנה המידה של עיקרון ההפרכה Refutability, והעדויות היחידות של יעילותה הן אנקדוטליות, כלומר חד פעמיות, או תוצאה של הטייה הכרתיתCognitive Bias.

כמובן, כולנו מסכימים שאם האדם הוא אופטימי, זה תורם להצלחתו, ואם הוא בטוח שלא יצליח, זה בעצמו גורם לכשלונו.  זה מנגנון פסיכולוג אמיתי, ולא רק פלצבו.  אבל לא די בחשיבה חיובית, באופטימיות, בדמיון ויזואלי, כדי שהדבר יתגשם.  לשליש המין האנושי אין שירותים עם מיכל הדחה.  וכי אם יראו אותו בעיני רוחם, אז הנס יופיע?!  ואם ילד יאמין שיש לו אופניים, אז פתאום אמונתו תתגשם?!

אותה תיאוריה שהמחשבה יוצרת מציאות הינה מאוד מלהיבה ומושכת, המחשבה שהיקום אוהב אותך ולכן יבוא לקראתך אם תתחבר אליו מאוד מלטפת – אבל כאשר האדם נתקל בכשלון, התוצאה היא נגדית, כיון שהוא מאשים את עצמו.

ההסבר "חוק המשיכה", שה"דומה מושך דומה", הרוחני מושך את הגשמי, בודאי יש בו ניצוץ של אמת, ותמיד בתוך פח אשפה, יש שאריות מזון שעדיין ראויות לאכילה.  אבל אותו ניסוח שאם תחשוב שאתה עשיר, תהיה עשיר, וכדומה, אינו אלא פסבדו-מדע.

אמנם רבים מאלו שמוכרים שיטות אלה לאנשים תמימים, אכן נעשו כשלעצמם עשירים, אך אין זה בזכות האמירה הנוצרית "לכן אני אומר לכם, כל מה שתבקשו בתפילה, האמינו שקיבלתם אותו, וזה ינתן לכם" – אלא בגלל רמיה, של ניצול ללא נקיפות מצפון אנשים במצוקה להשקיעם בתוך חשיבה מאגית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן