התגעגעתם? אפשר לחזור לאכול חמץ

לאחר צאת החג השולמה מכירת החמץ של גולשי "כיפה", החמץ של הגולשים מוערך בשווי של עשרות מיליוני שקלים. עכשיו נשאר רק להחליט מה לעשות עם החמץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/20 21:22 כא בניסן התשפ

התגעגעתם? אפשר לחזור לאכול חמץ
צילום: כיפה

הערב, לאחר צאת החג, השלים הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה ורב השומרון, את מכירת החמץ של גולשי אתר "כיפה". כזכור, בערב החג רכש פרופסור קונסטנטין קומושוילי את החמץ של גולשי כיפה, מהרב לבנון, אשר מונה על ידי גולשי כיפה להיות שליחם לביצוע מכירת החמץ.

הערב נפגשו השניים והרב לבנון שאל את פרופ' קונסטנטין האם הוא מתכוון לשלם מחר את יתרת הסכום במזומן. יש לציין כי בהתאם לחוזה שנחתם בערב פסח, יש באפשרותו לשלם במזומן או לחילופין לשלם במוצרי החמץ (ע"פ שוויים בהתאם). פרופ' קומושוילי בחר לשלם במוצרי החמץ ולפרוע בכך את יתרת חובו על פי ההסכם. זו השנה ה-21 אשר מופעלת מכירת החמץ באתר כיפה.

השנה, בצל התפרצות הקורונה והסגר המוטל על המדינה, הייתה המשימה מורכבת, כיוון שהכניסה ליישובים נאסרה למי שאינו תושב היישוב, אך אחרי מאמצים רבים והתערבות מגבוה, הוסדר אישור מעבר ואישור כניסה עבור פרופסור קומושוילי, והוא הגיע לביתו של הרב לבנון, שם רכש את החמץ כדת וכדין. בשל התפשטות הקורונה והסגר, מכירת החמץ בכיפה שברה השנה שיאים. עשרות אלפים נרשמו ומכרו את החמץ שלהם דרך האתר, שהיה הראשון בעולם למכור את החמץ באופן מקוון.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן