הרבנות הראשית: יבדקו כל תעודות הגיור והגיטים שמגיעים מבתי דין בחו"ל

הרבנות הראשית החליטה לבדוק בעצמה כל תעודת גיור וגט שהתקבלו בחו"ל, אף אם הונפקה על ידי דיינים ורבנים שפעילותם נבדקה ואושרה על ידה | עיתים: "לא ברור מהו הבסיס החוקי להחלטה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/04/21 19:44 כט בניסן התשפא

הרבנות הראשית: יבדקו כל תעודות הגיור והגיטים שמגיעים מבתי דין בחו"ל
בית הדין הרבני, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

הרבנות הראשית החליטה לבדוק בעצמה כל תעודת גיור או גט שהתקבלו בחו"ל, אף אם הונפקו על ידי דיינים ורבנים שפעילותם נבדקה ואושרה על ידה. בתגובה לתפנית במדיניות, ארגון 'עתים' פנה לרבנות: "לא ברור מהו הבסיס החוקי עליו משתיתה מועצת הרבנות הראשית את החלטתה".

בשנת 2018 הרבנות הראשית פרסמה לראשונה רשימה של בתי דין בחו"ל המוכרים על ידה, ואת התבחינים שבאמצעותם היא נקבעה. עם זאת, ההחלטה הנוכחית שהתקבלה על ידי מועצת הרבנות הראשית קובעת כי "יש להחזיר לתוקפה את הוראת הנוהל הקודמת שחייבה להביא כל תעודת גיור או גיטין לאישור מחלקת מחלקת אישות וגירות ברבנות בראשית לישראל". 

 


להורדת הקובץ

 

בפנייה ששלחה המחלקה המשפטים ב'עתים' לרבנים הראשיים, נטען כי "לא ברור מהו הבסיס החוקי עליו משתיתה מועצת הרבנות הראשית את החלטתה לחייב את בתי הדין הרבניים לפנות אליה באשר למסמכים המגיעים לפתחם". הארגון פנה בבקשה למועצת הרבנות הראשית לחזור בה מהחלטתה, ו"לאפשר לרשמי הנישואים להסתמך על רשימות בתי הדין המוכרים".

 


להורדת הקובץ

 

"הרבנות התחייבה בעבר להביא לשקיפות ותקינות מנהלית, אך ההחלטה החדשה מחזירה אותנו לימים בהם קבלת ההחלטות לוטה בערפל" מסר הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', "לאחר שלפני כשנתיים הרבנות הגיעה להסדר, בעקבות עתירתנו לבית המשפט, לפיו רבנים שהוכרו בעבר ימשיכו לקבל הכרה, כעת היא מבקשת להחזיר את הגלגל לאחור ולחזור למציאות בה כל אישור נבחן מחדש על ידי פקידי הרבנות הראשית. הדבר האחרון שהרבנות זקוקה לו כרגע זה עוד הליכים ביורוקרטיים. יש בכך פגיעה נוספת בשירותי הדת ובקשר החיוני של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות. אנו קוראים לרבנים הראשיים להתעלות מעל המאבקים הפוליטיים הפנימיים ולחתור למדיניות הוגנת, מכבדת ושקופה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן