"בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל" – ההיסטוריה חוזרת על עצמה

בזכות החיסונים אנחנו שוב נגאלים – הפעם מהעבדות והשעבוד מהקורונה אל עבר החופש. בדיוק כמו לפני 3,000 שנה – יש אור בוהק בקצה המנהרה

חדשות כיפה יניב פוגל 21/03/21 19:15 ח בניסן התשפא

"בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל" – ההיסטוריה חוזרת על עצמה
יציאה מעבדות לחירות, צילום: shutterstock

לפני 3,000 שנה עזבנו את מצרים ונגאלנו מעבדות לחירות והנה אנחנו נכנסים לחודש ניסן ובזכות החיסונים אנחנו שוב נגאלים – הפעם מהעבדות והשעבוד מהקורונה אל עבר החופש.

כי הקורונה הפכה את כולנו לעבדים, כי מי מתעסק כל יום בדבר אחד שמשנה את חייו וקובע את כל סדר יומו? לצורך העניין הנגיף גרם לנו להתייחס אליו כמו אל הצורר, השלטון המעביד והפך אותנו לעבדים.

הקורונה הפכה אותנו לעבדים וכפועל יוצא גם כל המערכות השתעבדו לה בהתאם. הכלכלה, מערכת החינוך, שוק העבודה, כמובן שכל מערכת הבריאות ואפילו חרויות בסיסיות כמו חופש התנועה נשללו מאיתנו. כל אורח חיינו הוכתב בידי הנגיף.

עבדות לשמה!

אבל החדשות הטובות הן שבדיוק כמו לפני 3,000 שנה עכשיו עם הגיעו של חודש ניסן ובפתחו של חג הפסח – יש אור בוהק בקצה המנהרה.

וכמו אז – היה צורך בהנהגה חזקה שתוביל את היציאה ממצרים ותנהל את המשבר.
וכמו אז, כמובן שהיו כאלה שלא אהבו את החלטות ההנהגה, קפץ למים וגרם לעם ישראל לעבור בים שנחצה לשניים. אבל המסר מכאן חשוב – אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור!

כמשה רבינו קיבל על עצמו את המשימה להוציא את בני ישראל מעבדות של 400 שנה ונצא לחירות אמיתית וכפועל יוצא גם נהפוך לעם ישראל. חשוב לציין – לא להקל בגזירות, לא להיטיב את התנאים – להוציא אותנו מעבדות לחירות, לא פחות.

והיום להנהגת המדינה יש משימה להוציא את ישראל מעבדות הקורונה והממשלה קיבלה החלטות, ביצעה מהלכים וקראה את המפה בסך הכל בצורה טובה ונכונה במבחן התוצאה הסופית, למרות ביקורות כאלה ואחרות שנשמעות כאמור מכל הכיוונים. למזלנו, לנו זה לקח 400 ימים ולא 400 שנה...

ואם הזכרנו את נושא קריעת ים סוף – אז ביציאה ממצרים נחשון בן עמינדב היה הראשון להיכנס לים סוף טרם נחצה הים לשניים ובני ישראל החלו לנוע לעבר החופש. היה לו אומץ לב גדול להיות הראשון שעושה את המעשה שאף אחד לא עשה.
מבצע החיסונים הזה הוא 'הנחשון בן עמינדב' של אירוע הקורונה, זה לא מקרי שאנחנו המדינה הראשונה שקפצה למים של החיסונים ואנחנו מובילים בנושא באופן גלובלי.

במבצע אדיר ישראל הצליחה להשיג את החיסונים לכלל תושביה  ולאחר מכן במבצע לא פחות מורכב הצליחה מערכת הבריאות בתוך מספר חודשים מועט ,לחסן כמעט את כל אזרחי המדינה. 

ועשינו זאת בזכות הנהגה נחושה שלא נכנעה למרות הקשיים בדרך והשכילה להביט מלמעלה ולרחוק, לא רק בבריאות אלא גם בחינוך, בענייני הכלכלה, התחבורה ועוד...

גם אז כמו היום , ראו עמי העולם את הגדלות של אלוהים ועם ישראל והשתהו מגדלותו של האירוע ושאלו איך קבוצת עבדים הצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולצאת מהעבדות לחירות. והיום, בדיוק כמו אז, רואים אומות העולם את ישראל ומשתהים נוכח הביצוע  המרשים של מבצע החיסונים הם רואים ומבינים שעם ישראל מאיר את העולם גם בזה.

הדרך עוד ארוכה לגאולה שלימה מהקורונה אבל כידוע אנחנו עם שלא מפחד מדרך שכזאת.
גם אם קשה אני בטוח שבנחישות רבה עם ישראל יצליח וייגאל גם מהקורונה.

הכותב הוא מנהל אדמיניסטרטיבי בי"ח וולפסון