ביום שני: תפילת הודאה בכותל על הגשמים והחיסונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/21 21:00 ז בניסן התשפא

ביום שני: תפילת הודאה בכותל על הגשמים והחיסונים
המשיח יבוא?, צילום: פלאש 90, יונתן זינדל

אירוע הודאה לה' מיוחד צפוי להתקיים השבוע ביום שני בכותל המערבי, בפעם השניה כדי להודות לה' על הגשמים הגדולים שירדו בעונת הגשמים האחרונה על ישראל. השנה התווספה לשמחה גם חגיגת החיסונים.

מארגן האירוע, איציק גולן מגבעת שמואל, יזם כבר תפילת הודיה על הגשמים לפני שנתיים, לאחר שבסיום מספר שנים שחונות בהן לא ירדו מספיק גשמים והחקלאות הישראלית הייתה נתונה לבצורת, השתנה המאזן ומידי חורף יורדות כמויות גשמים גדולות על אדמת ישראל.

איציק גולן  שיזם את התפילה מספר: "לפני שנתיים עשינו אירוע תפילת הודאה לה' על שנת גשמים ברוכה בה הכנרת עלתה בכמעט 4 מטרים. שנת ברכה לאחר כמה שנים מאד קשות שלא ירדו גשמים סדירים בישראל ומצב המים בארץ ישראל היה קשה מאד. 

גולן מספר על התפילה שהתקיימה לפני שנתיים: "ברוך ה' זכינו שאחרי תפילת ההודאה הגדולה שהתקיימה לפני שנתיים, בשנה שלאחר מכן וגם בחורף השנה היו גשמים רבים, רצף של שלוש שנים שפע גשמים. אסור לנו לחשוב שכל זה מובן מאליו, כל זה הוא נס משמיים שקורה לנו ואנחנו חייבים להודות לה' על כל הטוב הזה".

"השנה התווספה להודאה על הגשמים גם ההודאה על נס החיסונים שקרה לנו. מדובר על נס שמיימי שהתרחש לעם ישראל בדיוק כמו הנסים שאירעו לאבותנו. 

"הקב"ה פשוט הציל את עם ישראל מהמגיפה ובזמן שכל אירופה, ארה"ב והעולם המערבי מחכים בתור לחיסונים, עם ישראל כבר התחסן מפני המגיפה וניצלו חיים של רבבות בני אדם בארץ הקודש. בעולם נכנסים לסגרים וכאן חוזרים לשיגרה".

"השנה בע"ה נצרף ליוזמה עשרות מנייני חצרות ברחבי הארץ, מי יודע אך בע"ה תפילה זו אולי מהווה את התפילה לסיום השליחות הזו.  "הרעיון הוא לעצור ולהגיד תודה לה' על הנס הגדול שקורה כאן ולהבין שכל זה אינו מובן מאליו".

האירוע יתקיים ברחבת הכותל המערבי (ברחבה הצמודה לעזרת הנשים) ביום שני הקרוב ט' ניסן - 22.3 בשעה 17:00

צילום: יחצ