הרבנית דבורה עברון מונתה למנהיגה רוחנית באוניברסיטת בר אילן

בראיון לכיפה לרגל המינוי, מספרת הרבנית עברון כי היא רואה ברכה בהרחבת הקולות הנשיים-התורניים במרחבים הקהלתיים והציבוריים, ושהיא ניגשת לתפקיד בגיל וברעדה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/02/21 19:58 כז בשבט התשפא

הרבנית דבורה עברון מונתה למנהיגה רוחנית באוניברסיטת בר אילן
הרבנית דבורה עברון, צילום: גרשון אלינסון

הרבנית דבורה עברון מונתה היום (ג') לתפקיד מנהיגה רוחנית באוניברסיטת בר אילן, לצד העיסוק המרכזי שלה כמנהלת המכון למנהיגות הלכתית ברשת אור תורה סטון. בראיון לכיפה מספרת הרבנית עברון מה משמעות המינוי:

מטרת התפקיד היא להיות קול פמינסטי-תורני בקמפוס, בעל שני חלקים: להוות כתובת עבור אנשי הקמפוס, נשים וגברים, סגל, מנהלה, סטודנטים, סטודנטיות, שמחפשים קול כזה ורוצים לבוא להתייעץ, לדבר. בנוסף, צד שני של התפקיד הוא להביא את קול הזה לפרהסיה של הקמפוס, כנסים ואירועים למשל. זו הזמנה מאוניברסיטת בר אילן להביא את הקול הזה לציבוריות של הקמפוס, כחלק מהחזון של האוניברסיטה, שמאז ומתמיד נשים וגברים היו בה בתפקידים מובילים. המינוי הוא הבנה שזהו קול חשוב בחברה הישראלית בכלל ובחברה הדתית בפרט, והאוני' מובילה בהבאת הקול הזה.

הרבנית עברון מדגישה כי התפקיד אינו חלק מלשכת רב הקמפוס ואין כוונה להחליף את הרב, אלא מטרתה להרחיב את הקולות היהודיים-תורניים בקמפוס. "מדובר בתפקיד חדש, שלא קיים במקום אחר, ועלינו להפוך את החזון למעשה", היא מוסיפה.

כמנהלת המכון למנהיגות הלכתית של אור תורה סטון, הרבנית עברון אומרת כי גם התפקיד החדש מבטא את השאיפה למנהיגות שכזו: "במכון מכשירים נשים להיות מנהיגות הלכתיות, רוחניות, קהילתיות, להיות נשים מובילות בעולם הרוח והמעשה, של תורה ויהדות. יש מקום לעשייה כזו. התפקיד הוא הזמנה של האוניברסיטה שזיהתה את הצורך ואת המשאב, שהשכילה להבין שאכן ישנן נשים שאפשר לפנות אליהן ולבקש מהן לבוא".

 

המכתב המבשר על מינויה של עברון

המכתב המבשר על מינויה של עברוןצילום: ללא

 

"הרעיון לתפקיד כזה הוא זיהוי של צרכים ומענה. אנחנו בתהליך עומק של הרחבת הקולות הנשיים-התורניים, במרחבים הקהלתיים והציבוריים", אומרת עברון. "אני רואה בזה ברכה ושמחה ונרגשת שהאוניברסיטה גם רואה בזה ברכה. ואני ניגשת לזה בגילה וברעדה. מצד אחד זה מאוד משמח ומצד שני מאתגר: ההבנה כי זהו תפקיד עם מחויבות לציבור ולתורה, ומדובר בתהליך רציני".

ברשת אור תורה סטון ברכו את הרבנית עברון לרגל המינוי החדש: "אנו מברכים את הרבנית דבורה עברון, מנהלת המכון למנהיגות הלכתית, על מינויה לתפקיד מנהיגה רוחנית באוניברסיטת בר אילן. אנחנו בטוחים שכשם שהיא מגדלת דור של מנהיגות הלכתיות ורוחניות למען עם ישראל במסגרת תפקידה באור תורה סטון, כך היא תמשיך ותרחיב את התפתחות עולם התורה וההלכה הנשי גם באוניברסיטת בר אילן".