הרב רא"ם הכהן: "חלה חובה מוחלטת מבחינה הלכתית ללכת ולהתחסן"

ראש ישיבת עתניאל רואה במתן החיסונים לקורונה חובה הלכתית: "בוודאי גדר של פיקוח נפש. אם אנו מאמינים כי משפטי התורה אינם נקמה בעולם אני חושב שיש בזה קידוש ה' גדול"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/01/21 13:12 א בשבט התשפא

הרב רא"ם הכהן: "חלה חובה מוחלטת מבחינה הלכתית ללכת ולהתחסן"
הרב רא"ם הכהן, צילום: שיר CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל ורב הישוב, מבקש להוסיף לדיון הציבורי בנוגע להתחסנות לנגיף קורונה את ההתייחסות ההלכתית, על "הדרישה המוסרית הגבוהה שבה כלפי כל הציבור כולו ולא רק כלפי אלה שיראים מדבר ה'". 

בשיעור על חובת התחסנות וסוגיית החיסון בשבת משום פיקוח נפש, אומר הרב רא"ם: "פיקוח נפש של האדם הפרטי שבו הסיכון הוא נמוך מאוד, נהפך להיות סיכון ודאי ביחס לציבור. אדם צעיר יכול גם ללכת ולפגוע באנשים אחרים אם הוא לא דואג להישמר. לכן, לעניות דעתי, מבחינה הלכתית חלה חובה מוחלטת על כל מי שמגיע תורו - על פי סדר העדיפות של משרד הבריאות - ללכת ולהתחסן על מנת שהמגפה תיעצר כמה שיותר מהר. אם נעצור את המגפה מוקדם יותר ימותו פחות אנשים, זה בוודאי גדר של פיקוח נפש. אם אנו מאמינים כי משפטי התורה אינם נקמה בעולם אני חושב שיש בזה קידוש ה' גדול."

הרב רא"ם מזהיר מההשלכות של אי-התחסנות ואומר: "מי שאינו מתחסן הוא בגדר: 'ארור עושה מלאכת ה' רמיה'". מתוך כך מוסיף הרב רא"ם ואומר כי יש אחריות על גדולי ישראל על פעולת ההצלה שבחיסון.