הרב שרקי: "הרעיון של עם סגולה הוא רעיון אוניברסלי"

הרב אורי שרקי בסרטון שמסביר כיצד דווקא היותו של עם ישראל העם הנבחר מאפשר גם לגויים להיות עם ה'. לפי הרב אין פירשו הדבר שהאומות יתגיירו אלא כל אומה בדרכה תהיה עם ה'

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 21:46 יז בתשרי התשפא

הרב שרקי: "הרעיון של עם סגולה הוא רעיון אוניברסלי"
צילום: איתי בן עזרא

הרב אורי שרקי יוצא בסרטון של מכון ידעיה בו הוא מסביר מדוע הרעיון של עם סגולה אינו פוגע ביתר האומות, אלא הופך אותם להיות חלק מעם ה'. הרב מתחיל עם שלילת ההנחה כי כאשר יש עם נבחר יתר העמים הם ברקע, על כך אומר הרב: "הרעיון של עם נבחר הוא מלכתחילה אוניברסלי". הרב מסביר זאת שהתורה מתחילה מבריאת העולם ולא מכינון עם ישראל, הרב מסביר שעם ישראל נועד לתקן את העולם. 

לפי הרב הסיפור מתחיל עוד מאברהם אבינו שמגיע מיד אחרי סיפור מגדל בבל ותפקידו הוא "ונברכו בך כל משפחות האדמה". אברהם אבינו מצווה להקים אומה חדשה לאחר שקמו אומות רבות הנלחמות אחת בשנייה לפי הרב האומה החדשה נועדה "בניגוד לשאר העמים - האומה הישראלית משרתת את האנושות. והיא הופכת להיות ברכה לאנושות כולה". הרב מסביר גם מדוע אין חשש שעם ישראל יהפוך לעם אימפריאליסטי, היות ותפקידו של עם סגולה "מונע את השתלטנות, כי אם אתה עם סוגלה אינך מצפה מהאחרים להיות כמוך".  

הרב ממשיך ומסביר למה בעת מדינת ישראלית המודרנית, זו הזדמנות פז להיות עם סגולה: "התקופה הגלובלית בה אנו חיים היא מאפשרת את מימוש האידיאל הישראלי הגדול". לפי הרב כעם הראשון שהיה לעם ה' ישנה ציפייה שעוד עמים יהיו עם ה' "מבלי להצטרף לישראל" אומר הרב. לפי הרב עד היום מי שרצה להצטרף היה יכול להצטרף כגר, ולעזוב את אומתו. "היום יש לנו את האפשרות לקדש את כל העמים, כמו שאמר לי יפני אחד, אנחנו מצפים שעם ישראל ילמד אותנו להיות כיפנים עם ה'", אומר הרב. לסיום הרב מסביר על פירוש רש"י כי הפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" מביע בדיוק את הרעיון הזה, שה' אלוקינו יהיה ה' של כל העמים.