סליחות בקפסולות בכותל המערבי

אלפים פוקדים בימים אלה את הכותל המערבי לאמירת סליחות מדי לילה בחצות ובשעות המוקדמות של הבוקר כמנהג עדות המזרח. רחבת הכותל תוכל להכיל בלילות הקרובים כ-2,000 איש בקפסולות של 30

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 11:15 ה באלול התשפ

סליחות בקפסולות בכותל המערבי
סליחות בקפסולות בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

אלפים החלו לפקוד בימים אלה את הכותל המערבי לצורך אמירת סליחות. האלפים מגיעים מדי לילה בחצות ובשעות המוקדמות של הבוקר כמנהג עדות המזרח. בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה, אמירת הסליחות נערכת בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בחודש אלול שנה רגילה, מתמלאת רחבת הכותל המערבי עד כמה שניתן במתפללים מרחבי הארץ, אשר אומרים סליחות ותחנונים ברוב עם וקוראים יחד את הסליחות. מדי שנה עולה מספר המתפללים בכותל בימים הנוראים, אך השנה בצל הקורונה, הרחבה תוכל להכיל בלילות הקרובים כ-2,000 איש, בקפסולות של 30. 

יצוין כי במקרה שרחבת הכותל תהיה מלאה לא תתאפשר כניסה לרחבה. ועל הציבור להיות מודע לכך מראש. מומלץ להגיע לכותל כבר בימים אלו, ולא להמתין לימים שלפני ראש השנה ובין כסה לעשור בהם צפוי קהל רב, שמחלקו תימנע לצערנו כניסה לרחבת הכותל המערבי. השבועיים הקרובים יהוו אבן בוחן להתנהלות הסליחות בעתות השיא, ומועדי המעמדים המרכזיים כמו גם השידורים החיים- יפורסמו בהמשך. 

הסליחות יחלו מדי חצות לילה בשעה 12:30 במעמד מרכזי בהובלת חזן, כדי לאפשר לכל מתפללי ומתפללות הקפסולות להתפלל על אף הריחוק החברתי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן