תוסר כשרות ממוצרים "ללא תולעים" שאינם בפיקוח בריאותי

זאת כהוראה מיוחדת של אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ובעקבות פסיקתו של הרב שלמה עמאר, שקבע כי יש להימנע מקניית ירקות עלים ללא תולעים מחברות ללא פיקוח של משרד הבריאות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/11/12 18:15 כ בחשון התשעג

תוסר כשרות ממוצרים "ללא תולעים" שאינם בפיקוח בריאותי
catsper-cc-by, צילום: catsper-cc-by

הרבנות הראשית לישראל תשלול כשרות מחברות "ירקות ללא חרקים" המשווקים מוצרים ללא פיקוח הדוק של משרד הבריאות - זאת בעקבות פסיקתו של הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שקבע כי יש להימנע מקניית ירקות עלים ללא תולעים מחברות שאין להן פיקוח של משרד הבריאות.

בהתאם לכך, אגף הכשרות הארצי התבקש להנחות את נותני ההכשר לחברות המשווקות ירקות "ללא חרקים" כי מתן הכשרות ינתן רק לחברות אשר תהיינה מפוקחות על ידי משרד הבריאות בדרך שתקבע, בין אם על ידי מעבדות ישירות של משרד הבריאות ובין אם על ידי מעבדות המאושרות על ידו כאמינות.

באגף הכשרות הבהירו כי מסעדות ובתי עסק המקבלים תעודות הכשר מאת הרבנויות המקומיות, לא ירכשו בשום אופן תוצרת בלתי מפוקחת הואיל ואין כל יכולת לבדוק אותה במגזר הציבורי. "לעת עתה, אין שינוי בהנחיות המחייבות לקלוט תוצרת מפוקחת בלבד", נמסר מהרבנות.

בד בבד, יערכו החברות השונות לפעול בהתאם להנחייה, כך שבשווקים יהיה ניתן לקלוט במהרה תוצרת מפוקחת לעניין חרקים ותולעים בליווי עינו הפקוחה של משרד הבריאות. "מפנייה שנערכה למשרד הבריאות עולה, כי תופעה זו מחוייבת בדיקה מייידית, מעמיקה ומקצועית, כך שבימים הקרובים יקבעו

נהלי עבודה בין אגף הכשרות הארצי ובין משרד הבריאות בהם יפורט נוהל הגשת בקשה לקבלת פיקוח בעניין זה", הסבירו ברבנות והדגישו כי "חברות אשר לא תעמודנה בתקן זה, תיפסלנה על ידי נותני ההכשר ואף יפורסמו על ידינו, כך שלא יהיה ניתן לקלוט תוצרת מהם במקומות המושגחים על ידי הרבנויות המקומיות".