גיוס בנות
ש: האם ישנה פסיקה מרבנים שלבנות אסור ללכת לצבא או שהאמירה הזו היא בגדר המלצה?
ת: ודאי איסור חמור ופסק גמור של הרבנות הראשית ושל כל רבני ישראל מלבד בודדים. ועיין קצשו"ע קנב ח.
שיזוף בשבת
ש: האם מותר להשתזף בשבת במיטת שיזוף מופעלת על ידי שעון שבת?
ת: כן. אם אין זה לרפואה. כי זו לא צביעה שאסורה תורה. כמובן עדיף לעשות דברים קדושים בשבת. שמירת שבת כהלכתה (יד מד. וכן ילקוט יוסף שבת צג - מ"צ).
קריאת ספרים בחנות
ש: האם מותר לשבת בחנות ולקרוא ספרים מראש עד סוף?
ת: ודאי לא. אין זה מיועד לכך. זה גוזל את החנות והקונה שיקנה. בשביל לקריאה יש ספריה עירונית (וכנגד הנהגה זו יש חנויות ספרים שתלויים בהם שלטים: "כאן לא ספריה" - מ"צ).
אשה חזנית
ש: מותר שאשה תהיה חזנית בקבלת שבת?
ת: חלילה! וזה חטא כפול כיון שנעשה בשם קהילה. עיין מאמר למקדש מעט של מרן הרב קוק במאמרי הראיה.
הסתרת חומרות
ש: האם זה נכון שאדם שמחמיר צריך להסתיר זאת?
ת: כן. כך ראוי כמה שאפשר, ובודאי לא יתפאר. ומעשה באשה שהגיעה לגהינם כי היתה מספרת לחברותיה שהיא צמה (ירושלמי חגיגה ב ד - מ"צ).
חומרות הוריו
ש: אם הוריי קבלו על עצמם חומרות, זה מחייב אותי?
ת: לא. אך אם נהגת כן מרצונך מחוץ לבית וברצונך לחדול, צריך התרת נדרים. ואם חשבת שזה דין, אין צורך בהתרה. עיין פס"ת תסח אות יג.
הרזיה ובל תשחית
ש: אני בתהליך הרזיה. לפעמים יש שאריות עוגה שקשה לי לעמוד בפיתוי. מותר לי לזרוק אותן או זה בל תשחית?
ת: מותר. בל תשחית של גופו יותר חשוב. שבת מ.
באו זרים למקדשי
ש: מי כתב את השיר באו זרים למקדשי?
ת: האדמו"ר ממודז'יץ בעל אמרי אש.
ספר אבוד
ש: אם יש בישיבה ספר אבוד שברור שהבעלים התייאשו, מותר לקחת?
ת: סליחה. חייבים לשאול את ראש הישיבה, כי יש שיטות שונות
שימוש בציוד משרדי
ש: האם מותר לי להשתמש לצרכיי הפרטיים בציוד משרדי, כנייר, סלוטייפ ועט, הן באזרחות הן בצבא?
ת: אם זה מעט, יש מחילה.
כל מה שרציתם לדעת על הרב אבינר - אבינרפדיה: כולל שיעורים, שו"תים ושיחות בישיבה בארוחת צהרים - מעודכן כל יום!