רבני בית הלל בקריאה לציבור לשנות את הגינון הציבורי: יש לכם יכולת להשפיע

ארגון רבני בית הלל יוצא, לקראת השמיטה, בקריאה לפעול לשינוי ההתנהלות בגינון הציבורי "על הגינון העירוני להתבצע מבלי לפגוע בשמירת השמיטה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 10:10 ח באייר התשעד

רבני בית הלל בקריאה לציבור לשנות את הגינון הציבורי: יש לכם יכולת להשפיע
Martin Pettitt-cc-by, צילום: Martin Pettitt-cc-by

רבני בית הלל קראו לתושבי הערים במדינת ישראל לפנות, יחדיו עם הרבנים המקומיים, לעיריות ולמועצות המקומיות, כדי לבצע ללא דיחוי את ההכנות הנדרשות ברחבי העיר לקראת שנת השמיטה. "העניין הציבורי בשנת השמיטה הולך וגובר, לא רק בקרב הציבור הדתי והמסורתי אלא גם בקרב כלל הציבור ועל כן ראוי שנושא השמיטה יבוא לידי ביטוי גם באופן מעשי במרחב העירוני" מדגישים בארגון.

"בשנת השמיטה אנו מצווים להפסיק את עבודת האדמה אך מאידך מותר לשמר את הקיים. ע"פ עקרון זה וע"י נקיטת מספר פעולות פשוטות, ניתן לשמר את פניה היפות של העיר תוך כדי שמירת השמיטה", כותבים הרבנים ומפרטים את הפעולות: החלפת הפרחים העונתיים לפרחים רב שנתיים, שתילת מרחבי דשא צריכה להתבצע כעת, כך שכיסוח הדשא בשנת השמיטה לא יוביל לכיסוי הקרחות אלא יתחזק את הקיים, נטיעת עצים צריכה להתבצע לפני השמיטה. במקרה ומדובר בעצי פרי, יש להקדים לפני ט"ו באב, יש לבצע גיזום עצים ושיחים לפני השמיטה, כדי להשאיר גיזום רק לצורך תחזוקה למהלך שנת השמיטה, גיזום ורדים צריך להתבצע גם הוא לפני השמיטה כדי לחסוך את הצורך לגזום אותם במהלך החורף של שנת השמיטה ובכדי להימנע מדישון מיותר בשנת השמיטה, יש לבצע את מלאכות הדישון הנדרשות לפניכן.

"אנו קוראים לכלל הציבור לפעול יחדיו לקידום ערכי השמיטה, הן במישור החברתי, הן במישור הרוחני והן במישור ההלכתי, כך ששנת השמיטה תוכל להוות גורם מלכד לכלל החברה הישראלית", הוסיפו הרבנים.

הרבנות הראשית יחדיו עם מכון התורה והארץ הפיקו חוברת מפורטת ובהירה לגבי גינון פרטי וציבורי בשנת השמיטה. ניתן לצפות בה כאן