ראש "מכון מאיר" על ההוריקן סנדי: הזדמנות לתשובה ותיקון

הרב דב ביגון טוען כי ההוריקן הקשה שפגע בארה"ב הוא הזדמנות לתיקון רוחני ותיקון חברתי. "כשאנשים עושים תשובה, הקב"ה יכול לשנות את מסלול הסופה", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/11/12 10:23 טז בחשון התשעג

ראש "מכון מאיר" על ההוריקן סנדי: הזדמנות לתשובה ותיקון
מכון מאיר, צילום: מכון מאיר

ראש מכון מאיר, הרב דב ביגון, התייחס אתמול (ד') במסגרת שיעור שמסר, גם להוריקן סנדי שהכה בחוף המזרחי של ארה"ב החל מראשית השבוע, והותיר אחריו נפגעים בנפש וברכוש ונזק משמעותי לתשתית החיים בחלק מהמדינות.

"ההוריקן סנדי שפגע בארה"ב, הזכיר לי את נינווה. יונה לא רצה להתנבא על חורבן נינווה והקב"ה החזיר אותו לעשות זאת. מלך נינווה הצליח להחזיר בסופו של דבר את כולם בתשובה, למרות שהם בכלל לא היו יהודים. ומהי אותה חזרה בתשובה שנעשתה בנינווה? בעיקר תיקון רוחני ותיקון חברתי", אמר הרב ביגון.

לדעת הרב ביגון, "הלקח הוא לתקן את המצב המוסרי. העניין הרוחני והמוסרי משמעותיים יותר מהעניין הפיזי. הכל בהשגחת הקב"ה, הוא מאחורי כל הוריקן וכל סערה, כפי שאנחנו אומרים בתפילה 'רוח סערה עושה דברו'".

"כשאנשים עושים תשובה הקב"ה מקבל את תשובתם ואומר להוריקן לשנות את מסלול הסופה. כך צריך להתייחס לכל אירוע: ברמה הפרטית, ברמה הלאומית וברמה העולמית. זה אמור לתקן אותנו ואת המידות שלנו, כל אחד לפני מדרגתו", הסביר הרב.